ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Battlefield 1
ویجیاتو - بازی

گیماهنگ: موسیقی Battlefield 1؛ نوای جنگ هم خوش است

سری بازی بتلفیلد امروز طرفداران زیادی دارد و اگر واقع گرا باشیم، یکی از دلایل آن، گرافیک و جلوه های ویژه قوی آن است. با این حال الکترونیک آرتز سعی کرده در جدیدترین نسخه این ...

عماد ساعدی
نوشته شده توسط عماد ساعدی | ۲۰ مرداد ۱۳۹۶ | ۲۳:۰۰

سری بازی بتلفیلد امروز طرفداران زیادی دارد و اگر واقع گرا باشیم، یکی از دلایل آن، گرافیک و جلوه های ویژه قوی آن است. با این حال الکترونیک آرتز سعی کرده در جدیدترین نسخه این بازی یعنی Battlefield 1، صرفا به بحث گرافیک نپردازد و روی گیم پلی بازی نیز بیشتر کار کند. بتلفید ۱ در بررسی دیجیاتو نقد مثبتی دریافت کرد. شاید بتوانیم یکی از موارد تأثیرگذار در بهبود گیم پلی بازی را تصمیم الکترونیک آرتز برای بازگرداندن گیم پلی بتلفید ۱ به گذشته بدانیم.

منظورمان از گذشته، رخ دادن بازی در زمان گذشته نیست، بلکه گذشته خود بتلفید را می‌گوییم. EA بتلفید ۱ را با الهام از بتلفید ۲ که در سال ۲۰۰۵ عرضه شد، ساخته است. بتلفید ۲، یکی از بهترین و نوآورانه ترین بازی های زمان خود بود و سبک بازی‌ چند نفره را برای همیشه تغییر داد. یکی دیگر از مواردی که این بازی را دلنشین می کرد، موسیقی زیبای آن بود که در عین حماسی بودن، زیبا و با احساس بود و در میان شلوغی جنگ، به شما آرامش می‌داد.

Battlefield
بخشی از تم اصلی موسیقی بتلفیلد که برای پیانو تنظیم شده است.

در بتلفید ۱ نه تنها گیم پلی بازی از نسخه‌های قبلی الهام گرفته شده، بلکه در موسیقی آن هم از تم اصلی سری بتلفید استفاده شده است. این تم، اولین بار در بازی Battlefield 1942 استفاده شد و در بتلفید ۲ به بلوغ رسید. آهنگسازی موسیقی متن بتلفید ۱ بر عهده پاتریک اندرن و پاتریک سودرکویست بوده و در لحظه لحظه بازی، شما را غافلگیر و شگفت زده می کند.

سازهای زهی و بادی برنجی سازبندی اصلی موسیقی آن را تشکیل می دهند؛ زهی‌ها احساسات شما را بر می انگیزند و بادی برنجی ها حماسه را می سازند. موسیقی بتلفید ۱ تنوع مناسبی دارد؛ مثلا در بخشی که بازی در صحرای سینا دنبال می‌شود، تم عربی دارد و حتی در بخش هایی نیز از گروه کر و موسیقی کلیسایی استفاده شده تا فضای روحانی ایجاد شود.

از شما دعوت می‌کنیم نسخه بازسازی شده تم کلاسیک موسیقی بتلفیلد (از موسیقی متن بتلفید 1) را بشنوید:

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • Shahriar
    Shahriar | ۲۱ مرداد ۱۳۹۶

    تو موسیقی که همه باید بیان جلوی هنس زیمر تو کالاف 6 لونگ بندازن، لامصب یه موسیقی Opening Titles کالاف 6 میارزه به کل آلبومای خیلی بازیا! مخصوصا اگه با فرمت اصلی flac گوش داده باشید ...

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی