ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با بهترین افزونه های مدیریت تب ها در گوگل کروم آشنا شوید

خوشبختانه دیگر زمان آن که شاهد 30 پنجره جداگانه اینترنت اکسپلورر در تسکبار باشید، گذشته است. تب ها سبب شده اند تا استفاده از مرورگرهای اینترنتی بسیار ساده تر از گذشته شود. البته این موضوع ...

سامان میرزا
نوشته شده توسط سامان میرزا | ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ | ۲۰:۰۰

خوشبختانه دیگر زمان آن که شاهد 30 پنجره جداگانه اینترنت اکسپلورر در تسکبار باشید، گذشته است. تب ها سبب شده اند تا استفاده از مرورگرهای اینترنتی بسیار ساده تر از گذشته شود. البته این موضوع به هیچ وجه به معنای عدم نیاز کاربران به ابزار مختلف برای مدیریت تب ها و بهبود عملکرد آن ها نیست.

راستش را بخواهید در گوگل کروم قابلیتی به منظور مدیریت بهتر تب ها وجود ندارد. همین امر سبب می شود این مرورگر محبوب از رقبای خود عقب بماند؛ به عنوان مثال قابلیت دوست داشتنی Set Aside مایکروسافت اج جهت مدیریت بهتر تب ها هیچ جایی در مرورگر کروم ندارد.

در رابطه با همین موضوع اگر از آن دسته کاربرانی که از گوگل کروم استفاده می کنند و به هیچ عنوان قصد تغییر مرورگر خود را ندارند، هستید باید بگوییم که برای دستیابی به چنین قابلیت هایی باید از برنامه های شخص ثالث کمک بگیرید. اینجا هستیم تا شما را با بهترین افزونه های مدیریت تب ها در گوگل کروم آشنا کنیم.

1. The Great Suspender

این روزها استفاده زیاد گوگل کروم از رم سیستم زبانزد عام و خاص شده است. این مرورگر برای اجرای افزونه ها، یکپارچه سازی آن ها با خود و همچنین باز کردن تب های جدید به منابع زیادی نیاز دارد که همین امر ممکن است منجر به کند شدن سیستم شما شود.

اگر هم زمان تب های زیادی باز می کنید، پس بد نیست به افزونه کاربردی The Great Suspender نگاهی بیاندازید. استفاده از این افزونه متن باز و تعیین یک زمان مشخص در بخش تنظیمات آن سبب می شود تا تب‌ هایی که از آن ها استفاده نمی‌ شود به طور خودکار غیر فعال شوند.

دانلود: The Great Suspender

2. Tabli

افزونه Tabli می تواند تب ها را در تمام پنجره های باز مدیریت کند. به عنوان مثال فرض کنید تب های کاری شما در یک پنجره و شبکه های اجتماعی تان در پنجره دیگر باز باشد؛ Tabli به راحتی می تواند تمامی آن ها را مدیریت کرده و سبب افزایش بهره وری شما شود.

ویژگی های معمولی چون Save و Restore نیز در این ابزار موجود است.

دانلود: Tabli

3. Tabs Outliner

اگر با Workflowy کار کرده باشید استفاده از Tabs Outliner نیز برای شما آسان خواهد بود. Tabs Outliner تب های باز شده در مرورگر را در یک پوشه جداگانه به شکل درختی نمایش می دهد.

هنگامی که یک تب جدید بازی می کنید، آن زبانه زیر تب قبلی می نشیند.

 Tabs Outliner تب های باز شده در مرورگر را در یک پوشه جداگانه به شکل درختی نمایش می دهد.

در رابطه با همین موضوع قادر خواهید بود مکان تب ها را با کشیدن آن ها تغییر دهید. امکان اضافه کردن یادداشت به منظور یادآوری دلیل باز کردن یک تب نیز برای کاربران فراهم شده.

این افزونه همچنین به شما اجازه می دهد تا ضمن بستن تب ها، آن ها را در فهرست درختی پیش رویتان نگه دارید تا بعدها در صورت نیاز به آن تب دسترسی آسان تری داشته باشید. در آخر نیز بگوییم که چنین قابلیتی به آزاد شدن منابع سیستم کمک به سزایی می کند.

