ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

حمله باج افزار به سرورهای شرکت LG Electronics
تکنولوژی

حلمه باج افزار به سرورهای LG Electronics

سرورهای کمپانی بزرگ LG Electronics جدیدترین قربانی باج افزارها شده اند. باج افزار کد مخربی است که با نفوذ به رایانه کاربران و قفل کردن فایل های مهم آنها، در ازای بازگردانی آن فایل ها درخواست ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۶:۳۰

سرورهای کمپانی بزرگ LG Electronics جدیدترین قربانی باج افزارها شده اند. باج افزار کد مخربی است که با نفوذ به رایانه کاربران و قفل کردن فایل های مهم آنها، در ازای بازگردانی آن فایل ها درخواست مبلغی پول می نماید.

حمله مذکور اولین بار زمانی کشف شد که مهندسان این شرکت دریافتند دسترسی به سرویس خود تعمیری kiosks از اوایل هفته جاری مسدود شده است. ال جی اعلام کرده که به سرعت توانسته مانع از قفل شدن فایل های حساس در سرورهایش شود. بنابراین می توان گفت که این حمله به اهداف اصلی خود نرسیده است.

محققین موسسه امنیتی KISA در آمریکا دریافته اند که کدهای مخربی که به سرورهای LG Electronics نفوذ کرده اند مشابهت بالایی با کد منبع باج افزار WannaCry دارند. باج افزار مذکور مدتی قبل و تنها در عرض ۲۴ ساعت هزاران هزار رایانه را در ۱۵۰ کشور دنیا آلوده ساخته بود.

گرچه ارائه به روز رسانی های امنیتی به خصوص برای سیستم های مبتنی بر ویندوز توانست تا حدود زیادی از تهدید باج افزار WannaCry بکاهد، اما حمله اخیر به سرورهای شرکت ال جی الکترونیکس نشان می دهد که هنوز مشتقاتی از کدهای خطرناک این ویروس در حال فعالیت هستند.

این حقیقت می تواند نگرانی هایی را در خصوص بازگشت بحران WannaCry در ابعادی وسیع تر به وجود بیاورد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • barobach
    barobach | ۲۷ مرداد ۱۳۹۶

    حلمههههههههههه
    همه به پیش ?

  • .
    . | ۲۷ مرداد ۱۳۹۶

    امیدوارم این باجافزارها یخه اونایی رو بگیره که با سیستم عامل مایکروسافت برای خود سیستم عامل می نویسند تا مایکروسافت رو حذف کنند تا درس عبرتی باشه که چرخ رو برای منافع خودشون دوبارهاختراع نکنند

مطالب پیشنهادی