ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

تاتا موتورز پروژه توسعه خودرو اسپرت TAMO را متوقف کرد

تاتا موتورز بزرگترین شرکت خودروسازی هند است که در سال ۱۹۴۵ توسط جهانگیر راتانجهی دادابهوی تاتا بنیان گذاری شده است. ماه مارس گذشته این خودروساز هندی با ارائه یک مدل مفهومی یک برند زیر مجموعه ...

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۲۰ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۵:۳۰

تاتا موتورز بزرگترین شرکت خودروسازی هند است که در سال ۱۹۴۵ توسط جهانگیر راتانجهی دادابهوی تاتا بنیان گذاری شده است. ماه مارس گذشته این خودروساز هندی با ارائه یک مدل مفهومی یک برند زیر مجموعه به نام TAMO را در نمایشگاه خودرو ژنو معرفی کرد. این کانسپت که مخصوص کوپه های کوچک اسپرت طراحی شده به نام راسمو شناخته می شود.


در واقع ایده اصلی که پشت این خودرو خود را مخفی کرده ترویج زبان طراحی جدید تاتا و ایجاد یک تصویر تازه برای این سازنده بزرگ هند است.
این خودرو از یک موتور توربوشارژ ۱.۲ لیتری، با قدرت ۱۹۰ اسب بخار و گشتاور ۲۱۰ نیوتن متر نیروی خود را دریافت و انتقال این نیرو نیز به چرخ های عقب از طریق یک گیربکس اتوماتیک شش سرعته صورت می گیرد. در این گیربکس اتوماتیک قابلیت تعویض دنده به صورت دستی توسط اهرمی پشت فرمان نیز فراهم شده است.

طول این کوپه کانسپت زیر ۴ متر بوده و در زمان معرفی این کانسپت شنیده شده بود که تاتا به دنبال معرفی نسخه مخصوص پیست این خودرو نیز هست.


هرچند که تا پیش از این تصور می شد که تاتا قصد دارد در سال آینده نسخه تولید شده این کانسپت را تولید و تا پایان سال ۲۰۱۸ آن را راهی بازار کند اما بنابر گزارشات رسید گویا فعلا این اتفاق رخ نخواهد داد.
مجله هندی Autocar India مدعی است که تاتا می خواهد برند اسپرت خود را به دلیل کاهش سرمایه گذاری در ایده های غیر تجاری معلق نگه دارد و این شرکت قصد دارد به جای تولید انبوه کانسپت راسمو، تعداد اندکی از این کوپه را تولید و راهی جاده ها کند.

ناگفته نماند که این اطلاعات هنوز تایید نشده و موثق نیستند اما بنابر گفته این مجله، اطلاعات منتشر شده از منابع نزدیک به این کمپانی هندی نقل شده است.


از دیگر اقدامات تاتا برای کاهش هزینه ها، خودداری این کمپانی هندی از حضور در نمایشگاه سالانه خودرو ژنو در سال میلادی پیش رو است.

این تصمیم در حالی گرفته شده است که سال آینده بیستمین سالگرد برگزاری این نمایشگاه بوده و قطعا این رخداد مهم در این سال هرچه پرثمرتر و باشکوه تر از پیش و با حضور مطرح ترین برندهای خودروسازی برگزار می شود.
مدیران تاتا معتقداند که این برند هندی در حالی هزینه زیادی را صرف بدست آوردن توجه مخاطبان اروپایی می کند که چیزی برای نشان دادن به آن ها ندارد و در واقع آخرین ضرب العجل خود برای پرداخت بدهی ها و تامین مواد اولیه را نیز از دست داده است.


گفته می شود که شش ماه میلادی پیش رو برای آینده تاتا بسیار مهم است چرا که این شرکت هندی قصد دارد سهم خود را در بازار فروش بهبود بخشیده و حجم تولید محصولات خود را نیز افزایش دهد.

تاتا در رسیدن به این هدف بسیار مصمم بوده و حتی برای کاهش هزینه ها و مدیریت دخل و خرج خود حقوق و پاداش سالانه برخی از مدیران ارشد خود را نیز کاهش خواهد داد.
گورنت بوتسک، مدیر عامل این شرکت خودروسازی می گوید که برنامه تجاری این شرکت در راستای افزایش میزان فروش تاتا شامل بدست آوردن سهم بیشتر بازار و بهبود عملکرد مالی می شود و برای تحقق چنین اهدافی تولید یک محصول اسپرت پر ریسک نمی تواند چندان منطقی باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Meysam-Tn2
    Meysam-Tn2 | ۲۰ مرداد ۱۳۹۶

    حیفش

مطالب پیشنهادی