ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

بیل گیتس ۶۴ میلیون سهم خود از مایکروسافت را وقف کرد

در سال ۱۹۹۶ میلادی بیل گیتس، هم-بنیانگذار مایکروسافت، ۲۴ درصد از سهام این شرکت را در اختیار داشت و این سهام به تدریج کم و کم تر شد تا اینکه امروز به حدود ۱.۳ درصد ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۷:۱۵

در سال ۱۹۹۶ میلادی بیل گیتس، هم-بنیانگذار مایکروسافت، ۲۴ درصد از سهام این شرکت را در اختیار داشت و این سهام به تدریج کم و کم تر شد تا اینکه امروز به حدود ۱.۳ درصد رسید.

طبق یکی از اسنادی که روز گذشته در اختیار کمیسیون ارز و اوراق بهادار آمریکا قرار گرفت گیتس اعلام نمود که ۶۴ میلیون سهام خود به ارزش حدودی ۴.۶ میلیارد دلار را وقف کرده است. رقم همانطور که تایید خواهید کرد بسیار بزرگ است و آنطور که بلومبرگ گزارش داده از سال های ۱۹۹۹ و ۲۰۰۰ میلادی که گیتس به ترتیب ۱۶ و ۵.۱ میلیارد دلار از سهامش را اهدا کرده بزرگ ترین بخشش از جانب وی به شمار می رود.

البته در اسناد این کمیسیون مشخص نشده که بیل گیتس دقیقا سهامش را به کدام سازمان یا امور خیریه اختصاص داده با این حال او به همراه همسرش یک بنیاد خیریه را اداره می کند و هرچند وقت یکبار بخشی از دارایی شان را به آن اختصاص میدهند.

محض اطلاع شما باید بگوییم که هم بنیانگذار سابق مایکروسافت همه ساله ۸۰ میلیون از سهام خود را صرف امور خیریه می کند و با بخشش اخیر تنها ۱۰۳ میلیون سهم برایش باقی می ماند. گفتنی است طبق اسناد این کمیسیون همسر گیتس در حدود ۴۲۵۰۰۰ سهم مایکروسافت را در اختیار دارد.

اگر روند بخشش مدیرعامل سابق مایکروسافت همچنان ادامه پیدا کند انتظار می رود که میزان سهام تحت اختیار وی در سال ۲۰۱۹ به صفر برسد. شاید بد نباشد بدانید که استیو بالمر مدیرعامل سابق این شرکت همچنان بزرگ ترین سهامدار آن محسوب می شود و بعد از آن گیتس و ساتیا نادلا قرار دارند.

جالب است بدانید که با وجود این بخشش گیتس همچنان ثروتمندترین فرد در دنیاست. پیشتر بلومبرگ ارزش دارایی های وی را برابر با ۹۰ میلیارد دلار برآورد کرده بود که با احتساب این بخشش به ۸۶.۱ میلیارد دلار تنزل می کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (16 مورد)
  • یک سزار
    یک سزار | ۲۷ مرداد ۱۳۹۶

    کاش این برای ریاست جمهوری آمریکا کاندید میشد. یه همچین آدمهایی قدرت داشته باشن واقعا میتونن دنیا رو جای بهتری کنن

  • moein
    moein | ۲۶ مرداد ۱۳۹۶

    بخدا گیتسرو میگن انسان واقعی...جالبه بدونید کمک گیتس به فقرا اینجور نیس که بیاد هر خونواده ای یه کیلو گوشت بخره بهشون بده...میاد ریشه فقر رو پیدا میکنن و از بین میبرنش

  • محمد لشکربلوکی
    محمد لشکربلوکی | ۲۴ مرداد ۱۳۹۶

    وقف کار انبیاست.... اداره کل اوقاف استان آمریکا

  • kamran naseri
    kamran naseri | ۲۴ مرداد ۱۳۹۶

    حالا این پول رو به مردم بسیار فقیر آمریکا بخشیده یا کشور های واقعا فقیر

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی