ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

گلایه دفاتر پیشخوان از همراه اول؛ سیم‌کارت خام در ازای بازاریابی برای ترابرد؟

به تازگی تصویر نامه‌ای در فضای مجازی و کانال‌های تلگرامی دست به دست می‌شود که از عدم واگذاری سیم کارت خام همراه اول به دفاتر پیشخوان دولت در اهواز حکایت دارد. در این نامه، انجمن ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۸:۰۰

به تازگی تصویر نامه‌ای در فضای مجازی و کانال‌های تلگرامی دست به دست می‌شود که از عدم واگذاری سیم کارت خام همراه اول به دفاتر پیشخوان دولت در اهواز حکایت دارد. در این نامه، انجمن صنفی دفاتر پیشخوان اهواز خبر می‌دهد که همراه اول از تحویل سیم کارت خام به دفاتر امتناع می‌ورزد و آنها را تشویق می‌کند تا به جای فروش سیم‌کارت به مشترکان جدید، کاربران دیگر اپراتورها را ترغیب به ترابرد به شبکه همراه اول کنند.

حدود یک سال از آغاز طرح ترابردپذیری سپری می‌شود و بر اساس آماری که در پایان فصل اول ۹۶ ارائه شده، همراه اول در کارزار ترابردپذیری دارای تراز مثبت است و اپراتورهای دوم و سوم، خروجی‌های بیشتری نسبت به ورودی‌های خود داشته‌اند. (نکته: آمار زیر از سوی همراه اول منتشر شده. اپراتور اول می‌گوید که این اعداد را از سایت شرکت پایا، یعنی پیمانکار فنی طرح ترابردپذیری برداشت کرده است.)

تا قبل از شروع رسمی طرح ترابردپذیری، پیش‌بینی نمی‌شد که همراه اول بتواند در میان دو رقیب خود شانس چندان بالایی داشته باشد. در ابتدای سال جاری، مدیرعامل همراه اول، «وحید صدوقی» در مجمع سالیانه همراه اول عنوان کرد که شرکت رقیب (ایرانسل) ظرفیت جذب ۱۰ میلیون مشترک این اپراتور را پیش از شروع طرح ترابردپذیری ایجاد کرده بود.

ولی همراه اول با تغییر استراتژی‌ و نوسازی تجهیزات، نسل جدید شبکه موبایل و اینترنت همراه قوی‌تر را به مشترکین خود ارائه داد. همین موضوع باعث شد تا تمایز اپراتورهای دوم و سوم با همراه اول کم رنگ تر شود. به این شکل، همراه اول توانست از تغییر اپراتور میلیون‌ها مشترک خود جلوگیری کند. از سوی دیگر با توجه به توافق رومینگ ملی که میان همراه اول، ایرانسل و رایتل اجرایی شده، اپراتورها می‌توانند از آنتن‌های همدیگر استفاده کنند.

اما نامه‌ای که از سوی انجمن صنفی دفاتر پیشخوان خدمات دولت اهواز در رابطه با عدم ارائه سیم‌کارت خام همراه اول به کارگروه دفاتر پیشخوان استان خوزستان ارسال شد و در فضای مجازی دست به دست چرخید، باعث شد تا موضوع را به شکل نزدیک‌تر پیگیری کنیم. در تماسی با انجمن صنفی دفاتر پیشخوان اهواز، برایمان مشخص شد که این نامه از سوی «محمد جادری»، نایب رئیس و دبیر انجمن صنفی دفاتر پیشخوان اهواز امضا شده است. وی خبر می‌دهد که دفاتر پیشخوان با مشکل کمبود سیم‌کارت خام اپراتور اول رو به رو هستند و این همراه اول سیم‌کارت‌های خام را به راحتی در اختیار آنها قرار نمی‌دهد.

آنطور که به نظر می رسد این سهمیه بندی به دلیل محدودیت در شماره‌ها اعمال شده و در صورتی که دفتری به سهمیه بیشتر نیاز داشته باشد، می تواند آن را از طریق ترابرد تامین کند. روابط عمومی همراه اول در پاسخ به سؤال دیجیاتو در این رابطه اعلام کرده که موضوع را پیگیری کرده و پاسخ تکمیلی را جهت شفاف تر شدن قضیه اعلام خواهد کرد.

یک ترابرد، یک سیم‌کارت؟

کاربران همراه اول و ایرانسل نیاز‌های متفاوتی دارند و معمولاً به راحتی و تا وقتی که مجبور نباشند، حاضر به تغییر اپراتور خود نیستند و حالا سوال اینجاست که آیا درخواست یک دفتر پیشخوان، واقعاً می‌تواند در تصمیم گیری آنها جهت ترابرد به یک اپراتور دیگر تاثیری داشته باشد؟

همانگونه که اطلاع دارید ترابردپذیری در جهان اتفاقی تازه‌ای نیست اما شاید برایتان جالب باشد بدانید که معمولاً اپراتور قدیمی‌تر، به واسطه پیشنهادهایی که اپراتورهای جدید به کاربران می‌دهند، مشترکان زیادی را از دست می‌دهد. اما در کشور ما همه چیز برعکس روال جهانی پیش رفت و به نظر می‌رسد که اپراتورهای دوم و سوم، چندان در ارائه پیشنهاد‌های جذاب به کاربران عملکرد موفقی نداشته‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • abbas pourfallah
    abbas pourfallah | ۲۵ مرداد ۱۳۹۶

    3 هفته اس از رایتل به همراه اول ترابرد کردم، سیمکارت قبلمو سوزوندن ام سیمکارت جدید رو برام ارسال نکردن، هرچی هم زنگ میزنم بهشون میگن پرونده ساختیم پیگیری میکنیم. الآن نه من سیمکارت قبلمو دارم ، نه سیمکارت جدید بهم میدن :|

  • reza rajabi
    reza rajabi | ۲۵ مرداد ۱۳۹۶

    من با 912 ام ترابرد کردم ایرانسل 20 گیگ اینترنت رایگان گرفتم و مکالمه ای 33 تومن واقعا خیلی خوبه و با یه 2 2 تای ساده میشه حدس زد همراه اول داره دروغ می گه البته لازم به ذکر است که چندین بار همراه اول اذیت کرد و هی بدهی می زد در صورتی که بدهی نداشتم و حتی بعد از پرداخت قبض از سیم استفاده نمی کردم که نکنه بدهی بزنه در حال حاضر ایرانسل بهتره ولی مسخره است سقف استفاده من 100 تومنه سقف استفاده سیم کارت های 902 اش 120 تومن در صورتی که سیم من بیرون حداقل 700 می ارزه!!!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی