ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

معرفی اپلیکیشن دیده بان هشتم؛ قوانین حقوقی کشور را بشناسید

اگر وکالت می خوانید یا برای رفع مشکل حقوقی تان به دنبال راه حل می گردید، اپلیکیشن امروز را از دست ندهید. دیده بان هشتم هر آنچه لازم است در مورد قانون اساسی کشور بدانید ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۹:۰۰

اگر وکالت می خوانید یا برای رفع مشکل حقوقی تان به دنبال راه حل می گردید، اپلیکیشن امروز را از دست ندهید. دیده بان هشتم هر آنچه لازم است در مورد قانون اساسی کشور بدانید را در خود گردآوری کرده؛ اطلاعاتی که هم برای متخصصین این حوزه کاربرد دارند و هم شهروندان را با حق و حقوق خود بهتر آشنا می کنند.

این اپلیکیشن رایگان نسخه فشرده و کوچک تری از وبسایت دیده بان هشتم محسوب می شود که مدت هاست در کنار ایجاد آرشیوی آنلاین از قوانین کشور وظیفه پوشش اخبار حقوقی را هم به دوش می کشد.

دیده بان هشتم در اصل برای وکلا و حقوق دان ها و البته دانشجویان رشته های حقوق طراحی شده که با نگاهی به فهرست های موضوعی حتما متوجه این موضوع می شوید: آراء وحدت رویه، نظریات مشورتی، کنوانسیون ها،ترمینولوژی و لیست کتب حقوقی خدمات تخصصی ای هستند که اپلیکیشن به فعالان این حوزه ارائه می کند.

دیده بان هشتم اگر چه در اصل برای وکلا و حقوق دان ها طراحی شده، اما شهروندان معمولی هم می توانند از اطلاعات آن استفاده کنند.

در هر کدام از این بخش ها تمامی بندها و تبصره های قانون اساسی کشور با تمام جزئیات آورده شده که می توانید در بین آن ها بگردید و با وارد کردن کلیدواژه ها بند مد نظرتان را پیدا کنید. موتور جستجوی اپلیکیشن کلیدواژه ها را از لابلای متن ها پیدا می کند، هر چند عملکرد چندان مطلوبی ندارد و مجبورید برای جابجایی میان نتایج در صفحه به طور دستی اسکرول کنید.

اما خوشبختانه تمامی بندهای قوانین دارای دکمه کپی/پیست در کلیپ بورد هستند، و وجود دکمه اشتراک گذاری هم عامل دیگری است که برداشتن متن و انتقال آن به جایی دیگر در دیده بان هشتم کار راحتی باشد. قوانینی که اهمیت بیشتری دارند را هم می توانید به فهرست علاقه مندی هایتان بفرستید.

در مقدمه گفتیم که بعضی امکانات دیده بان هشتم برای شهروندان معمولی هم کاربرد دارند. اما این امکانات چه هستند؟ یکی از مهم ترین و بهترین بخش های اپلیکیشن، بخش محاسبات حقوقی است. محاسبه ارث، هزینه دادرسی، حق الوکاله، هزینه کارشناسی و دیه کارهایی هستند که دیده بان هشتم از پس آن ها بر می آید. اگر درگیر یک پرونده حقوقی باشید این قابلیت اپلیکیشن در کنار اطلاعات مفیدش می توانند شما را برای زودتر به جریان انداختن کارها کمک کنند.

انجام محاسبات حقوقی یکی از قابلیت های خوب دیده بان هشتم محسوب می شود.

البته دو بخش دیگر هم در اپلیکیشن هست که برای شهروندان به اندازه وکلا می تواند کاربرد داشته باشد: یکی بخش خدمات قضایی که نمونه آراء قضایی و نحوه پیگیری پرونده ها در آن آورده شده و یکی دیگر هم نمونه فرم های حقوقی پر کاربرد هستند که برای اقامه دعوی و درخواست دیه و درخواست مجوز ازدواج و ... می توانید از آن ها بهره ببرید. نکته خوب این که فرم ها را می توانید مستقیما از محیط اپ به پرینترها بفرستید تا در دادسرا برای چاپ فرم کمتر معطل بشوید.

دیده بان هشتم یک پایگاه خبری-تحلیلی حقوقی هم هست. بعضی خبرها مستقیما از خبرگزاری های مختلف نقل شده اند، اما بعضی مقالات تحلیلی در حوزه مسائل مختلف حقوقی مثل حقوق بین الملل و پرونده های جنایی و کلاهبرداری و موارد دیگر را تیم تحریریه دیده بان هشتم می نویسند که اطلاعات بسیاری مفیدی را برای وکلای جوان و دانشجویان رشته های حقوق به همراه دارند.

اپلیکیشن دیده بان هشتم را می توانید به رایگان برای iOS و اندروید دانلود کنید. نسخه فعلی اپلیکیشن اگر چه سیستم جستجوی چندان قدرتمندی ندارد، اما محتوای ارزشمندی در خود گردآوری کرده که همه می توانند با مطالعه آن ها بیشتر با حق و حقوق خود آشنا بشوند.

دانلود از گوگل پلی - دانلود از کافه بازار - دانلود از اپ استور 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Meysam-Tn2
    Meysam-Tn2 | ۱ شهریور ۱۳۹۶

    دانشجوی حقوقم

    این فوق العادست

مطالب پیشنهادی