ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

تردید مدیران فراری در مورد ساخت نسل جدید مدل ارزان قیمت دینو

شایعات چندسالی است که حکایت از ساخت یک فراری موتور وسط با موتور V-6 در کلاس اسپرت را دارد. در واقع این خودرو یک کلاس پایین تر از مدل های V-8 موتور وسط همچون 488 ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۰:۴۵

شایعات چندسالی است که حکایت از ساخت یک فراری موتور وسط با موتور V-6 در کلاس اسپرت را دارد. در واقع این خودرو یک کلاس پایین تر از مدل های V-8 موتور وسط همچون 488 GTB خواهد بود.

اگر این شایعات درست باشد این مدل احتمالا نام دینو، یکی از محصولات تاریخی این برند در دهه 60 و 70 میلادی را یدک خواهد کشید. حال اما به نظر می رسد که مدیران این شرکت ایتالیای مردد هستند که یک خودروی ارزان قیمت تر به نسبت محصولات فعلی می تواند باعث تضعیف برند فراری شود یا خیر؟

سرجیو مارکیونه مدیرعامل این شرکت اعلام کرده است که همچنان فراری مشغول کار بر روی این پروژه است اما اگر این باعث شود که افراد بسیار بیشتری صاحب فراری شوند این می تواند برای برند با ارزشی همچون فراری یک مشکل باشد.

مارکیونه همچنین این مسئله که برای جذب کردن افراد جوان به خرید محصولات این شرکت، فراری باید یک محصول ارزان قیمت تر را روانه بازار کند را رد می کند و می گوید: اکثر خریداران ما در آسیا  جوان هستند.

او می افزاید که ما باید به دنبال مشتریانی باشیم که به سنت های این شرکت یعنی ، سبک، عملکرد، قدرت و صدای موتور محصولات ما پای بند هستند نه این که به سراغ  ساخت یک محصول ارزان قیمت تر برویم.

گرچه فراری در حال حاضر علاقه مند به ساخت یک محصول SUV شده است و احتمال تولید این محصول بیشتر از ساخت یک کوپه موتور وسط ارزان قیمت است، اما آنچه واضح است اینکه برای برند با ارزش و سنت گرایی مانند فراری، حتی یک لغزش کوچک استراتژیک در شرایط فعلی که جهان خودروسازی در آستانه تحولی عظیم قرار گرفته می تواند بسیار سرنوشت ساز باشد.

در واقع اگر فراری بخواهد نقش سنتی خود به عنوان یک سوپر اسپرت ساز را حفظ کند، ممکن است در مدل کوتاهی عرصه رقابت را به نسل جدید خودروهای سریع و برقی ببازد و اگر خواستار تحول عظیم محصولات خود باشد، احتمال از دست دادن جایگاه والای این برند در اذهان کلکسیونرها وجود دارد، بنابراین بی راه نیست که بگوییم صنعت خودروهای اسپرت این روزها در آستانه یک پیچ عظیم تاریخی قرار گرفته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Goyban bl
    Goyban bl | ۲۸ مرداد ۱۳۹۶

    من از SUV متنفرم! میترسم تا من پولدار شم دیگه کوپه تولید نشه :(( ماشین باید چسبیده باشه به کف زمین! یعنی چی آخه! SUV هم تویوتا و رنج روور هستن دیگه

مطالب پیشنهادی