ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

فیات کرایسلر به اتحاد ب ام و و اینتل پیوست؛ پلت فرمی برای توسعه خودروهای خودران در راه است

در ادامه پیگیری خودروسازان برای تولید و طراحی خودرو و فناوری های مرتبط با اتومبیل های کاملا خودران، فیات کرایسلر اخیرا در یک سرمایه گذاری مشترک با کمپانی مطرح و آلمانی بی ام و غول ...

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۸:۱۵

در ادامه پیگیری خودروسازان برای تولید و طراحی خودرو و فناوری های مرتبط با اتومبیل های کاملا خودران، فیات کرایسلر اخیرا در یک سرمایه گذاری مشترک با کمپانی مطرح و آلمانی بی ام و غول دنیای کامپیوتر و تکنولوژی یعنی اینتل (Intel Mobileye) قرار دادی را امضا کرده است.

FCA که مخفف سه حرف اول گروه خودروسازی فیات کرایسلر (Fiat Chrysler Automobiles) است، از حدود یک سال پیش در راستای خودروهای خودران فعالیت می کند و حالا قصد دارد تا با همکاری اینتل و ب ام و روند توسعه محصولات خودران خود را توسعه دهد.


به موجب این قرارداد همکاری، هزینه ها کاهش پیدا کرده و تلاش می شود که به واسطه این سه شرکت مطرح، خودروهای کاملا خودران تا سال ۲۰۲۱ راهی بازار و جاده ها شود.

امید است که مهندسان این سه ضلعی که اکنون در نقاط مختلف جهان مشغول کار و زندگی اند، بتوانند که تکنولوژی های مختلف خودران را طراحی، تولید و توسعه داده و همچنین بازارهای مهمی مانند آمریکای شمالی و آلمان را به عنوان بازار هدف بدست آورند.

از جمله دیگر اعضای این گروه که به عنوان تامین کننده قطعات خودرو فعالیت خواهند کرد می توان به شرکت امریکایی فعال در صنعت خودرو دلفی و بزرگترین شرکت تولیدکننده قطعات خودرو در آلمان یعنی کونتیننتال اشاره کرد.


سرگیو مارجیونه رئیس بخش اجرایی FCA در همین راستا توضیح می دهد که "به منظور پیشرفت تکنولوژی رانندگی در بخش خودروهای خودران، ایجاد مشارکت در میان خودروسازان، شرکت های کامپیوتری و ارائه دهندگان ابزار و خدمات مربوط به تکنولوژی و سرمایه گذاران مالی و تامین کنندگان خدمات و ابزار امری حیاتی است." وی همچنین در ادامه بیان کرد که "پیوستن به این همکاری، FCA را قادر می سازد تا به طور مستقیم از لحاظ اقتصادی و از لحاظ همکاری در راستای یک هدف مشترک سود ببرد. این اتفاق زمانی رخ می دهد که شرکت های مختلف با یک دید و هدف مشترک کنارهم جمع شوند."


از جمله فناوری هایی که این گروه قصد رسیدن به آن را دارد میتوان به تکنولوژی رانندگی اتوماتیک (سطح ۳) و تکنولوژی رانندگی کاملا اتوماتیک (سطح ۴.۵) اشاره کرد. این شراکت که اکنون FCA نیز به آن پیوسته در حال تلاش است که تا قبل از پایان سال میلادی جاری ۴۰ خودروی خودران آزمایشی را بکار گیرد.
این دومین مشارکت FCA در حوزه مربوط به پشرفت در مسابقات و گروه های خودروهای خودران و مستقل است. اولین مشارکت FCA به حضور در کسب و کاری به نام ویمو (Waymo) باز می‌ گردد. این کسب و کار که چندی پیش از زیرمجموعه گوگل خارج شده و به عنوان یکی از شرکت های فعال در آلفابت فعالیت می کند، به عنوان یکی از پیشتازان عرصه خودروهای خودران شناخته می شود.


همکاری FCA با ویمو از طریق در اختیار گذاشتن ۱۰۰ نسخه اختصاصی از خودروهای پسیفیکا صورت گرفته است. ویمو از مینی ون های خودران کرایسلر یعنی خودروهای برقی پسیفیکا استفاده کرده و تجهیزات هوش مصنوعی خود را بر روی آن ها نصب کرده است. تا از این طریق میزان کارایی تجهیزات خود را بسنجد.

این دو شرکت قبل از تولید انبوه پسیفیکا و راهی کردن آن در جاده، این وسیله نقلیه را در جاده‌های آزمایشی زیادی از جمله در شهر بزرگ فینیکس در آریزونا، جاده اختصاصی ویمو در کالیفرنیا، جاده آزمایشی فیات کرایسلر در شهر چلسی مورد تست‌ قرار داده اند. قصد بعدی ویمو و کرایسلر راندن بیش از ۶۰۰ نمونه از این خودروی خودران در سراسر منطقه فینیکس است.
برخلاف سایر شرکت های فعال در عرصه خودروهای خودران مثل اوبر، ویمو زمان مشخصی برای تولید انبوه پسیفیکا و قرار گرفتن آن در ناوگان حمل و نقل مشخص نکرده است و می گوید که این خودروها هنوز در مرحله تست و آزمایش هستند.


همچنین به نظر می رسد که هیوندای نیز قصد دارد که در گروه ویمو فعالیت کرده و خود را به جمع متحدین فعال در زمینه خودروهای خودران برساند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی