ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چرا این روزها زمان مناسبی برای خریدن موبایل پرچمدار نیست؟

نیمه اول تابستان معمولاً یکی از کم هیجان ترین بازه های زمانی در دنیای تکنولوژی و به خصوص حوزه موبایل به شمار می رود؛ پرچمداران نیمه نخست سال معرفی شده و به بازار رسیده اند، ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ | ۲۲:۰۰

نیمه اول تابستان معمولاً یکی از کم هیجان ترین بازه های زمانی در دنیای تکنولوژی و به خصوص حوزه موبایل به شمار می رود؛ پرچمداران نیمه نخست سال معرفی شده و به بازار رسیده اند، ضمن اینکه اکثر مردم درگیر سفرهای تابستانی هستند یا خودشان را برای سال تحصیلی جدید آماده می کنند.

اگر از موبایل قبلی تان خسته شدید و قصد تهیه یک پرچمدار را دارید، شاید بخواهید از این ثبات نسبی در بازار استفاده کنید، اما تجربه نشان داده که مرداد ماه، زمان خوبی برای این کار به شمار نمی رود. در ادامه دلایل این موضوع را بررسی می کنیم.

کاهش قیمت در هفته های پیش رو

طی هشت ماهی که از سال 2017 پشت سر گذاشتیم، پرچمداران بسیار قدرتمندی وارد بازار شده اند: سامسونگ گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس، ال جی جی 6، اچ تی سی U11، سونی اکسپریا اکس زی پریمیوم، هوآوی پی 10، موتورولا Moto Z2 فورس، وان پلاس 5 و مانند اینها، اما هنوز چند رویداد خبری مهم دیگر را پیش رو داریم.

همان طور که می دانید از ابتدای ماه آینده میلادی یعنی سپتامبر (دهم شهریور) نمایشگاه بین المللی IFA به مدت یک هفته در برلین آلمان برگزار می شود و همچون همیشه، شرکت های مختلف موبایل های پرچمدار جدیدی را معرفی خواهند کرد.

حتی اگر به موبایل های مورد انتظار آینده علاقه ای نداشته باشید، باز هم صبر کردن ضرری ندارد. با معرفی موبایل های جدید، محصولات گران قیمت نیمه دوم 2016 یا نیمه نخست 2017 با تخفیف های موقتی یا کاهش قیمت دائمی روبرو می شوند و بنابراین اگر چند هفته ای صبر کنید، می توانید موبایل مورد علاقه تان را با قیمت کمتری بخرید.

از طرفی اگر به موبایل های دست دوم علاقه مند باشید، باز هم روزهای بهتری در انتظار جیب شماست. طی هفته های آتی افراد زیادی به خرید پرچمداران تازه ی بازار اقدام می کنند و موبایل های قبلی آنها (که معمولاً چندان قدیمی نیستند) با قیمت بسیار مناسب در دسترس خواهند بود.

بنابراین چند هفته انتظار برای خرید موبایل جدید، از هر جهت به نفع شماست.

ورود پرچمداران قدرتمند به صحنه

دلیل دیگر برای نخریدن موبایل پرچمدار در حال حاضر، این است که محصولات واقعاً قوی و ارزشمندی را پیش رو داریم. اگر جزو افرادی هستید که همیشه باید جدیدترین و بهترین محصولات بازار توی جیبتان باشد، گزینه های بسیار خوبی انتظارتان را می کشد.

اول از همه، باید به محصول جدید نوکیا یعنی «نوکیا 8» اشاره کرد که امروز به صورت رسمی معرفی شد. سخت افزار قدرتمند، کیفیت ساخت بالا، دوربین دوگانه در پشت با لنزهای ساخت کمپانی آلمانی زایس، و دوربین جلوی با کیفیت، تنها بخشی از ویژگی های پرچمدار کمپانی HMD به شمار می روند. این دستگاه از ماه آینده به بازار می آید.

اگر طراحی نوکیا 8 به دلتان نمی نشیند، شش روز دیگر سامسونگ فبلت پرچمدارش یعنی گلکسی نوت 8 را معرفی خواهد کرد که یکی از مورد انتظار ترین موبایل های سال 2017 به شمار می رود. این موبایل هم به سخت افزار فوق العاده قوی مجهز شده، ضمن اینکه طراحی بسیار زیبایی دارد. دوربین دوگانه با قابلیت های پیشرفته و قلم کاربردی S Pen را هم می توان به فهرست مزایای این فبلت کره ای اضافه کرد.

پس از آن نوبت به ال جی می رسد تا در نمایشگاه IFA امسال در برلین، موبایل قدرتمند سال 2017 خود یعنی V30 را معرفی کند. رندرها و مشخصات فاش شده نشان می دهد که با دستگاهی زیبا و سخت افزاری به روز مواجه هستیم، ضمن اینکه برای نخستین بار در دنیای موبایل، لنز دوربین اصلی V30 به گشودگی دیافراگم f/1.6 مجهز شده که توان عکاسی فوق العاده ای را نوید می دهد.

«اندی رابین» خالق اندروید و موبایل «اسنشال فون» را هم نباید فراموش کنیم، هرچند احتمال اینکه این دستگاه وارد بازار کشورمان بشود بسیار کم است. پس از کش و قوس فراوان، ارسال این موبایل خاص از هفته آینده آغاز خواهد شد و باید منتظر نقد و بررسی های تخصصی آن باشیم.

سونی هم با چند موبایل مختلف به نمایشگاه IFA قدم خواهد گذاشت که حداقل یک پرچمدار به نام «اکسپریا XZ1» در میان آنها دیده می شود. چیپست اسنپدراگون 835، نمایشگر HDR و دوربین اصلی 19 مگاپیکسلی با قابلیت ضبط ویدیوهای اسلوموشن 960 فریم بر ثانیه، تنها بخشی از ویژگی های برجسته پرچمدار سونی هستند که در تاریخ 9 شهریور در برلین معرفی خواهند شد.

شرکت هایی نظیر موتورولا و شیائومی هم قطعاً نمایشگاه معتبر IFA را از دست نخواهند داد و هرکدام با محصولات جالبی وارد برلین خواهند شد.

پس از IFA

هیجان دنیای تکنولوژی و موبایل با نمایشگاه IFA به پایان نمی رسد. دو بازیگر اصلی این حوزه یعنی گوگل و اپل رویدادهای اختصاصی خود را در ماه های سپتامبر و اکتبر برگزار کرده و موبایل های جدیدشان را معرفی خواهند نمود.

یکی از مورد انتظار ترین موبایل های امسال، آیفون 8 است که می خواهد جشن ده سالگی محبوب ترین محصول اپل را به رویدادی ماندگار بدل کند. اهالی کوپرتینو طراحی و امکانات ویژه ای را برای آیفون 8 در نظر گرفته اند، اما در مقابل باید منتظر قیمت بسیار زیاد این محصول باشیم، به خصوص در هفته های اولیه پس از معرفی و در بازارهای بی حساب و کتاب.

اپل در کنار موبایل پریمیوم امسال، مدل های معمول آیفون 7s و 7s پلاس را نیز معرفی می کند. معمولاً رویداد خبری این کمپانی در اواسط شهریور ماه برگزار می شود و محصولات با فاصله زمانی کم به بازار می آیند.

اوایل مهر ماه، گوگل دوباره نگاه ها را خودش معطوف می سازد تا نسل جدید موبایل های پیکسل را معرفی کند. امسال هم مانند سال گذشته با دو دستگاه روبرو هستیم، یکی پیکسل 2 که توسط کمپانی اچ تی سی ساخته می شود و ویژگی هایی شبیه پرچمدار اخیر این کمپانی یعنی U11 دارد، و دیگری پیکسل 2 اکس ال که مسئولیت ساخت آن بر عهده شرکت کره ای ال جی قرار گرفته و طراحی متمایز و زیبایی دارد.

هوآوی هم برنامه ویژه ای را برای هفته پایانی مهر ماه تدارک دیده تا نسل جدید موبایل محبوبش یعنی «میت 10» را معرفی کند، دستگاهی که به زعم مدیر عامل این شرکت، حتی از آیفون 8 اپل هم قوی تر خواهد بود.

جمع بندی

همان طور که می بینید، روزهای بسیار هیجان انگیزی را در دنیای موبایل پیش رو داریم و محصولات قدرتمند، زیبا و نوآورانه ای را شاهد خواهیم بود. معرفی هرکدام از این تلفن های هوشمند، ثبات نسبی کنونی در بازار جهانی را به هم زده و قیمت ها را کاهش می دهد، که تأثیر آن در بازار کشورمان نیز حس خواهد شد.

بنابراین چه تصمیم به خرید پرچمداران جدید گرفته اید، و چه قصد تهیه پیشگامان کنونی بازار را دارید، بهتر است چند هفته ای صبر کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (24 مورد)
  • عرفان شمائلی
    عرفان شمائلی | ۲۵ شهریور ۱۳۹۶

    توی طراحی ظاهری میت ۱۰ و اسنشیال امیدوارم کرد

  • .
    . | ۲۷ مرداد ۱۳۹۶

    باز دم هواوی گرم حداقلش با پولی که میدی ارزش خرید نسبت به کالا مناسبترینشونه سامسونگ و اپل خیلی هم خوبند فقط تو این پنج سال مشتریاشون زور و تحریک کردن هی پول یه ماه درامدشونو بدهند گوشی بخرند یه چیز تکراری و گرون خداییشش

  • omid99
    omid99 | ۲۷ مرداد ۱۳۹۶

    این مطلب برای اروپا صدق میکنه که ارزش پولشون ثابته نه برای ایران که قیمت دلار هر روز تغییر میکنه . اول اردیبهشت قیمت galaxy S7 تا 1.460.000 اومد پایین ؛ بعلت آماده نبودن پولم مجبور شدم تا الان صبر کنم که دیدم قیمت شده 1.700.

    • امیر حسین
      امیر حسین | ۲۸ مرداد ۱۳۹۶

      میت ۹ هم همینجوری شد یه ماه پیش ۱۵۰۰۰۰۰ بود الان شده ۱۷۹۰۰۰۰

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی