ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت با پروژه Brainwave، هوش مصنوعی سریع و آنی را نوید می دهد

این روزها موقعیت های متعددی وجود دارد که هوش مصنوعی باید بلافاصله و بی درنگ عمل کند؛ دستیارهای مجازی باید ظرف چند ثانیه به شما پاسخ دهند، و دوربین های امنیتی هوشمند هم باید به ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱ شهریور ۱۳۹۶ | ۰۹:۳۰

این روزها موقعیت های متعددی وجود دارد که هوش مصنوعی باید بلافاصله و بی درنگ عمل کند؛ دستیارهای مجازی باید ظرف چند ثانیه به شما پاسخ دهند، و دوربین های امنیتی هوشمند هم باید به محض مشاهده وضعیت نامعمول آژیر خطر را به صدا درآورند.

مایکروسافت هم به خوبی از این موضوع آگاه است و به همین دلیل، پلتفرم شتاب دهنده سخت افزاری خودش را در این حوزه به نام «پروژه موج مغزی» (Project Brainwave) معرفی کرده است که هوش مصنوعی بلادرنگ و آنی را بر مبنای کلاود نوید می دهد.

توان پردازش چیپ های Stratix 10 معادل 39.5 ترافلاپس است

به لطف تراشه های FPGA جدید اینتل که با نام Stratix 10 شناخته می شوند، توان پردازشی این سیستم در انجام وظایف یادگیری ماشین به رقم باورنکردنی 39.5 ترافلاپس می رسد و تأخیری کمتر از 1 میلی ثانیه دارد، بدون اینکه به اجرای همزمان پروسه ها نیاز داشته باشد. این سیستم می تواند وظایف سنگین و پیچیده AI را به محض دریافت، به اجرا درآورد.

انعطاف پذیری این سیستم هم به مراتب بیشتر از موارد مشابه است، چون بر مبنای موتور پردازش شبکه عصبی پویا و «نرم» کار می کند که مستقیماً روی چیپ های FPGA معمولی پیاده سازی شده، در حالی که در موارد مشابه دیگر از معماری و سخت افزار اختصاصی استفاده می گردد.

این سیستم می تواند فریمورک هوش مصنوعی مایکروسافت موسوم به «جعبه ابزار شناختی» (Cognitive Toolkit) را به اجرا درآورد، اما با سیستم های دیگری از جمله «TensorFlow» گوگل هم سازگار است. بنابراین هر شرکتی می تواند سیستم یادگیری ماشین سریع خود را راه اندازی کند، بدون اینکه در قید و بند محدودیت های سخت افزاری گرفتار شود.

همان طور که انتظار می رود، مایکروسافت قصد دارد پروژه موج مغزی را از طریق پلتفرم کلاود خودش یعنی اَژور (Azure) در اختیار دیگر شرکت ها قرار دهد. هنوز نمی دانیم از این سیستم پیشرفته چگونه استقبال می شود، اما طی ماه های اخیر با موفقیت های پی در پی خدمات کلاود مایکروسافت روبرو بوده ایم که حکایت از تصمیم گیری درست سران این کمپانی دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Msb221
    Msb221 | ۲ شهریور ۱۳۹۶

    به سایت ما سر بزنید
    www.piptech.ir

مطالب پیشنهادی