ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

پدر اندروید از سازوکار مرکز رشد خود می گوید

«اندی رابین» پدر سیستم عامل اندروید که این روزها نامش به واسطه تلفن هوشمند «Essential Phone» بر سر زبان ها افتاده، پس از ترک گوگل در سال 2014، شرکتی تحت عنوان «Playground Global» را با ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۲:۰۰

«اندی رابین» پدر سیستم عامل اندروید که این روزها نامش به واسطه تلفن هوشمند «Essential Phone» بر سر زبان ها افتاده، پس از ترک گوگل در سال 2014، شرکتی تحت عنوان «Playground Global» را با رویکردی جدید برای حمایت از استارتاپ ها تأسیس کرد.

به گفته آقای رابین، Playground Global ترکیبی از یک استودیو طراحی و یک شرکت سرمایه گذاری خطر پذیر بوده، و نسبت به سایر برنامه های حمایتی از استارتاپ ها، روش های متفاوتی را برای شتاب دادن به عملکرد کسب و کارهای نوپا به کار می گیرد.

مرکز رشد اندی رابین علاوه بر حمایت های معمول، تجهیزات طراحی محصول را نیز در اختیار استارتاپ ها قرار می دهد

در حالت عادی، مراکز رشد فضای کاری بزرگی را به کسب و کارهای کوچک و ایده پردازان اختصاص داده، و با حمایت مالی و انتقال تجربه از سوی کارآفرینان موفق و همچنین بر عهده گرفتن امور اجرایی مانند مدیریت منابع انسانی، سعی در پیشبرد پروژه ها و به ثمر رسیدن ایده های نو دارند.

اما شرایط در Playground Global تا حدودی متفاوت بوده و علاوه بر تأمین فضای کار و سرمایه اولیه، تجهیزات رده بالای طراحی، ساخت و تست پروتوتایپ را نیز فراهم کرده و در حدود 60 مهندس خبره در امور نرم افزار، سخت افزار و الکترونیک را نیز برای تسریع فرآیند توسعه محصول استخدام نموده است.

البته در صورت موفقیت یک استارتاپ در تولید و ارائه محصول، مهندسان و طراحانی که با تیم توسعه همکاری داشته اند می توانند به شرکت نوپا پیوسته و پس از راه اندازی کامل پروژه، در صورت تمایل به Playground Global بازگردند.

زمین بازی در شرکت Playground Global

اما شاید مهم ترین نکته در زمینه مرکز رشد اندی رابین، وجود تجهیزات فنی مانند پرینترهای سه بعدی، ابزارهای تست محصول در شرایط محیطی خاص (مانند دماهای مختلف) و دستگاه های برش لیزری در درون شرکت باشد که در هزینه های طراحی و توسعه محصول به شدت صرفه جویی کرده، و استارتاپ ها را از خرید تجهیزات و یا اجاره آنها بی نیاز می کند.

جالب است بدانید که تلفن «اسنشال فون» نیز محصول یکی از همین استارتاپ های Playground Global بوده که با موفقیت به محصول نهایی برای عرضه در بازارهای جهانی تبدیل شده است.

گفتنی است شرکت حمایتی اندی رابین در زمینه انتخاب استارتاپ ها برای همکاری و استفاده از امکانات موجود، حساسیت ویژه ای داشته و طی فرآیندی تحت عنوان «مطابقت الگوها» به بررسی فناوری، محصول و بازار هدف استارتاپ ها و تطبیق آنها با اهداف شرکت می پردازد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Hamed Mousavi
    Hamed Mousavi | ۳۰ مرداد ۱۳۹۶

    Good job

مطالب پیشنهادی