ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کمبود پنل های OLED انعطاف پذیر به این زودی ها پایان نخواهد یافت

در حال حاضر تقاضای موجود برای پنل های OLED انعطاف پذیر بسیار بیشتر از میزان عرضه بوده و به عقیده تحلیلگران مؤسسه چینی «Sigmaintell»، این شرایط حداقل تا چند سال آینده پابرجا خواهد بود. بر ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۴:۰۰

در حال حاضر تقاضای موجود برای پنل های OLED انعطاف پذیر بسیار بیشتر از میزان عرضه بوده و به عقیده تحلیلگران مؤسسه چینی «Sigmaintell»، این شرایط حداقل تا چند سال آینده پابرجا خواهد بود.

بر اساس گفته های متخصصین حوزه، بسیاری از شرکت ها مانند ال جی، سامسونگ، Tianma و BOE فعلاً در فاز آزمایشی پنل های انعطاف پذیر قرار داشته و سایر تولیدکنندگان نیز هنوز به صورت جدی وارد بازار مورد بحث نشده اند.

البته کمپانی های مورد اشاره پنل های OLED انعطاف پذیر را در تعداد محدود تولید کرده اند که برای پاسخگویی به نیاز بازار کافی نبوده و این چهار شرکت برای افزایش توانایی تولید، تا کنون مجموعاً 90 میلیارد دلار روی توسعه خطوط تولید خود سرمایه گذاری کرده اند.

پنل های OLED انعطاف پذیر مقاومت دستگاه در مقابل ضربه را افزایش می دهند

البته ذکر این نکته خالی از لطف نیست که کاربرد پنل های انعطاف پذیر صرفاً به ابزارهای تاشو محدود نبوده، و استفاده از این نمایشگرها در محصولات خمیده و حتی تخت، به افزایش عمر مفید و مقاومت دستگاه در مقابل ضربه کمک می کند که این امر، باعث افزایش تقاضا برای پنل های OLED انعطاف پذیر در بازار تلفن های هوشمند نیز شده است.

گفتنی است دو شرکت کره ای سامسونگ و ال جی، بیشترین سرمایه گذاری را در صنعت مورد بحث داشته و با تبدیل کارخانه های قدیمی خود به خطوط تولید OLED انعطاف پذیر، برای تصاحب بازارهای آینده با یکدیگر رقابت می کنند.

LED
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی