ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

میکروسکوپ جدید امکان ضبط ویدیو از سلول های زنده را فراهم می کند

میکروسکوپ های «هم کانون» همین حالا نیز امکان عکسبرداری از سلول های زنده را فراهم می کنند؛ اما مشکل اینجاست که نوری که در این میکروسکوپ ها برای ثبت تصاویر به سلول تابانده می شود، ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۱ شهریور ۱۳۹۶ | ۰۸:۳۰

میکروسکوپ های «هم کانون» همین حالا نیز امکان عکسبرداری از سلول های زنده را فراهم می کنند؛ اما مشکل اینجاست که نوری که در این میکروسکوپ ها برای ثبت تصاویر به سلول تابانده می شود، یک میلیون برابر از نور خورشید در روزهای آفتابی تابستان شدیدتر بوده و یاخته های زنده را در زمان کوتاهی از بین می برد.

حالا پژوهشگران دانشگاه علم و فناوری هنگ کنگ میکروسکوپی را طراحی کرده اند که علاوه بر ثبت عکس از سلول های زنده، امکان ضبط ویدیو را نیز فراهم کرده و هزار بار برای سلول ها کم خطرتر است.

پردازنده تصویر میکروسکوپ جدید هزار بار سریع تر از نمونه های موجود است

دستگاه مورد بحث توسط تیمی به سرپرستی پروفسور «دو شنگوانگ» توسعه یافته و با بهینه کردن تابش نور و سنسور دریافت کننده، سلول ها را برای مدت بیشتری (قبل از فروپاشی) مورد بررسی قرار می دهد. همچنین پردازنده تصویر این میکروسکوپ نسبت به نمونه های موجود هزار برابر سریع تر بوده ویدیوهای روان و با کیفیتی را ثبت می کند.

بر اساس گفته های آقای شنگوانگ، ابزار جدید برای استفاده توسط محققان (با کمترین میزان آموزش کاربری) طراحی شده و امکان بررسی سلول ها را با جزئیات بالا فراهم می کند. وی همچنین ابراز امیدواری کرده که دستاورد جدید در آینده، راه را برای تشخیص علت شکل گیری بیماری های مختلف هموارتر کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • thepjt
    thepjt | ۱ شهریور ۱۳۹۶

    باوروم نمیشه که تا حالا بشر توان تصویر برداری میکروسکوپی نداشته !!!

  • M o h s e n
    M o h s e n | ۱ شهریور ۱۳۹۶

    بسیار بسیار کاربردی و خوبه و میتونه منشاءِ مطالعات و اکتشافات بسیار مفید و تاثیرگذاری باشه.

مطالب پیشنهادی