ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

باتری های کاغذی جدید از بزاق دهان انرژی می گیرند

هفته گذشته خبر ابداع باتری هایی با امکان تولید الکتریسیته از آب شور را در دیجیاتو خواندید و حالا در دستاورد جدیدی، دانشمندان باتری هایی را توسعه داده اند که از طریق بزاق دهان فعال ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ | ۰۰:۰۱

هفته گذشته خبر ابداع باتری هایی با امکان تولید الکتریسیته از آب شور را در دیجیاتو خواندید و حالا در دستاورد جدیدی، دانشمندان باتری هایی را توسعه داده اند که از طریق بزاق دهان فعال شده و الکتریسیته تولید می کنند.

باتری های مورد بحث که در دانشگاه بینگهمتون نیویورک و توسط تیمی به سرپرستی «سئوکن چوی» استاد علوم کامپیوتر طراحی شده اند، یکبار مصرف بوده و هرکدام از آنها می توانند با یک قطره بزاق، تا 20 دقیقه یک لامپ LED کوچک را روشن نگه دارند.

بزاق دهان باکتری ها را بیدار کرده و مواد غذایی مورد نیاز آنها را تأمین می کند

به گفته آقای چوی در باتری های جدید برای تولید الکتریسیته، نوعی سلول باکتریایی تحت عنوان «Exoelectrogen» مورد استفاده قرار گرفته که قادر است انرژی الکتریکی را به قشای بیرونی خود منتقل کند. جالب است بدانید که باکتری های مورد بحث برای نگهداری طولانی مدت، خشک و فریز شده و برای فعالسازی مجدد، نیازمند یک مایع ارگانیک خواهند بود؛ در چنین شرایطی بزاق دهان علاوه بر بیدار کردن باکتری ها، مواد غذایی مورد نیاز آنها را نیز تأمین کرده و موجب تولید الکتریسیته می شود.

لازم به ذکر است که در توسعه باتری های جدید از کاغذ، کربن و واکس پرینت استفاده شده و این محصولات نسبت به باتری های متداول، سازگاری بیشتری با طبیعت خواهند داشت. همچنین فرآیند تولید این باتری ها ارزان بوده و می تواند در کشورهای کمتر توسعه یافته و همچنین شرایط آب و هوایی خاص (مانند نواحی بیابانی) مورد استفاده واقع شود.

گفتنی است پروفسور چوی 5 سال از وقت خود را به توسعه باتری های کاغذی اختصاص داده و امیدوار است در آینده با فراهم کردن امکان اتصال چندین باتری به یکدیگر (به صورت موازی و متوالی)، باتری های بزرگتر و پرظرفیت تری تولید کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • miAmir
    miAmir | ۳۰ مرداد ۱۳۹۶

    اه حالم بد شد

  • | ۳۰ مرداد ۱۳۹۶

    سلام. بخش بررسی ها قابل دسترسی از طریق اپلیکیشنتون نیست. لطفا درستش کنید. یه خواهش دیگه هم داشتم. لطفا اگر ممکنه یه کتابخوان رو بررسی کنید (ترجیحا مدل کیندل یا کیندل پیپروایت آمازون). ممنون.

  • yashar
    yashar | ۳۰ مرداد ۱۳۹۶

    از فردا تو تعمیراتی ها : حاجی ببین این گوشی ما چشه؟ هرچی تُف میکنم شارژ نمیشه

مطالب پیشنهادی