ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

استرالیا بزرگترین نیروگاه خورشیدی-گرمایی دنیا را می سازد

بر اساس اظهارات رسمی مقامات استرالیا این کشور قصد دارد برای تأمین نیازهای بخش دولتی، یک نیروگاه خورشیدی-گرمایی 150 مگاواتی را تحت عنوان پروژه «Aurora» با بودجه 650 میلیون دلاری در جنوب استرالیا احداث کند. ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۵:۳۰

بر اساس اظهارات رسمی مقامات استرالیا این کشور قصد دارد برای تأمین نیازهای بخش دولتی، یک نیروگاه خورشیدی-گرمایی 150 مگاواتی را تحت عنوان پروژه «Aurora» با بودجه 650 میلیون دلاری در جنوب استرالیا احداث کند.

پیمانکار نیروگاه مورد بحث شرکت «SolarReserve» بوده که پیش از این پروژه های بزرگی مانند مزرعه خورشیدی 1600 هکتاری در صحرای نوادا را انجام داده است.

اما تفاوت نیروگاه های خورشیدی-گرمایی با سایر نیروگاه هایی که از نور خورشید برای تولید انرژی استفاده می کنند، بهره گیری از آینه به جای پنل های خورشیدی است که این آینه ها نور خورشید را در برج مرکزی متمرکز کرده و با داغ کردن نمک مذاب موجود در محفظه، انرژی لازم برای راه اندازی یک توربین بخار را فراهم می کنند.

برق مازاد نیروگاه جدید به شبکه محلی تزریق می شود

در حال حاضر، مصرف برق کل بخش های زیرمجموعه دولت استرالیا برابر 125 مگاوات بوده که 25 مگاوات تولید مازاد نیروگاه جدید، وارد شبکه محلی خواهد شد. همچنین بد نیست بدانید که پروژه Aurora پس از تکمیل، سالانه 495 گیگاوات برق تولید کرده و تبدیل به بزرگترین نیروگاه خورشیدی-گرمای دنیا خواهد شد.

البته برخی از متخصصین نسبت به کارایی نیروگاه های خورشیدی-گرمای بدبین بوده و معتقدند در بعضی شرایط مانند وزش بادهای شدید، محفظه نمک مذاب قادر به حفظ گرمای تولیدی نبوده و نمی تواند به صورت بهینه، انرژی مورد نیاز توربین را فراهم کند.

با این حال دولت استرالیا امیدوار است با احداث نیروگاه جدید در کنار سایر روش های پاک تولید انرژی، شبکه تأمین برق خود را گسترش داده و آلودگی های زیست محیطی و هزینه های تأمین انرژی را کاهش دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • مهرداد علیخانی
    مهرداد علیخانی | ۲۵ مرداد ۱۳۹۶

    قابل توجه شیوخ نفت پرست. این کشور باد و آفتاب بی انتها دارد. اما متاسفانه جیب بی انتها هم زیاد دارد.

مطالب پیشنهادی