ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل برای ابقا به عنوان جستجوگر پیش فرض، به سامسونگ هم 3.5 میلیارد دلار می پردازد

گوگل اخیراً مشغول به روزرسانی قراردادهای لایسنس خود بوده و چند روز پیش شنیدیم که حاضر است نزدیک به 3 میلیارد دلار به اپل بپردازد تا کماکان به عنوان موتور جستجوگر پیش فرص iOS باقی ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۲:۳۰

گوگل اخیراً مشغول به روزرسانی قراردادهای لایسنس خود بوده و چند روز پیش شنیدیم که حاضر است نزدیک به 3 میلیارد دلار به اپل بپردازد تا کماکان به عنوان موتور جستجوگر پیش فرص iOS باقی بماند. حالا گزارش تازه منابع کره ای نشان می دهد که این کمپانی، قصد دارد طی امسال، به سامسونگ هم 3.5 میلیارد دلار پرداخت کند تا به عنوان موتور جستجوی پیش فرض باقی بماند.

در حال حاضر، گوگل جستجوگر پیش فرض موبایل های سامسونگ است و ویجت مخصوص به خودش را در صفحه هوم دارد. مسلماً به خاطر همین موضوع، بسیاری از کاربران موبایل های سامسونگ جستجوهای خود را از طریق ویجت گوگل انجام می دهند.

هزینه ای چند میلیارد دلاری، شاید برای چنین کاری اندکی زیاد به نظر برسد، اما جستجوگر گوگل کماکان بخش اعظمی از درآمد کمپانی را کسب می کند و مسلماً پرداخت 3.5 میلیارد دلار، در نهایت به نفع گوگل است و می تواند ترافیک بیشتری به موتور جستجوی آن بیاورد.

در واقع کسب و کار گوگل به این شکل عمل می کند. کمپانی مورد اشاره ترجیح می دهد 3.5 میلیارد دلار به سامسونگ بپردازد و جستجوگر پیش فرض باقی بماند تا اینکه ترافیک مشتریان بزرگ ترین تولیدکننده موبایل های هوشمند در جهان را از دست بدهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • souran shahkaram
    souran shahkaram | ۲۶ مرداد ۱۳۹۶

    موندم خوب اگه این پولو نمی داد سامسونگ چرا باید عوض می کرد؟

    • انتقاد سازنده
      انتقاد سازنده | ۲۷ مرداد ۱۳۹۶

      سامسونگ به راحتی سرویس های مایکروسافت را جایگزین میکنه. قبلاً هم نرم افزارهای مایکروسافت را جایگزین نرم افزارهای پیش فرض گوگل کرده بود. مثلاً نرم افزارهای آفیس. چرا؟ به خاطر یک مشت دلار

مطالب پیشنهادی