ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

چرا بازی های ژانر وحشت با سلاح ترسناک تر هستند

احتمالاً همه ما با این عقیده موافق هستیم که فیلم ها و بازی های ترسناک امروزی، واقعاً ترسناک نیستند و در عوض به حقه های بی ارزش سینمایی برای ترساندن مخاطب روی آورده اند. اگرچه ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ | ۲۳:۰۰

احتمالاً همه ما با این عقیده موافق هستیم که فیلم ها و بازی های ترسناک امروزی، واقعاً ترسناک نیستند و در عوض به حقه های بی ارزش سینمایی برای ترساندن مخاطب روی آورده اند. اگرچه وضعیت فیلم های ترسناک روز به روز بدتر می شود و به نظر می رسد ایده ای تازه برای حل مشکل وجود ندارد، کماکان به مدد تعامل گیمر با محیط، روزنه امید در بازی های ویدیویی ترسناک به چشم می خورد.

طی سال های اخیر، بازی های ترسناکی که از سبک «شبیه ساز قدم زدن» پیروی می کنند بیشتر و بیشتر شده اند و گرچه مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته اند، اما تنها چند نمونه موفق را می توان میان شان یافت و سایرین، بازی هایی هستند که خیلی زود از یاد می روند. این بازی ها از آن جهت مورد استقبال قرار گرفته اند که هیچ ابزاری برای دفاع در اختیار گیمر قرار نمی دهند و همه چیز به فرار و پنهان شدن از دست دشمنان محدود می شود.

در حالی که با عرضه این دست از بازی ها، عناوین سنتی تر ژانر وحشت که با سلاح دنبال می شوند سهم کمتری از بازار دارند، دلایل بسیاری وجود دارد که بگوییم بازی هایی که سلاح در دستتان قرار می دهند به مراتب وحشتناک تر هستند؛ بهترین مثال چند وقت اخیر هم، بازی رزیدنت اویل 7 بود. داک بارفورد از وب سایت کوتاکو در مقاله ای خواندنی، به مقایسه بازی های ژانر وحشت با سلاح و بدون سلاح پرداخته و منطق بسیار قدرتمندی درباره برتری بازی های با سلاح ارائه می دهد.

این مقاله را به قلم وی در ویجیاتو بخوانید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (15 مورد)
  • Amin Amraei
    Amin Amraei | ۲۹ مرداد ۱۳۹۶

    بازی clive barkers undying هم توی سال خودش خیلی بازی ترسناکی بودد

  • امیرحسین زنگنه
    امیرحسین زنگنه | ۲۹ مرداد ۱۳۹۶

    حق با مقالس. بازیهای بدون سلاح ترسناک هستن ولی اگر کوتاه باشن. بازی ترسناک بهتره که سلاح با مهمات خیلی محدود داشته باشه. البته نه انقدر محدود که اعصاب گیمر خورد شه. همینکه مجبور شی به دشمن نزدیک شی خودش ترس زیادی القا میکنه.

  • vahid kamali
    vahid kamali | ۲۹ مرداد ۱۳۹۶

    The Thing با فضایی که امکان اعتماد به هیچکس رو نمی داد بازی واقعا ترسناکی بود در اون بااز سربازهای همرات نمونه خون میگرفتی تا مطمئن بشی آلوده نیستن اگر نتیجه مشخص میشد کشتن همون سرباز دردسر بود
    بازی بعدی project eden بود با لحظه غافل گیری در یک محیط ترسناک که در اون یک دختر بچه دنبال سگش می گشت
    بازی بعدی هم The Suffering که داستان در یک زندان رخ میداد و المانهای ترس از اسلحه و صدا گذاری خوب برخوردار بود

  • Stranger
    Stranger | ۲۹ مرداد ۱۳۹۶

    جای سایلنت هیل خالیه :))

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی