ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تکنیک یادگیری ماشینی جدید MIT، تأخیر در بارگیری ویدیوهای آنلاین را کاهش می دهد

تأخیر در بارگذاری ویدیوها (بافرینگ) در وبسایت هایی مانند یوتوب، از جمله آزاردهنده ترین مسائلی است که کاربران در طول روز با آن مواجه هستند و پژوهشگران MIT نیز با آگاهی از این موضوع، راه ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ | ۰۸:۳۰

تأخیر در بارگذاری ویدیوها (بافرینگ) در وبسایت هایی مانند یوتوب، از جمله آزاردهنده ترین مسائلی است که کاربران در طول روز با آن مواجه هستند و پژوهشگران MIT نیز با آگاهی از این موضوع، راه حل جدیدی را برای کاهش زمان بارگذاری ویدیوهای آنلاین توسعه داده اند.

سیستم جدید که «Pensieve» نام دارد، با استفاده از یادگیری ماشینی، الگوریتم بهینه برای دریافت ویدیوها با بهترین رزولوشن ممکن و بدون توقف بارگذاری را شناسایی می کند.

سیستم های موجود تجربه کاربری جالبی ارائه نمی دهند

البته وبسایت هایی مانند یوتوب و نتفلیکس همین حالا نیز از چنین روش هایی استفاده می کنند، اما محققان مرکز علوم کامپیوتر و هوش مصنوعی MIT معتقدند سیستم های موجود با کاهش قابل توجه کیفیت، زمان تأخیرها را به عقب انداخته و تجربه کاربری نامناسبی را ارائه می دهند.

به گفته پژوهشگران، استفاده ار هوش مصنوعی باعث می شود در شرایطی مانند کاهش پوشش شبکه یا اتصال چندین نفر به شبکه وای فای، سیستم Pensieve بتواند ویدیوها را با بالاترین کیفیت و بدون بروز تأخیر برای کاربران نمایش دهد.

همچنین تیم پژوهشی اظهار داشته که سیستم جدید با یک ماه محتوای ویدیویی تست شده و در صورت بهره گیری از حجم داده بیشتر، مثلاً آرشیو نتفلیکس، هوش مصنوعی الگوریتم های خود را بهبود داده و نتایج بهتری را خصوصاً در زمینه واقعیت مجازی رقم خواهد زد.

گفتنی است پژوهشگران پروژه Pensieve قصد دارند یافته های خود را در کنفرانس «SIGCOMM» لس آنجلس ارائه کرده، و در آینده سیستم خود را به صورت متن باز عرضه نمایند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی