ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

چگونه مانند استیو جابز با «کار عمیق» به موفقیت برسیم؟

بسیاری از تولیدکنندگان و کارآفرینان برای معرفی محصول خود به مشتریان بالقوه، با تأکید بر سرعت بیشتر، کیفیت پایین تری ارائه کرده و باعث می شوند نخستین تجربه از محصول آنها چندان جالب به نظر نرسد. ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۵:۰۰

بسیاری از تولیدکنندگان و کارآفرینان برای معرفی محصول خود به مشتریان بالقوه، با تأکید بر سرعت بیشتر، کیفیت پایین تری ارائه کرده و باعث می شوند نخستین تجربه از محصول آنها چندان جالب به نظر نرسد.

باید توجه داشت که در بعضی مواقع، آهستگی و توجه به جزئیات بر سرعت عمل اولویت داشته، و نتایج بهتری را رقم خواهد زد. به عنوان مثال استیو جابز بنیان گذار اپل، برای انتخاب رنگ بدنه کامپیوتر «Apple II» بیش از 2000 طیف مختلف از رنگ کرم (بژ) را مورد بررسی قرار داد و زمان زیادی را هم صرف طراحی میزان گردی کنج های محصول خود کرد.

آهستگی و توجه به جزئیات از سوی جابز موجب ثبت درآمد 118 میلیارد دلاری اپل بین سال های 1977 تا 1980 شد

این رویکرد کند و زمانبر در آن دوره موجب ناراحتی و اعتراض بسیاری از مدیران وقت شرکت شد اما با این حال، آهستگی و توجه به جزئیات از سوی جابز در نهایت موجب فروش فوق العاده Apple II و ثبت درآمد 118 میلیارد دلاری کمپانی بین سال های 1977 تا 1980 میلادی شد. اما در دنیای امروز با وجود انبوه مشغله ها و به خصوص شبکه های اجتماعی، چگونه می توان مانند استیو جابز تمرکز کرد و به موفقیت رسید؟

«کل نیوپورت» دانشیار علوم کامپیوتر دانشگاه جورج تاون، در کتابی تحت عنوان «کارِ عمیق» پیشنهاداتی را مطرح کرده که می توان با استفاده از آنها، بخش قابل توجهی از زمان را در طول روز به کارهای مهم اختصاص داده و از هدر رفت فرصت ها جلوگیری کرد:

رویکرد سختگیرانه

برای مدت طولانی (مثلاً یک روز کامل) کاملاً از شبکه های اجتماعی و امور نامرتبط فاصله بگیرید. مارک تواین نویسنده معروف از چنین روشی استفاده می کرد و در کلبه کوچکی، تمام تمرکز خود را وقف نویسندگی می نمود.

رویکرد دوسویه

به جای تخصیص کل زمان به انجام کار، هر روز را به دو بخش تقسیم کرده و در یک بخش، به زندگی اجتماعی و تفریح پرداخته و در بخش دیگر، تمامی ابزارهای ارتباطی را از خود دور کرده و روی کار تمرکز کنید.

رویکرد ریتمیک

این روش بهترین راهکار برای افرادی است که زمان محدودی (به واسطه تحصیل یا کار روزانه) در اختیار دارند: در بازه های زمانی 90 دقیقه ای ارتباط خود را با دیگران قطع کرده و به انجام امور اصلی بپردازید. البته شاید این مقدار زمان در مقابل روش های قبلی ناچیز به نظر برسد اما نتایج آن شما را شگفت زده خواهد کرد.

در نهایت لازم به یادآوری است که برای موفقیت، همواره سرعت راه حل بهینه نیست و گاهی اوقات بهتر است با صرف زمان بیشتر و تمرکز روی جزئیات، بهترین برونداد ممکن را به دست آورد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Hamid
    Hamid | ۲۹ مرداد ۱۳۹۶

    استیو اگه ایران بود،، یا الان سوپر مارکت داشت یا همون اول از ایران میرفت،،،،، اما ایران انسان های قدرتمند تر از استیو هم داره
    50% موفقیت رو جامعه و مردم به وجود میارن

  • امیرحسین
    امیرحسین | ۲۹ مرداد ۱۳۹۶

    هموطنان، مرزهای خز کردن را درنوردیدین. این قدر مارو با خارجیا مقایسه نکنید و اگه عرضه دارید، خودتون دست به کار بشید.
    (اگه میتونید بهتر از جی ال ایکس یه چیز بسازید)

  • sahand shabanloei
    sahand shabanloei | ۲۹ مرداد ۱۳۹۶

    GLX?????

  • Babak
    Babak | ۲۹ مرداد ۱۳۹۶

    مثل سایپا???

مطالب پیشنهادی