دانلود: Tabs Outliner

4. Tab Hibernation

Tab Hibernation یکی دیگر از افزونه هایی است که به استفاده بهینه کروم از منابع سیستم کمک می کند. استفاده از این افزونه بسیار راحت است. کافیست روی آیکن افزونه که در بالا و سمت راست مرورگر قرار دارد ضربه بزنید تا به غیر از تب فعالی که در حال استفاده از آن هستید، تمامی تب های دیگر حالت تعلیق در بیایند.

برای فعال کردن مجدد یک تب به آن مراجعه و روی دکمه Wake Up ضربه بزنید.  پس از انجام این کار صفحه ای که در آن تب به خصوص با آن سر و کار داشتید مجدداً بارگیری خواهد شد.

دانلود: Tab Hibernation

5. TooManyTabs

باز بودن تب های زیاد آزار دهنده است چرا که توانایی گوگل کروم در نمایش محتوا را با مشکل مواجه می کند. افزونه TooManyTabs این مشکل را با باز کردن یک پنجره پاپ آپ حل می کند و قادر است یک پیش نمایش کوچک از تب های باز شده توسط کاربر را به نمایش در بیاورد.

این افزونه همچنین دارای یک بخش جستجو نیز هست که با استفاده از آن قادر هستید به سرعت تب های مورد نظر خود را پیدا و اقدام به باز کردن آن ها نمایید.

دانلود: TooManyTabs

6. Quick Tab

همانند TooManyTabs، افزونه Quick Tab نیز از طریق یک منوی کشویی که تمامی تب های باز شده را نشان می دهد می تواند سبب بهبود عملکرد مرورگر و استفاده شما از آن شود. بخش جستجو هم برای دسترسی سریع تر کاربران به تب های مورد نظر خود در این افزودنه تعبیه شده است.

شاید TooManyTabs به دلیل امکاناتی که ارائه می دهد انتخاب مناسب تری به نظر برسد اما Quick Tab را به منظور استفاده سریع تر از مرورگر گوگل کروم به شما توصیه می کنیم.

دانلود: Quick Tab

7. Hide Tabs Button

همانطور که قبلاً نیز گفتیم یکی از ویژگی های مفید مرورگر اج به نام Set Aside در گوگل کروم وجود ندارد.

یکی از ویژگی های مفید مرورگر اج به نام Set Aside در گوگل کروم وجود ندارد.

Set Aside قادر است تمامی تب های باز شده را تنها با یک کلیک مینیمایز و مجدداً باز گردانی کند. اگر دوست دارید مشابه این عملکرد را در گوگل کروم نیز ببینید، از افزونه Hide Tabs Button استفاده کنید.

پس از نصب، آیکن این افزونه در نوار ابزار گوگل کروم قرار می گیرد. با کلیک روی آن تمامی تب هایی که باز کرده اید به یک باره بسته خواهند شد. همچون Set Aside، این افزونه نیز تب های بسته شده را به هنگام بستن مرورگر به خاطر می سپارد و پس از اجرای مجدد گوگل کروم می توانید دوباره به آن ها دسترسی داشته باشید.

اگر نمی خواهید حضور یک آیکن اضافه ترتیب نوار ابزار شما را به هم بریزد، می توانید از منوی راست کلیک (منوی زمینه) نیز برای دسترسی به این افزونه محبوب بهره بگیرید.

در نهایت نیز بگوییم که بر خلاف Set Aside افزونه Hide Tabs Button به کاربران اجازه می دهد با استفاده از رمز عبور از تب های بسته شده محافظت کنند. برای دسترسی به این قابلیت روی Hide Tabs Button راست کلیک نموده و سپس روی گزینه Option ضربه بزنید.

دانلود: Hide Tabs Button

8. TabJump

TabJump توسط توسعه دهندگانی که افزونه TooManyTabs را ساخته اند، ایجاد شده است. این افزونه یک ناوبری جداگانه برای تب ها به حساب می آید که با کلیک روی آیکن TabJump می توانید آن را ظاهر کنید.

