ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کوالکام با خرید شرکت Scyfer برنامه های هوش مصنوعی خود را گسترش می دهد

کمپانی کوالکام در راستای توسعه برنامه هوش مصنوعی خود، شرکت هلندی «Scyfer» را تصاحب کرده است. سایفر پیش از این محصولات هوش مصنوعی زیادی را تحت قرارداد برای مشتریان مختلف تولید کرده و به همین ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ | ۰۸:۳۰

کمپانی کوالکام در راستای توسعه برنامه هوش مصنوعی خود، شرکت هلندی «Scyfer» را تصاحب کرده است. سایفر پیش از این محصولات هوش مصنوعی زیادی را تحت قرارداد برای مشتریان مختلف تولید کرده و به همین دلیل، ابزار و تجربه مناسب برای پیشبرد اهداف کوالکام را در اختیار دارد.

البته کوالکام هنوز مبلغ قرارداد را اعلام نکرده اما بر اساس توافق دو طرف، تمام اعضا و تشکیلات Scyfer در آمستردام باقی مانده و مدیر عامل و بنیان گذار آن دکتر «مکس وِلینگ» نیز، به انجام وظایف خود به عنوان استاد دانشگاه آمستردام ادامه خواهد داد.

لازم به ذکر است که یکی از مهم ترین اهداف کوالکام از خرید اخیر، ترکیب هوش مصنوعی فضای ابری و آنبورد بوده که از طریق پلتفرم «TensorFlow» روی چیپست اسنپدراگون 835 محقق شده و قرار است با کمک تجربه و دانش سایفر، کارکردهای بیشتری برای آن تعریف شده و روی سایر پلتفرم ها نیز به کار گرفته شود.

کوالکام بیش از 10 سال در زمینه هوش مصنوعی کار کرده است

گفتنی است سابقه فعالیت کوالکام در زمینه هوش مصنوعی به بیش از ده سال پیش می رسد که طی این مدت، شرکت مورد بحث موفق شده در رقابت های بسیاری جایگاه نخست را از آن خود کند. این کمپانی در گذشته روی هوش مصنوعی و تعلیم شبکه های عصبی بدون دخالت انسان کار کرده، و روش های مختلفی را برای بهره گیری از هوش مصنوعی روی دستگاه (بدون نیاز به اینترنت) توسعه داده است.

از سوی دیگر اما شرکت Scyfer، بیشتر سفارشات سایر شرکت ها مانند پیش بینی درآمد، سیستم تشخیص صدا، کنترل کیفیت خط تولید و طراحی خودکار اندام های پروتزی را انجام داده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی