ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

تکنولوژی اتوماتیک تویوتا در راه است؛ رونمایی در المپیک 2020 توکیو

تويوتا قصد دارد تا نسل بعدی فناوری های خودران و کاملا مستقل خود را در طول مسابقات تابستانی المپیک توکیو در سال ۲۰۲۰ معرفی کند. مدیران این کمپانی محل مناسب برای رونمایی از نسل بعدی ...

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ | ۰۸:۳۰

تویوتا قصد دارد تا نسل بعدی فناوری های خودران و کاملا مستقل خود را در طول مسابقات تابستانی المپیک توکیو در سال ۲۰۲۰ معرفی کند.

مدیران این کمپانی محل مناسب برای رونمایی از نسل بعدی این تکنولوژی ها را بزرگترین جزیره از جزایر مصنوعی سه گانه اودایبا در شهر توکیو در نظر گرفته اند.

دلیل این انتخاب تمرکز و توجه اکثر ورزشکاران و توریست های خارجی به این جزیره و خیابان های وسیع و کم ترافیک اودایبا عنوان شده است.

به این ترتیب احتمالاً مشکلات کمتر و توجه بیشتری به این سیستم حمل و نقل کاملا مستقل وارد خواهد شد. تویوتا قویا معتقد است که المپیک می تواند توجه لازم را به سمت این کشور جلب کند و این شرکت نیز می تواند به واسطه این توجه به اهداف خود برای درک بهتر این فناوری خودران برسد.

کن کویوبوچی مدیرکل بخش اجرایی تویوتا که مسئولیت تکنولوژی های خودمختار این کمپانی نیز برعهده دارد در طی مصاحبه ای که مجله خبری Automotive در رویداد ورزشی 2018 Lexus LS در کشور ژاپن داشت بیان کرد که ما قصد داریم یک تکنولوژی سطح بالا را به نمایش بگذاریم.
کویوبوچی همچنین در گفت و گو با نشریات آنلاین توضیح داده است که دلیل اینکه تویوتا از قرار دادن نام "خودمختار" بر روی خودروهای خود سر باز می زند، این است که این کلمه می تواند اعتماد و مفهوم غلطی را در میان رانندگان و مشتریان این شرکت ایجاد کند.

در عوض، این سازنده بزرگ ژاپنی بر روی دسته ای از خودروهایی تولیدی خود که از تکنولوژی های خودران و مستقل برخوردار اند نام "اتوماتیک یا همان خودکار" را قرار داده است.

استراتژی این شرکت که براساس کانسپت Teammate Conveying مطرح شده، به صورتی است که خودرو و راننده حتی در فرآیند رانندگی خودران و مستقل نیز با یکدیگر شریک بوده و به همکاری هم نیازمند اند.


با این حال، کویوبوچی این موضوع را نیز مطرح کرد که هنوز هم برخی از مسائل عمده و ایده های پیاده سازی نشده وجود دارد که تویوتا باید قبل از راه اندازی خودروهای خودران و مستقل آن ها عنوان کرده و وقت و انرژی لازم را در اختیارشان قرار دهد.

از جمله این موارد می توان به سنسورهای لیدار اشاره کرد که باید مورد توجه قرار گیرند. انتظار می رود که این مشکلات در آینده نزدیک از سوی تویوتا حل شده و به کلی رفع شوند.
البته لازم به ذکر است که نقشه برداری و رسم پلن جاده های ژاپن با کیفیت بالا نیز بسیار مهم است. دولت این کشور در حال حاضر در تلاش است که با همکاری صنعت خودروسازی از جاده های کشور خود نقشه برداری کند، اما تاکنون تنها بخش کوچکی از جاده ها و بزرگراه ها دیجیتالی شده اند.

کویوبوچی می گوید که ترسیم نقشه های دیجیتال از جاده های کشور ژاپن به صورتی که از کیفیت بالایی برخوردار باشند احتمالاً تا پایان این دهه میلادی به درازا خواهد کشید. ایجاد یکپارچه سازی دیجیتال برای شهرها یک اقدام بسیار دشوار و زمان بر است.
چندی پیش تعدادی از کمپانی های ژاپنی موفق و فعال در عرصه نقشه‌برداری، کار ترسیم نقشه های سه‌بعدی و با کیفیت جاده‌های این کشور را آغاز کرده اند تا از این طریق مسیر را برای خودروهای خودران آماده نمایند. این نقشه ها قادر خواهند بود که اطلاعات دینامیک و استاتیک موردنیاز برای حرکت و رانندگی ایمن را تأمین نمایند.


شنیده ها حاکی از آن است که این نقشه ها کاملا قدر دقیق است و حتی جزئیاتی از قبیل موقعیت شانه جاده، ارتفاع جاده و محدودیت‌های دور زدن را نیز شامل می شود.
بد نیست بدانید که یکی از دلایل پیشگام بودن ژاپن در ایجاد یک سیستم حمل و نقل خودکار، حمایت دولت و بخصوص شخص وزیر اقتصاد، صنعت و تجارت این کشور از ایده خودروهای خودران است.

برای کسب اطلاعات در مورد مدل های مختلف لکسوس و تویوتا قابل عرضه در بازار ایران می توانید به وب سایت ایرتویا مراجعه فرمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی