ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پتنت تازه موتورولا به تکنولوژی نمایشگری خود ترمیم اشاره دارد

تقریباً برای همه ما پیش آمده است که به اشتباه، موبایل از دستمان رها شود و در کسری از ثانیه، شاهد نمایشگری شکسته باشیم که تعمیرش هزینه ای کلان روی دستمان خواهد گذاشت. بسیار خب، ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۷:۰۰

تقریباً برای همه ما پیش آمده است که به اشتباه، موبایل از دستمان رها شود و در کسری از ثانیه، شاهد نمایشگری شکسته باشیم که تعمیرش هزینه ای کلان روی دستمان خواهد گذاشت. بسیار خب، شاید این اتفاق برای همه ما پیش نیامده باشد، اما قطعاً داستان های وحشتناک آن را از دوستان و آشنایان شنیده ایم و امیدواریم هیچوقت برای خودمان اتفاق نیفتد.

اما اگر لازم نباشد دیگر نگران شکستگی نمایشگر باشیم چه؟ همانطور که احتمالاً می دانید، موتورولا اخیر موبایل Moto Z2 Force را با تکنولوژی ShattetShield به بازار عرضه کرده و مدعی شده این تکنولوژی، نمایشگر دستگاه را تقریباً غیرقابل شکستن می کند. اما به نظر می رسد که تلاش های موتورولا به همین میزان محدود نشده و بنابر پتنت تازه اش، مشغول کار روی نمایشگری با قابلیت ترمیم خود است.

این نمایشگرهای تازه، با پنل های شیشه ای که به صورت متداول در موبایل های امروزی می بینیم فرق دارند. در عوض، این نمایشگر از «پلیمر حافظه دار» بهره می برد. عناصر حرارتی به لایه بالایی شیشه افزوده می شوند و در صورت قرار گرفتن در معرض گرما، ترک ها را ترمیم کرده و به شکل سابق خود بر می گردند. این بدان معناست که احتمالاً یک روز، با گرمای دستتان قادر به ترمیم نمایشگر ترک خورده موبایل خواهید بود.

در پتنت موتورولا گفته می شود که پلیمر حافظه دار، می تواند «حداقل بخشی» از لایه محافظتی شیشه را تعمیر کند تا «برخی» از ترک های به وجود آمده به شکل سابق برگردند. به نظر می رسد این نمایشگر، هنوز به قدری پیشرفته نیست که به صورت تمام و کمال به شکل سابق خود بازگردد، اما حداقل مجدداً قابل استفاده خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • abbas rezayee
    abbas rezayee | ۲۷ مرداد ۱۳۹۶

    vaaay che bahal kashki baqieye tolid konande ha hm az in technology estefade konan

مطالب پیشنهادی