ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اعطای کرسی پژوهشی مریم میرزاخانی به محققان فعال حوزه ریاضی و فیزیک

اعطای جوایز و فرصت های پژوهشی به نخبگان علمی در سراسر دنیا رایج بوده و در این میان معمولاً چنین جوایزی به رسم یادبود، به اسم یک دانشمند بزرگ یا شخصیت علمی (مانند جایزه جشنواره ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۹:۱۵

اعطای جوایز و فرصت های پژوهشی به نخبگان علمی در سراسر دنیا رایج بوده و در این میان معمولاً چنین جوایزی به رسم یادبود، به اسم یک دانشمند بزرگ یا شخصیت علمی (مانند جایزه جشنواره خوارزمی) نام گذاری می شوند.

حالا نصرت الله ضرغام رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران، طی یک نشست خبری اعلام کرده که این صندوق قصد دارد کرسی پژوهشی به نام «مریم میرزاخانی» (ریاضیدان فقید ایرانی) را به محققان واجد شرایط اعطا کند.

طبق اظهارات آقای ضرغام، کرسی مورد بحث که در ابتدا قرار بود فقط به محققان حوزه ریاضی اعطا شود، به پژوهشگران فیزیک نیز تعلق خواهد گرفت و افراد برگزیده از حمایت مالی 50 میلیون تومانی برخوردار خواهند شد. ضرغام درباره شرایط اعطای کرسی گفت:

محققان فعال باید خلاصه ای از رزومه تحقیقاتی خود را به صندوق ارسال کنند تا ما با بررسی پرونده های آنها، اقدام به اعطای این کرسی به بهترین فرد کنیم. ارزیابی های ما در این زمینه کمّی نیست و بر اساس کیفیت بهترین پروژه، فرد مورد نظر انتخاب می‌شود.

لازم به ذکر است که کرسی پژوهشی مریم میرزاخانی به مدت 10 سال اعطا می شود و افرادی که موفق به دریافت آن شوند می توانند دو پژوهشگر پسا دکتری نیز برای پیشبرد پروژه جذب نمایند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • علی
    علی | ۲۲ مرداد ۱۳۹۶

    همش برنامه سیاسی که بگن ما مشکلی با حجاب و آزادی نداریم و ... و کلا خیلی خوبیم! یه صندوق هم بزنید بنام آزاده نامداری ?

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی