ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

ثبت پتنتی تازه توسط مرسدس بنز؛ ایربگ های خارجی برای محافظت از عابرین پیاده

خودروسازان در طول دهه های گذشته بسیار تلاش کرده اند که سرنشینان خودرو و حتی عابران پیاده را از هرگونه آسیب احتمالی از جانب خودرو محفوظ نگه دارند و حالا مرسدس بنز به عنوان یکی ...

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۶:۱۵

خودروسازان در طول دهه های گذشته بسیار تلاش کرده اند که سرنشینان خودرو و حتی عابران پیاده را از هرگونه آسیب احتمالی از جانب خودرو محفوظ نگه دارند و حالا مرسدس بنز به عنوان یکی از پیشتاز ترین خودروسازان جهان در زمینه ساخت خودروهای ایمن، ابتکاری تازه را در راستای افزایش ایمنی محصولات خود به ثبت رسانده است.


این شرکت مدعی است که به واسطه این اختراع کیسه های هوا در ستون A خودرو نصب می شود تا عابران پیاده از ضربه های احتمالی در امان بوده و کمتر آسیب ببینند. اصولا عناصر ایمنی غیر فعال در این ستون تعبیه می شوند.


این اختراع در واقع ایده ای را بیان می کند که یک کاپوت پاپ آپ از طریق ویژگی جدیدی که به آن اضافه می شود یعنی پرش ناگهانی می تواند عابران پیاده را از ضربه های مهلک و کشنده در امان نگه دارد.

روند انجام کار به این صورت است که سنسورهایی ناظری که در خودرو تعبیه شده اند در صورت بروز یک تصادف فعال می شوند و به این ترتیب لبه هایی از کاپوت که نزدیک شیشه اند به سمت بالا حرکت کرده و ایربگ های جانبی که در ستون A خودرو قرار دارند فعال شده و از عابر پیاده محافظت می کنند.


این ایربگ های جدید در داخل یک تیوپ پارچه ای به صورتی قرار گرفته که در زمانی که مورد استفاده قرار نمی گیرند، از دید دیگران پنهان می شوند. برای نصب این ایربگ ها یک پایه در نظر گرفته شده است. یکی از دوسر این پایه به بالای ستون A خودرو و سر دیگر به لبه کاپوت متصل می شود.

این طراحی به ایربگ ها اجازه می دهد که خود را با کاپوت وفق داده و بتوانند در مواقع لزوم و در صورت حرکت رو به بالای کاپوت وظیفه محوله خود را به بهترین نحو ممکن انجام دهند.

در این صورت عابران پیاده در حین تصادف به جای برخورد با شیشه جلو یا بدنه فلزی خودرو در قسمت های جلویی به یک مانع بسیار نرم تر برخورد می کنند که قطعا آسیب های احتمالی بسیار کمتری آن ها تهدید می کند.

در صورت پیاده سازی این ایده یک روش بسیار هوشمندانه برای محافظت عابران پیاده و حفظ امنیت آن ها ابداع شده است.


مرسدس این اختراع را در ماه ژوئیه سال ۲۰۱۵ ثبت کرده اما اداره مخصوص ثبت اختراعات و برندهای تجاری ایالات متحده خبر آن را در تاریخ ۳ اوت سال ۲۰۱۷ منتشر کرده است.

با توجه به تاخیری که در انتشار این خبر صورت گرفته، بسیار محتمل است که به زودی شاهد پیاده سازی این تکنولوژی ایمنی در راستای کاهش تلفات جاده ای از جانب مرسدس باشیم.


ناگفته نماند که چندی پیش نیز خبری مبنی بر یک اختراع جدید از پورشه در همین زمینه منتشر شد. این اختراع نیز مربوط به یک کیسه هوا است که در ستون A خودرو نصب می شود.

کمپانی خودروسازی پورشه در این باره توضیح داده است که ایده این اختراع در حقیقت دستگاهی را شامل می شود که بسیار انعطاف پذیر و محرک بوده و در صورت وقوع یک تصادف عابر پیاده را به سمت گوشه های وسیله نقلیه سوق می دهد.

اگر به تصاویر گذاشته شده به دقت بنگرید، بهتر متوجه نحوی کار این ایده می شوید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • afshingm
    afshingm | ۲۳ مرداد ۱۳۹۶

    اونوقت ماشینای ما تصادف میکنه ایربگ هم باز میشه اما بازم راننده و سرنشینان جونشونو از دست میدن!!!

  • Morteza
    Morteza | ۲۱ مرداد ۱۳۹۶

    ماشینای ما هنوز دو تا دونه ایربگشون درست کار نمیکنن :/ اگه اینا زندگی میکنن پس ما چیکار میکنیم !

مطالب پیشنهادی