ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نرخ خطای تکنولوژی تشخیص کلام مایکروسافت همسطح با انسان شد

تکنولوژی تشخیص کلام مایکروسافت اخیرا به دقتی نزدیک به انسان رسیده است. تیم تحقیقاتی این شرکت اعلام کرده که سیستم تشخیص کلامش حالا نرخ خطای کلمه ای (WER) برابر با تنها ۵.۱ درصد دارد که ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۶:۰۰

تکنولوژی تشخیص کلام مایکروسافت اخیرا به دقتی نزدیک به انسان رسیده است. تیم تحقیقاتی این شرکت اعلام کرده که سیستم تشخیص کلامش حالا نرخ خطای کلمه ای (WER) برابر با تنها ۵.۱ درصد دارد که نسبت به رقم ۵.۹ درصد عنوان شده در گذشته به مراتب پایین تر است.

شرکت ساکن ردموند حدودا یک سالی می شود که در راستای بهبود سیستم ابداعی خود تلاش می کند و در نتیجه این تلاش ها موفق شده نرخ خطای آن را از ۶.۳ درصد در شهریورماه سال قبل به رقم ۵.۱ درصد برساند.

در اینجا باید اشاره کنیم که با استناد به تحقیقات مختلف، نرخ خطای انسانی در تشخیص کلمات هم اکنون برابر با ۵.۱ درصد است و این یعنی سیستم توسعه یافته توسط مهندسان مایکروسافت به دقتی هم سطح با انسان دست یافته که چنین موفقیتی برای مایکروسافت که حالا ۲۵ سال است روی توسعه سیستم خود کار می کند از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود.

گفتنی است کمپانی مورد بحث با انتشار گزارش فنی اختصاصی اش در این باره به ارائه جزئیات بیشتری پرداخته و اعلام داشته که با استفاده از یک شبکه عصبی کانوولاتور و حافظه دو سویه کوتاه و بلند مدت توانسته نرخ خطای سیستم ابداعی اش را تا این اندازه پایین بیاورد.

مهندسان مایکروسافت همچنین اعلام داشته اند که مشغول بهبود مدل های زبانی و آکوستیک عصبی مبتنی بر شبکه آن هستند و روشن است که این پیشرفت ها در پایین آمدن نرخ خطای سیستم در تشخیص کلام اثرگذار بوده اند.

این شرکت همچنین خبر داده که سرمایه گذاری هایش روی کسب و کار کلاود، فرایندهای آموزشی مدل های زبانی و آکوستیک آن را سریع تر از قبل نموده است.

در انتها باید اشاره کنیم که تکنولوژی تشخیص کلام مایکروسافت در حوزه های مختلفی نظیر ویندوز، کورتانا، مجموع آفیس و بسیاری دیگر مورد استفاده قرار گرفته و پایین آمدن نرخ خطای این سیستم قطعا به بهبود کلیه این سرویس ها منجر می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • محمد
    محمد | ۳۱ مرداد ۱۳۹۶

    واقعا گوگل بسیار قویتره ‌ چطور اینو بررسی کردن

  • kevin
    kevin | ۳۰ مرداد ۱۳۹۶

    #MICROSOFT

مطالب پیشنهادی