این ابزار کاربردی به جای نشان دادن تب ها در یک دسته کلی، آن ها را بین سه ستون Undo ،Related و Jump تقسیم می کند. فهرست Undo شامل تب هایی است که اخیراً بسته شده اند و فهرست Related تب هایی که از یک وبسایت مشخص باز کرده اید را شامل می شود.

در آخر فهرست Jump به تب های باز شده دیگر در مرورگر گوگل کروم اختصاص یافته است. در آخر بگوییم که افزونه TabJump یک روش عالی برای سازمان دهی تب ها و مدیریت و استفاده آسان از آن ها به شمار می رود.

دانلود: TabJump

9. TabCloud

TabCloud یکی از بهترین افزونه هایی است که برای مدیریت بهینه تب ها می شناسیم. فرض کنید در حال وبگردی هستید و تا چند دقیقه دیگر بایددر محل کار خود حضور داشته باشید. در این صورت با تب های باز مانده چه کار می‌ کنید؟ TabCloud این امکان را به شما می دهد تا تب های موجود را ذخیره و روی یک رایانه دیگر به آن ها دسترسی داشته باشید.

کار کردن با این افزونه قدرتمند بسیار آسان است. قادر هستید با کلیک روی آیکن افزونه TabCloud و سپس ضربه زدن روی آیکن فلاپی دیسک تب های خود را ذخیره و از آن ها روی هر رایانه ای که دلتان می خواهد استفاده کنید. برای بهره مندی از این ویژگی باید حتماً با حساب کاربری گوگل خود وارد شوید.

دانلود: TabCloud

10. TabsPlus

این افزونه چیز زیادی به رابط کاربری گوگل کروم اضافه نمی کند. در عوض TabsPlus رفتار کروم در قبال تب ها را اصلاح می نماید؛ از حالا به بعد با بستن یک تب به آخرین تبی که باز کرده اید منتقل خواهید شد.

همچنین می توانید در بخش تنظیمات رفتار پیش فرض تب ها را نسبت به برخی اقدامات عوض کنید، آن ها را مجبور کنید در پس زمینه باز شوند و یا موقعیت آن ها را در فهرست تب ها تغییر دهید.

دانلود: TabsPlus

از چه افزونه ای برای مدیریت تب ها استفاده می کنید؟

در این فهرست افزونه هایی که فکر می کردیم برای مدیریت تب ها در مرورگر گوگل کروم مناسب باشند را برای شما معرفی کردیم. در همین رابطه برتر دانستن یکی از این افزونه ها نسبت به بقیه گزینه ها کار دشواری به نظر می رسد چرا که این موضوع بیش از هر چیزی به نحوه استفاده شما با تب ها بستگی دارد.

حالا وقت آن است که پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید و بگویید که از چه افزونه هایی برای مدیریت تب ها استفاده می کنید؟ نظرات خود را در این زمینه با ما و دیگر کاربران دیجیاتو به اشتراک بگذارید و برایمان از تجربیات خود خود بگویید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Mahdi Norozi
    Mahdi Norozi | ۲۵ مرداد ۱۳۹۶

    بهترین تو زمینه onetab حساب میشه واقعا کاربردیه حتما امتحان کنین

  • mahdi vajhi
    mahdi vajhi | ۲۲ مرداد ۱۳۹۶

    همه هی میگن کروم منابع زیادی می خواهد ولی با یه لپ تاپ ۴ گیگ رمی داقون راحت ۲۰ تبو باز می کنم به هیچ مشکلی هم بر نمی خورم

  • mahyar_torabi
    mahyar_torabi | ۲۲ مرداد ۱۳۹۶

    من با 6 گیگ رم بیشتر وقت ها عدت دارم بالای 20 تا تب باز میکنم بعد یکی یکی میخونم و میبندمشون تا حالا که 8 ساله از کروم استفاده میکنم هیچ مشکلی نداشتم مرور گر هم هر چی کمتر برنامه روش نصب کنی بهتره

مطالب پیشنهادی