ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

گردباد قدرت؛ معرفی رسمی نسل جدید ب ام و M5

بالاخره عشاق ب ام و می توانند نسل ششم M5 را به صورت رسمی و بدون برچسب ببینند. این خبری است که ساعاتی پیش همراه با عکس ها و اطلاعات رسمی از سوی بی ام ...

تیم خودرو
نوشته شده توسط تیم خودرو | ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ | ۲۱:۰۰

بالاخره عشاق ب ام و می توانند نسل ششم M5 را به صورت رسمی و بدون برچسب ببینند. این خبری است که ساعاتی پیش همراه با عکس ها و اطلاعات رسمی از سوی بی ام و منتشر شد و این در صورتی است که هنوز بیش از 20 روز به نمایشگاه فرانکفورت و رونمایی رسمی این خودرو مانده است.

برای این خودرو مانند اصلی ترین رقیبش یعنی مرسدس E63 AMG یک موتور خورجینی هشت سیلندر دو توربو با حجم 4.4 لیتر در نظر گرفته شده است ضمن اینکه بخش ام پاور تصمیم گرفته تا نسل جدید این خودرو را به صورت استاندارد به سیستم چهارچرخ محرک تجهیز کند.

موتور این خودرو با موتور نسل قبلی تفاوتی ندارد ، اما توربوشارژر های جدید در کنار منیفولد های هوا و دود بهینه سازی شده توانسته اند کمک بزرگی به افزایش توان موتور کنند و همین موضوع باعث تولید قدرت و گشتاور بیشتری در این خودرو می شود. البته نباید پمپ روغن متغیر و سیستم های خنک کاری کاملا جدید بی ام و را نیز نادیده گرفت چون با این مجموعه جدید ، موتور تا 592 اسب بخار قدرت و 750 نیوتون متر گشتاور تولید می کند.

این یعنی 40 اسب و 70 نیوتون متر گشتاور بیشتر نسبت به نسل قبلی که عدد قابل توجهی برای این موتور به شمار می رود. بی ام و شتاب صفر تا صد M5 جدید را 3.4 ثانیه اعلام کرده که تقریبا با رقیبش از تیم مرسدس برابری می کند. قدرت موتور توسط یک جعبه دنده فوق سریع هشت سرعته خودکار به چرخ ها ارسال می شود و طبق معمول می توان با پدل شیفتر های پشت فرمان به صورت دستی دنده را عوض کرد.

البته نکته جالب درباره جعبه دنده تنظیمات مختلفی است که راننده می تواند برای شرایط مختلف به واسطه سیستم Drivelogic ب ام و انجام دهد. این تنظیمات دارای سه حالت هستند که به ترتیب برای رانندگی راحت و شهری و البته اقتصادی ، رانندگی سریع تر و زنده تر و در آخر برای پیست و تجربه ترسناک و مهیج 600 اسب بخاری بی ام و در نظر گرفته شده اند.

بی ام و درباره سیستم چهار چرخ متحرک M5 این گونه توضیح داده که این خودرو حس یک خودروی دیفرانسیل عقب بسیار قلدر و یاغی را دارد ، اما این شرایط تا زمانی ادامه پیدا می کند که عقب خودرو بیش از حد شروع به بازی نکرده باشد و اگر خودرو در شرایطی نزدیک به چرخیدن به دور خود باشد ، دیفرانسیل جلو به عنوان کمکی وارد ماجرا می شود و از این امر جلوگیری می کند.

این یعنی یک دیفرانسیل هوشمند که زمان فعال شدنش با شتاب سنج های خودرو سنجیده می شود. برای پایین نگه داشتن وزن این خودرو، برخی از پنل ها از آلومینیوم ساخته شده و سقف نیز ترکیبی از فیبرکربن و پلاستیک تقویت شده است.

در داخل کابین نیز نشان های M Power در همه جا دیده می شوند و صندلی های کاملا جدید با کناره های بزرگ تر خودنمایی می کنند. فرمان نیز با دو دکمه قرمز جدید تزئین شده که توسط این دکمه ها می توان تنظیمات خودرو را تغییر داد.

در بیرون و نمای ظاهری نیز بی ام و با کیت بدنه جدید و کاملا آیرودینامیک در کنار سیستم تعلیق سفت تر و اسپرت تر سنگ تمام گذاشته و با ترمز های قدرتمند با کالیپر های  شش پیستون جایی برای بحث باقی نمی ماند. البته ترمز های سرامیک کربن نیز در لیست سفارش بی ام و قرار دارد که از حالت پیش فرض قوی تر هستند و قابلیت تحمل دمای بیشتری را دارند.

قیمت پایه ب ام و برای M5 نسل شش حدود 89 هزار یورو اعلام شده و از فوریه در نمایشگاه های فروش بی ام و قابل خریداری است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • cesmostafa
    cesmostafa | ۳۱ مرداد ۱۳۹۶

    من یه بنز دیدم
    که موتور 2000سی سی
    صدی 6.3 میسوزونه
    شتاب 6.3 صفر تا صد
    890 میلیون تومان

  • Chris Redfield
    Chris Redfield | ۳۱ مرداد ۱۳۹۶

    رد پاهایی از آلفارومئو جولیا داره طراحی خارجیش، مخصوصا عقبش

  • Mohammad
    Mohammad | ۳۱ مرداد ۱۳۹۶

    بنز و بی‌ام‌و نسل جدید تولید میکنن که شاهد کلی ارتقای کیفیت و عملکردم هم هستن، و با قیمت نسل قبل به فروش میرن.
    اینجا یه ماشینی تولید میشه قیمتش زیاد میشه یه دستکاری ریزش میکنن قیمت خودش باز دو برابر میشه قیمت نسخه دستکاری شده از دو برابر این، باز دو برابر بیشتره ?
    انصافا راحت نیست همچین سیستمی ایجاد کردن ?

مطالب پیشنهادی