ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

لباس فضانوردی تازه اسپیس اکس، مستقیماً از دل فیلم های علمی-تخیلی درآمده است

دیگر همه ما می دانیم که ایلان ماسک، مدیرعامل کمپانی فضایی اسپیس اکس هدف جاه طلبانه فرستادن انسان ها به مریخ را دنبال می کند. کمپانی زیر نظر وی، اخیراً گامی تازه برای تحقق این ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۷:۰۰

دیگر همه ما می دانیم که ایلان ماسک، مدیرعامل کمپانی فضایی اسپیس اکس هدف جاه طلبانه فرستادن انسان ها به مریخ را دنبال می کند. کمپانی زیر نظر وی، اخیراً گامی تازه برای تحقق این مهم برداشته و از لباس فضانوردی تازه ای رونمایی کرده که امید می رود برای ارسال فضانوردان به فضای خارج از زمین مورد استفاده قرار گیرد.

در سال 2014، ناسا اعلام کرد که قراردادهای دولتی با بویینگ و اسپیس اکس منعقد کرده که به این دو کمپانی اجازه می دهد فضانوردان آمریکایی را به ایستگاه بین المللی فضایی بفرستند و اسپیس اکس از همین حالا با ارسال و بازیابی موشک های چند بار مصرف، تواناهایی خود را به اثبات رسانده است.

مدتی پیش ایلان ماسک تصویری از لباس فضانوردی تازه اسپیس اکس را در شبکه اجتماعی اینستاگرام به اشتراک گذاشت که به ادعای وی، همین حالا به مرحله نهایی رسیده و تصویر، صرفاً به یک ماکت تعلق ندارد. تنها ساعاتی بعد از انتشار این تصویر، پست ماسک میلیون ها لایک خورد و همچنان هم ادامه دارد. به گفته ماسک، این لباس فضایی در حال حاضر قابل استفاده بوده و تست های خلاء با فشار دو برابر حالت استاندارد را پشت سر گذاشته است.

لباس فضایی تازه اسپیس اکس، حدوداً 9 کیلوگرم وزن دارد و تا 4.5 کیلوگرم نسبت به لباس های فعلی فضانوردان سبک تر است. ناگفته نماند که در حالی که کمپانی بویینگ برای ساخت لباس فضانوردی تازه خود وارد همکاری با David Clark Company شده، لباس فضانوردی اسپیس اکس داخل این کمپانی تولید گشته که کاملاً با استایل کاری ایلان ماسک تطابق دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • آریا
    آریا | ۳ شهریور ۱۳۹۶

    خوشم میاد همه چیز رو خودش تولید میکنه. از موشک ها و موتور مرلین فلکون و دراگون تا لباس فضانوردی و ... همه رو خودشون طراحی و تولید میکنن

  • Sam Paeez
    Sam Paeez | ۲ شهریور ۱۳۹۶

    تا جایی که من درمورد ایلان ماسک سرچ کردم و خوندم، نابغه ای تمام عیاره
    بشریت به لطف چنین آدم هایی قدم بجلو میتونن بردارن

مطالب پیشنهادی