ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

شورولت کوروت گرنداسپرت در برابر پورشه 911 کاررا S؛ نبرد خشونت و ظرافت

رقابت میان بهترین ها همواره جذاب بوده و هست و از این جهت ما سعی نمودیم تا با انتخاب دو خودروی پرطرفدار و قدرتمند، رویدادی دلپذیر و نفس گیر را برای شما رقم بزنیم. پس با ...

تیم خودرو
نوشته شده توسط تیم خودرو | ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ | ۲۱:۰۰

رقابت میان بهترین ها همواره جذاب بوده و هست و از این جهت ما سعی نمودیم تا با انتخاب دو خودروی پرطرفدار و قدرتمند، رویدادی دلپذیر و نفس گیر را برای شما رقم بزنیم. پس با ما همراه باشید.
بسیار خوب، سراغ خودروها برویم و ببینیم که با چه موجوداتی طرف هستیم؛ بله یک پورشه 911 مدل 2017 که برخلاف معمول زرد رنگ نیست، بلکه رنگی شبیه به آسمان را بر روی بدنه آن پاشیده اند و در طرف دیگر یک شورولت کوروت مشکی رنگ 2017 که حالا آماده دوئل با حریف اروپایی خود است.


پورشه 911 کاررا S حاضر در این رقابت به یک موتور شش سیلندر خطی 3 لیتری موسوم به باکسر 6 مجهز شده که قادرست تا 420 اسب بخار قدرت را با 499 نیوتن-متر گشتاور در هم آمیزد و به سان تیر رها شده از چله کمان،911 را در مدت 3.1 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت برساند.
پورشه به صورت سفارشی از سیستم فرمانپذیر چرخهای عقب بهره میبرد، سیستم کنترل فعال شاسی به طور استاندارد بر روی آن موجود است، سیستم تعلیق و کابین بروزرسانی شده به همراه کلاچ دوبل را نیز باید به امکانات این خودرو اضافه نمود.


اما در آن سوی میدان کوروت گرند اسپورت قرار دارد که بر ساختار C7 مدل 2014 استوار شده و ترکیبی از استینگری و Z06 در آن قابل مشاهده است.
پیشرانه LT1 V-8 کوروت قدرتی برابر با 484 اسب بخار و گشتاوری معادل 680 نیوتن- متر تولید میکند و موجب شتاب 3.9 ثانیه ای ( 0 تا 96km/h ) برای این هیولای آمریکایی می شود.


قسمت اعظم ساختار و چارچوب کوروت به جای فولاد از آلومینیوم تشکیل شده است، ترمزهای کربنی- سرامیکی، دیفرانسیل الکترونیکی لغزش محدود، دامپرهای مغناطیسی تطبیق پذیر، مؤلفه ایرودینامیکی Stage II متعلق به مدل Z06 و تایرهای منحصر بفرد ساخته و پرداخته میشلین، از جمله امکانات برجسته کوروت مورد نظر ماست که حدود 40.8 کیلوگرم به وزن آن اضافه نموده و موجب ارتقای نسبت توان به وزن در این خودرو شده است.


مسئله مهم دیگری که بایستی به آن توجه ویژه داشته باشیم، موضوع قیمت این دو خودروست و این نکته که کوروت خیلی ارزانتر از پورشه است، معمولا مخاطبان ما را مجاب به برنده دانستن گاوچران آمریکایی مینماید؛ اما به هرحال این مهم را نیز باید به یاد داشته باشیم که خریداران این گونه اتومبیل ها معمولا جزو اقشار مرفه جامعه بوده و شاید کمتر به اختلاف قیمت این دو خودرو توجه کنند و بیشتر ذهنشان معطوف به شایستگی های این دو شود تا بهای پرداختی، هر چند که این اختلاف قیمت در حدود 40 هزار دلار باشد.

پورشه 911 در مدل کاررا S بهایی به میزان 104,450 دلار دارد و بهای پرداختی برای کوروت گرند اسپورت نیز به 66,445 دلار میرسد که انصافا نسبت به پورشه یک خودروی نسبتا ارزان قیمت محسوب میشود.


نکته جالب توجه برای هر کدام از این خودرو ها این است که هر دوی آنها به هزاران دلار تجهیزات و امکانات سفارشی مسلح شده اند ،تا آنجا که این مبلغ برای پورشه آلمانی بالغ بر 35 هزار دلار بوده و در مورد حریف آمریکایی اش نیز، هزینه ای به ارزش 25 هزار دلار را شامل میشود.


همانطور که به اطلاعتان رساندیم، این دو خودرو مزایای زیادی دارند و هر کدام به نسبت خودش ارزش خرید بالایی ارائه می دهد اما ما اینجا هستیم تا یک برنده داشته باشیم، بنابراین در ابتدای کار به سراغ داده های فنی میرویم.


کوروت روی کاغذ قویتر بوده اما پورشه سریعتر است. پورشه با توزیع وزنی 63 درصد در قسمت عقب و انتقال نیروی پیشرانه توسط گیربکس پرسرعت و دقیقش به چرخهای عقب، تنها به 3.1 ثانیه زمان نیاز دارد تا سرعتش از صفر به 96 کیلومتر بر ساعت برسد و این رکورد برای خودروئی با قدرت کمتر از 500 اسب بخار یک موفقیت شگرف محسوب میشود.

عملکرد کوروت نیز با ثبت بازه زمانی 3.9 ثانیه در بخش شتاب صفر تا 96 و کسب زمان 12.2 ثانیه در عبور از مسافت یک چهارم مایل با سرعت 186.84km/h، فوق العاده بنظر میرسد اما فقط تا زمانی جذابیت دارد که متوجه رکورد 11.5 ثانیه و سرعت 193.92km/h پورشه در این زمینه نشده باشید.


همچنین وزن پورشه نسبت به کوروت سبکتر است اما ترمزهای کوروت بهتر عمل نموده و زودتر خودرو را متوقف مینمایند.در آزمون استاندارد ترمزها، پورشه به 29.5 متر مسافت برای توقف کامل نیاز دارد و این درحالیست که رقم مذکور برای کوروت به 27.43 متر کاهش می یابد.در آزمایش بررسی هندلینگ دو خودرو به هنگام عبور از پیچها نیز پورشه برنده رقابت بود و در برخی دیگر از آزمون های هندلینگ و شتاب نیز پورشه موفق به کسب نتایج بهتری نسبت به کوروت شد که این برتری را باید ناشی از تکنولوژی پیشرفته موتورهای فرمول یک بکاررفته در پیشرانه پورشه 911 کاررا S دانست.

اما کوروت در شما حس هجوم از آسمان به سمت مجرایی مملو از اتش را بوجود می آورد. رانندگی با آن به قدری هیجان انگیز است که بعدها بایستی این کار را بعنوان یک رویداد حماسی برای فرزندان خود تعریف نمائید.

هرچند که پورشه در عبور از پیچها بهتر عمل میکند اما کوروت نیز ثابت کرده که از فرمانپذیری خوبی برخوردار بوده و توانایی مهندسان آمریکایی در تولید یک خودروی پایدار و چسبنده به زمین بویژه در هنگام عبور از پیچها را بخوبی نشان میدهد؛ همچنین مشکل بیش فرمانی که گاهی اوقات گریبانگیر کوروت های پیشین میشد نیز در این مدل تاحد زیادی رفع شده و بهترین فرمانپذیری را در بین تمامی کوروت های تولیدی به خود اختصاص داده است.


پاسخ دریچه گاز پورشه به فشردن پدال گاز، به لطف سیستم ضد وقفه، بسیار خارق العاده است و نسبت به موتور تنفس طبیعی کوروت برتری دارد؛ این شاید اولین مرتبه ای باشد که یک موتور توربو شارژ نسبت به پیشرانه تنفس طبیعی در این زمینه برتری پیدا میکند.

نحوه خروج از پیچها در پورشه بسیار موثر است و موجب میشود تا دیگر حتی نگران شکستن شانه تخم مرغهایی که روی صندلی کناری قرار داده اید، کم فرمانی، بیش فرمانی و نسبت ناموزون توزیع وزن خودرو (63 به37) نباشید و تنها از رانندگی با پورشه لذت ببرید، در واقع 911 آسفالت پیچ جاده را از جا میکند اما نمیگذارد قند در دل شما آب شود.


اما بهتر است تا کمی به عیوب نیز بپردازیم. فاصله میان تعویض دنده ها در کوروت طبق معمول بسیار بلند است و این نقصان باعث میشود تا برخلاف موتور پورشه که همواره با بالاترین میزان گشتاور در حال کار است، زمان زیادی را برای رسیدن به نهایت گشتاور از دست بدهد.

در ضمن پورشه نیز علی رغم آن همه تمجیدی که نسبت به فرمانپذیری خوب آن داشتیم، اما گاهی در برخی از مسیرهای حاوی پیچ با زاویه متوسط، دچار کم فرمانی میشود که البته در خصوص دیگر خودروها این میزان از کم فرمانی چندان مهم به نظر نمیرسد اما برای پورشه 911 کاررا S یک ضعف بشمار میرود. البته میتوان توسط بازی با پدال گاز در اینگونه مواقع تا حد زیادی از این مشکل جلوگیری به عمل آورد.


تفاوت های میان دو خودرو نیز مشهود هستند، به عنوان مثال سواری پورشه بسیار نرم تر، راحت تر بوده و کابین آن نیز دلپذیرتر است. در مقابل کوروت نیز در حالت استاندارد از یک سقف تارگا بهره میبرد و به موجب کیت بدنه عریضتر، توجهات بیشتری را به خود جلب مینماید.

همچنین صدای موتور کوروت حس مسحور کننده ای را در وجود انسان بوجود می آورد که در مقایسه با صدای پورشه ،حس مطلوبتری است.

در کل پورشه نسبت کوروت خوش ساخت تر بوده و طرفداران کوروت امیدوارند تا روزی خودرویی همتراز با کیفیت ساخت پورشه را سوار شوند. کارایی پیشرانه پورشه به نسبت همنوعانش بسیار خیره کننده بوده و شما قادر خواهید بود تا کارهای روزمره تان را به نحو احسن با این خودرو به انجام برسانید، البته کوروت نیز با پیشرانه تنفس طبیعی خود حرفهای بسیاری برای گفتن دارد.

در پایان ذکر این نکات خالی از لطف به نظر نمیرسد که این دو اگرچه دارای شخصیت های متفاوت و گاها متضاد نسبت به همدیگر هستند، اما کمتر خودروهایی را در اینچنین سطحی از سازگاری با یکدیگر مشاهده خواهید نمود. از نقاط قوت و ضعف متعادلی نسبت به هم برخوردار هستند و عملکرد آنها چه در پیست و چه در جاده بسیار به هم نزدیک است.

این سخت ترین تصمیمی است که باید اتخاذ نماییم اما بالاخره یک نفر می بایست جواب این سوال که در نهایت کدامیک بهتر است؟ را بدهد و ما علیرغم دشوار بودن جواب این سوال، کوروت را برمیگزینیم، چراکه اولا موفق شد مسیر پیستی را که تیم ما در آن، کوروت را مورد آزمایش سرعت قرار داد،به میزان 0.82 ثانیه سریعتر نسبت به پورشه به پایان برساند و ثانیا اینکه قیمت آن در مقابل پورشه بسیار ارزانتر ومقرون به صرفه تر است و به این دو دلیل ما کوروت را انتخاب نمودیم هر چند که شخصیت باوقار پورشه به تنهایی میتواند برای بسیاری از خریداران، حکم برگ برنده را داشته باشد و شک آنها را در انتخاب پورشه به یقین بدل نماید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • ali karami
    ali karami | ۲۶ مرداد ۱۳۹۶

    بنظرتون گرند اسپرت بگیرم یا پراید؟
    راهنمایی لطفتا

    • بهنام
      بهنام | ۲۶ مرداد ۱۳۹۶

      من پراید رو توسیه میکنم چون هم مصرف سوخت کمتری داره هم لوازمش ارزونتره هم توش بیشتر آدم جا میشه

  • drivefast
    drivefast | ۲۶ مرداد ۱۳۹۶

    بهتر بود کوروت با CAYMAN 718 مقایسه بشه چون 911 خیلی سر تره و رانندگی بیش تر از یک ساعت با کوروت باعث خستگی شدیدی میشه . کلا اگه ماکت بود بهتر بود تا ماشین چون فقط ظاهرش خوبه اما از لحاظ فنی فاصله ی زیادی با اروپا داره

  • Parsa MSH
    Parsa MSH | ۲۵ مرداد ۱۳۹۶

    آمریکایی یه چیز دیگست

  • Mohammad
    Mohammad | ۲۵ مرداد ۱۳۹۶

    من خودم به شخصه کوروت دوست دارم

  • | ۲۵ مرداد ۱۳۹۶

    عالی بود دمتون گرم

مطالب پیشنهادی