ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

کاربران با پرداخت حق اشتراک بیشتر به اپلیکیشن ها وفادارتر می شوند

به گزارش موسسه آماری Liftoff، اپلیکیشن هایی که حق اشتراک بیشتری طلب می کنند کاربران وفادار تری دارند و این در حالیست که توسعه دهندگان اپلیکیشن هایی که خدمات شان را با هزینه کمتری به کاربران ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۸:۳۰

به گزارش موسسه آماری Liftoff، اپلیکیشن هایی که حق اشتراک بیشتری طلب می کنند کاربران وفادار تری دارند و این در حالیست که توسعه دهندگان اپلیکیشن هایی که خدمات شان را با هزینه کمتری به کاربران ارائه می کنند ممکن است که بسیاری از مشتریان خود را از دست بدهند.

لیفت آف برای رسیدن به این نتایج سه دسته از اپلیکیشن های دریافت کننده حق اشتراک را مورد بررسی قرار داده: آن هایی که حق اشتراکی مابین 99 سنت تا 7 دلار دارند، مواردی که هزینه ماهیانه استفاده از آن ها بین 7 تا 20 دلار است و اپلیکیشن هایی که بین 20 تا 50 دلار را از کاربر طلب می کنند.

از بررسی این سه دسته نتایج غافلگیر کننده ای بدست آمد. در حالی که موسسه مذکور پیش بینی می کرد که اپ های دسته اول به خاطر ارزان بودن بیشترین نرخ تعامل را داشته باشند، این دسته دوم بود که با نرخ تعامل 7.16 درصد بالاتر از دو دسته دیگر قرار گرفت.

مضاف بر این، تحقیقات موسسه لیفت آف اثبات کرد که اپلیکیشن های دریافت کننده حق اشتراکی مابین 7 تا 20 دلار، از نظر سودآوری پایدارترین درآمدزایی را برای توسعه دهندگان به همراه دارند، به گونه ای که هر مشترک به طور متوسط 106 دلار برای استفاده از آن اپلیکیشن هزینه می کند. همچنین مشخص شد که نرخ تبدیل اپلیکیشن هایی که در اقتصادی ترین دسته قرار دارند از دسته دوم 5 برابر کمتر است.

لیفت آف عقیده دارد که علت وفاداری بیشتر کاربران به اپلیکیشن های دسته دوم این است که رها کردن اپلیکیشنی با حق اشتراک کمتر به مراتب راحت از آن است که کاربر بخواهد سرویسی که هزینه بیشتری برایش متقبل شده را ترک نماید.

البته لیفت آف علیرغم وفاداری بیشتر کاربران به دسته دوم، به توسعه دهندگان توصیه کرده که میزان حق اشتراک را از بازه 7 تا 20 دلار بالاتر نبرند، چرا که نرخ تبدیل دسته سوم (با حق اشتراکی ما بین 20 الی 50 دلار) فقط به 0.73 درصد می رسد که ابدا برای یک کسب و کار رقم خوبی نیست. این کار تنها در صورتی توجیح دارد که اپلیکیشن را جمع بزرگی از کاربران استفاده کنند که چنین چیزی در دنیای اپلیکیشن ها تا کنون نادر بوده است.

تحقیقات لیفت آف همچنین مشخص کرده که کاربران اپلیکیشن های دسته اول در کمتر از 15 دقیقه برای پرداخت حق اشتراک اپلیکیشن تصمیم گیری می کنند. اما برای دسته دوم این زمان به 25 دقیقه می رسد که البته باز هم آمار خوب و موفقیت آمیزی است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی