ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل و خرید استارتاپی که با موبایل شاخص‌ های سلامتی را اندازه می‌گیرد

گوگل به تازگی استارتاپی را خریداری کرده که برای تبدیل کردن موبایل‌های هوشمند به دستگاه‌های پزشکی تلاش‌ می‌کند. این استارتاپ «Senosis Health» نام دارد و می‌کوشد تا با استفاده از موبایل، داده‌های مختلفی که مربوط ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۵:۰۰

گوگل به تازگی استارتاپی را خریداری کرده که برای تبدیل کردن موبایل‌های هوشمند به دستگاه‌های پزشکی تلاش‌ می‌کند. این استارتاپ «Senosis Health» نام دارد و می‌کوشد تا با استفاده از موبایل، داده‌های مختلفی که مربوط به شاخص سلامت کاربران هستند را جمع آوری کند.

اپ استارتاپ Senosis با استفاده از قطعات ساده‌ای مانند شتاب‌سنج، میکروفن، دوربین و فلاش که در همه موبایل‌های هوشمند امروزی حضور دارند، می‌تواند سلامت ریه و یا تعداد هموگلوبین را تشخیص دهد.

برای مثال برای اندازه گیری هموگلوبین، اپلیکیشن Senosis از فلاش دوربین موبایل استفاده می‌کند تا انگشت کاربر را روشن کند.

«شوتاک پاتل» (تصویر ابتدایی) با چهار شخص دیگری که در دانشگاه واشنگتن با آنها آشنا شده این استارتاپ را تاسیس کرده است. مشخص نیست که رقم پرداختی گوگل برای استارتاپ Senosis چه مقدار بوده، با این حال سخنگوی استارتاپ خبر می‌دهد که قرار نیست Senosis به دفاتر آلفابت یا گوگل نقل مکان کند.

گوگل احتمالاً با این خرید می‌خواهد ابزارهایی را در اختیار کاربران اندروید قرار دهد که توسط آن بتوانند شاخص‌های سلامتی خود را مشاهده کنند. لازم به ذکر است که گوگل، در سال های اخیر توجه و سرمایه‌گذاری‌های زیادی به مبحث سلامتی داشته و سال پیش «DeepMind Health» را راه‌اندازی کرد؛ بخشی خلاق که قرار است با تولید مجموعه‌ای از اپلیکیشن‌ها، به پزشکان در تشخیص بیماری‌ها کمک کند.

باید دید خرید جدیدی که هنوز مشخص نیست چه مبلغی برای آن پرداخت شده، در کجای برنامه‌های گوگل برای افزایش ضریب سلامت کاربران جای می‌گیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی