ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

معرفی بازی KAMI 2؛ ماجراجویی کاغذ رنگی ها

یکی از بزرگترین مزیت های iOS یا حتی شاید بتوانیم بگوییم بزرگترین مزیت برای ما بازیکن ها نسبت به اندروید، عرضه زودهنگام بازی ها روی آی دیوایس ها است. خیلی از عناوین معروف معمولا ابتدا ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۶:۰۰

یکی از بزرگترین مزیت های iOS یا حتی شاید بتوانیم بگوییم بزرگترین مزیت برای ما بازیکن ها نسبت به اندروید، عرضه زودهنگام بازی ها روی آی دیوایس ها است. خیلی از عناوین معروف معمولا ابتدا به آیفون و آیپد می آیند و بعد از چند ماه راهشان را به اندروید پیدا می کنند.

KAMI 2 هم یکی از بازی ها به حساب می آید که خوشبختانه هفته گذشته با آمدنش برای تلفن های اندرویدی، از لیست اپلیکیشن های آی دیوایسی که دوست داریم روی اندروید ببینیم خط خورد و بیایید بدون مقدمه چینی های اضافی یک نکته مهم را پیرامون ساخته محبوب استودیوی State of Play Games بگوییم.

ورژن iOS عنوان KAMI 2 پنج ماه پیش به انتشار رسید.

اینکه از چه سبک و بازی هایی لذت می برید مهم نیست، چون KAMI 2 با معماهای استثنایی اش می تواند تمام سلیقه ها را سرگرم کند و بنابراین تجربه نکردنش یکی از بزرگترین اشتباهات تان خواهد بود. KAMI 2 شاید از دیدگاه گیم پلی آن تازگی قسمت نخست را نداشته باشد اما این مسئله «خیلی» اهمیت ندارد.

نمی خواهیم مقایسه کنیم چون سبک ها متفاوت هستند ولی بعضی منتقدین همین ایراد را هم از ادامه بازی های Framed و Monument Valley گرفتند. با وجود اینکه خیلی ها اعتقاد داشتند توسعه دهنده با تغییرات کم اما مناسب توانسته یک تجربه مراتب سرگرم کننده به بازیکن ها هدیه بدهد.

KAMI 2 عنوانی آفلاین است.

با KAMI 2 هم این نکته را میبینیم. استودیوی State of Play Games جای ریسک و ایجاد تحولی عظیم، تصمیم گرفته نقطه ضعف های قسمت پیشین را بپوشاند و شاید برای بعضی ها این تغییرات کم یک ویژگی منفی به حساب بیاید اما به یک علت می توانید آن را نادیده بگیرید.

همانند قسمت نخست، KAMI 2 به طرز عجیبی سرگرم کننده بوده و مخاطبین را معتاد خود می کند. به واسطه گیم پلی ساده بازی، ترغیب می شوید تا هر جایی که هستید تلفن های هوشمندتان را بیرون آورده و وقت آزادی که دارید را با کاغذ رنگی ها بگذرانید.

همانند نسخه پیشین، در KAMI 2 هم با کاغذ رنگی ها سر و کار داشته و هنگامی مرحله ها به اتمام می رسند که تمام پس زمینه یک رنگ باشد. ولی چگونه؟ برای درک بهتر مکانیزم های گیم پلی به ظاهر پیچیده ساخته State of Play Games نگاهی به اسکرین شات ها بیاندازید.

از دیدگاه گرافیک با وجود اینکه با عنوانی ساده رو به رو هستیم، ولی توسعه دهنده تمام تلاشش را کرده تا با توجه جزییات و محیط های مختلف جذابیت ساخته اش را افزایش دهد.

همانگونه که میبینید، محیط به چندین کاغذ رنگی مختلف تقسیم شده است. حالا اگر با یک رنگ متفاوت [آن هایی که پایین صفحه هستند] روی یکی از این کاغذها کلیک کنید، کاغذ رنگی تا جایی که راهش آزاد باشد تمام آن قسمت را رنگی می کند.

بخش سخت ماجرا هم آنجاست که تعداد حرکت ها محدود بوده و بنابراین مجبورید با برنامه کاغذهایتان را انتخاب کنید. جذاب ترین المان KAMI چگونگی استفاده از همین مکانیزم گیم پلی جالب بود و حالا با نسخه دوم به شکل پخته تری می توانیم آن را ببینیم.

معماهای KAMI 2 به گونه ای طراحی شده اند تا ضمن سادگی، شما را به اشتباه بیاندازند. برای جواب به آن ها، نهایت چند حرکت کفایت می کند ولی نکته اینجاست به علت طراحی استثنایی پازل ها و راه های زیادی که برای اشتباه کردن وجود دارد ممکن است دقیقه ها وقت تان را پای یک مرحله بگذارید.

انیمیشن های تا خوردن کاغذها و صدایی که هنگام انجام این کار می شنوید باعث شده تا بازی حالتی اتمسفریک به خودش بگیرد.

البته در اینجا بعضی معماها مکانیزمی مشابه داشته و از طرفی بازی تا روی چالش برانگیز خودش را پیدا کند کمی زمان می برد اما می توانیم این مسئله را پای مرحله های فراوان KAMI 2 بگذاریم؛ نه تنها با بیش از 100 مرحله مختلف رو به رو هستید، بلکه می توانید توانایی هایتان را با ساخته های بقیه بازیکن ها به چالش بکشید.

خوشبختانه توسعه دهنده یک بخش Explore هم به عنوانش افزوده که به واسطه آن، قابلیت ساخت و به اشتراک گذاری مرحله هایتان را دارید. بنابراین اگر از معماهای State of Play Games خسته شدید، کافیست به قسمت های Daily یا Challenge رفته و آنجا توانایی هایتان را به رخ بکشید.

حرف هایمان را اینگونه به پایان می رسانیم که KAMI 2 با گیم پلی جذاب و ساده اما چالش برانگیزش، یکی از سرگرم کننده ترین بازی های معمایی اسمارت فون ها است. بنابراین پیشنهاد می کنیم همین الان بازی را با حجم کمش دانلود کرده و یک تجربه فراموش نشدنی برای خود به ارمغان بیاورید.

KAMI 2

KAMI 2

سازنده: Simple Machine قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 145 / 38.7 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • محمد رضا
    محمد رضا | ۲۲ مرداد ۱۳۹۶

    مثلا می خوایتی بگی گوشی ایفون داری ما هم باور کنیم دیگه

  • کتیبه سپید
    کتیبه سپید | ۲۲ مرداد ۱۳۹۶

    ممنون بابت معرفی بازی. اما وقتی گفتین خوشبختانه از لیست اپلیکیشن هایی که دوست داریم برای اندروید بیان خط خورد، فکر کردم نسخه اندرویدش کنسل شد و شما از این بابت خوشحالین...

مطالب پیشنهادی