ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ارزش بیت کوین از مرز 4000 دلار عبور کرد؛ دلیل افزایش قیمت چیست؟

حدود 24 ساعت قبل، هر واحد بیت کوین به مبلغ 3700 دلار مبادله می شد، اما امروز به ناگاه با جهشی غیر عادی در قیمت این ارز دیجیتال روبرو شدیم، به گونه ای که در ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۷:۰۰

حدود 24 ساعت قبل، هر واحد بیت کوین به مبلغ 3700 دلار مبادله می شد، اما امروز به ناگاه با جهشی غیر عادی در قیمت این ارز دیجیتال روبرو شدیم، به گونه ای که در اواسط روز قیمت هر واحد آن به بیش از 4200 دلار رسید.

جالب اینجاست که هفته گذشته این ارز رمزپایه برای نخستین بار از مرز 3000 دلار عبور کرد. حال این سؤال به وجود می آید که دلیل این رشد عجیب چیست؟

به عقیده کارشناسان یکی از مهم ترین دلایل افزایش قیمت ناگهانی بیت کوین، ایجاد انشعاب جدید یا Hard Fork است که تقریباً ده روز قبل رخ داد و ارز جدیدی به نام Bitcoin Cash شکل گرفت. این انشعاب در کنار به کار گیری پروتکل SegWit توسط تیم توسعه، اعتماد به آینده بیت کوین را افزایش داد.

دلیل دیگر، تصمیم اخیر سازمان بورس و اوراق بهادار آمریکا برای زیر نظر گرفتن سرمایه گذاری از طریق ارزهای دیجیتال (ICO) است. به عقیده این سازمان، تأمین مالی از طریق ارزهای دیجیتالی هم باید تحت قواعد و قوانین مالی مشخص صورت بگیرد و هرگونه سرمایه گذاری غیر قانونی منجر به مجازات خواهد شد.

گفتنیست طی ماه های اخیر، شرکت های زیادی از طریق ارزهای دیجیتال اقدام به جذب سرمایه کرده اند و به عنوان مثال Filecoin طی چند ساعت توانست بیش از 180 میلیون دلار منابع مالی جذب نماید. بیشتر سرمایه گذاران هم ترجیح می دهند ارزهای رایج را به ارزهای دیجیتال تبدیل کرده و در ICO ها مشارکت نمایند، که افزایش قابل توجه تقاضا برای بیت کوین را به همراه داشته است.

وضعیت روزهای آینده بیت کوین واقعاً غیر قابل پیش بینی است؛ شاید فردا قیمت این ارز دیجیتال به زیر 2000 دلار سقوط کند، و شاید از 5000 دلار هم فراتر برود؛ هر دو حالت کاملاً ممکن است.

برخی از کارشناسان می گویند حباب قیمت بیت کوین بیش از حد بزرگ شده و طبیعتاً باید چند ماه قبل می ترکید، در حالی که دیگران معتقدند بیت کوین تازه به بخش کوچکی از پتانسیل قیمتی خود دست یافته و در آینده بسیار ارزشمندتر خواهد شد.

با این حال، سرمایه گذاری در چنین حوزه پر نوسانی می تواند بسیار پرخطر هم باشد و بنابراین باید با احتیاط کامل وارد آن شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • New Wolf
    New Wolf | ۲۳ مرداد ۱۳۹۶

    سایت هست برای تبدیل بیت کوین به تومن تو نت یه سرچ بکنی میاد

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی