ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

نینتندو سوییچ و Splatoon 2، پر فروش ترین کنسول و بازی طی ماه گذشته میلادی بودند

طی ماه گذشته میلادی، نینتندو توانست واحدهای بیشتری از کنسول سوییچ را روانه بازار کند و همین مسئله سبب شده تا کنسول هیبریدی نینتندو، از دو رقیب قدرتمندش پیشی بگیرد. بنابر گزارش تازه گروه NPD ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۴:۴۳

طی ماه گذشته میلادی، نینتندو توانست واحدهای بیشتری از کنسول سوییچ را روانه بازار کند و همین مسئله سبب شده تا کنسول هیبریدی نینتندو، از دو رقیب قدرتمندش پیشی بگیرد. بنابر گزارش تازه گروه NPD که آمار فروش سخت افزار و نرم افزارهای بازی را در ایالات متحده دنبال می کند، نینتندو سوییچ توانسته در ماه جولای، واحدهای بیشتری نسبت به خانواده پلی استیشن 4 و اکس باکس بفروشد. این کنسول ضمناً سبب شده تا بازار بازی های ویدیویی ایالات متحده هم شرایط بهتری را سپری کند.

میت پاسکالا، یکی از تحلیلگران NPD عقیده دارد که بازی شوتر رقابتی Splatoon 2، یکی از اصلی ترین دلایل برتری سوییچ در ماه گذشته میلادی بوده است که بسیاری از گیمرها را بالاخره به خرید دستگاه ترغیب کرده.

اسپلتون 2 همچنین پر فروش ترین بازی ویدیویی در ماه جولای بوده است؛ این فرنچایز، کار خود را روی کنسول ناکام Wii U آغاز کرد و اگرچه به خاطر فروش ضعیف این کنسول، نتوانست به فرنچایزی محبوب و شناخته شده تبدیل شود، اما حالا نسخه دوم آن در حال کمک به فروش هرچه بیشتر نینتندو سوییچ است. در حال حاضر انتظار می رود این عملکرد قدرتمند در ماه های آگوست و سپتامبر هم ادامه یابد.

در واقع نینتندو برای عرضه بازی Mario & Rabbids: Kingdom Battle در پایان ماه آگوست برنامه ریزی کرده و در ماه سپتامبر هم باندل اختصاصی اسپلتون 2 عرضه می شود. و اگر نینتندو بتواند این موفقیت را کماکان حفظ کند، منجر به درآمدزایی بیشتری نسبت به سال 2016 برای صنعت بازی های ویدیویی به صورت کل خواهد شد.

تا به این لحظه، درآمد حاصل از فروش سخت افزارهای گیمینگ، تا 20 درصد نسبت به درآمد 1.6 میلیارد دلاری سال 2016 افت داشته است. بنابراین نینتندو و کنسول سوییچ، تنها امید صنعت بازی برای دستیابی به درآمدی بیشتر در این حوزه طی سال جاری میلادی هستند.ضمناً کنسول Super Nintendo Classic Edition هم قرار است چند ماه دیگر روانه بازار شود که می تواند در کنار سوییچ، درآمدی بسیار عالی برای نینتندو کسب کند.

با این همه گفتنی است که هنوز نباید عملکرد بسیار خوب پلی استینش 4 را هم از یاد برد. کنسول سونی، برخلاف سوییچ با مشکل کمبود موجودی مواجه نیست و طی امسال و سال آتی میلادی، قرار است میزبان بازی های ویدیویی بسیار ارزشمندی باشد. پلی استیشن 4 همچنین از ابتدای سال جاری میلادی تا به این لحظه، پر فروش ترین کنسول بازی بوده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی