ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

اپل با فناوری‌های جدید مشغول آزمایش سیستم رانندگی هوشمند و بی‌نیاز از راننده است

اپل در نزدیکی مقر اصلی خود با استفاده از خودروهای SUV لکسوس در حال آزمایش پلتفرم هوشمند و خودرانی است که می‌خواهد آن را برای اتومبیل‌های نسل آینده توسعه دهد. به تازگی این خودروها بیشتر ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۴ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۶:۰۰

اپل در نزدیکی مقر اصلی خود با استفاده از خودروهای SUV لکسوس در حال آزمایش پلتفرم هوشمند و خودرانی است که می‌خواهد آن را برای اتومبیل‌های نسل آینده توسعه دهد. به تازگی این خودروها بیشتر در اطراف شهر «سان‌ولی» در کالیفرنیا دیده شده‌اند و موردی که جلب توجه می‌کند، استفاده از سنسورهای جدید LIDAR در آن است.

نکته اینجاست که اپل این‌بار از نسل جدید SUV های لکسوس استفاده کرده و سنسور LIDAR که برای هدایت هوشمند خودرو مورد استفاده قرار می‌گیرد هم نوع تازه‌ و بزرگ‌تری هستند که دوربین‌های بیشتری دارند و قبلاً مشابه آن دیده نشده.

مشخص نیست که سنسورهای هوشمند و زیادی که روی این خودرو نصب شده‌اند، دقیقاً چه کاری انجام می‌دهند اما دو ماه پیش بود که مدیر عامل اپل، خبر داد که این شرکت در حال توسعه یک پلتفرم هوشمند و خودران به شکل نرم‌افزاری است.

همانگونه که در تصاویر مشخص است، مجموعه سنسورهای LIDAR در خودروهای متعلق به اپل دوبرابر شده‌اند و حالا در بخش عقب و جلوی وسیله نقلیه قرار گرفته‌اند و هر کدام نیز چندین دوربین دارند.

جدا از دوربین‌ها، سنسورهای LIDAR مجهز به اشعه لیزر هستند و به شکل مداوم آن را به طرفین می‌تابانند تا پلتفرم هوشمند خودرو به شکل مستمر از وضعیت و اجسام اطراف خود آگاه باشد. به این شکل وسیله نقلیه‌ای که در تصویر می‌بینید، قادر است یک نقشه سه بعدی را نیز از محیط اطراف خود تهیه کند.

قابلیت GPS درون همین سیستم، به خودرو اجازه می‌دهد تا فاصله دقیق خود را با اجسامی که پیرامونش حضور دارند حفظ کند و از سوی دیگر دوربین ها نیز قادر هستند تا چراغ‌های راهنمایی و رانندگی، افراد و خودروها یا سایر اجسام متحرک را شناسایی کنند.

سنسورهای LIDAR سیستمی کاملاً‌ پیچیده دارند و در هر ثانیه، داده‌های زیادی را جمع‌آوری می‌کنند که برای پردازش به پلتفرم هوشمندی که اپل توسعه داده است ارسال می‌شوند.

لازم به ذکر است که اگرچه این خودروها به نظر هوشمند و خودران می‌رسند، اما افرادی به شکل مداوم در آنها حضور دارند تا در صورت لزوم، کنترل وسیله نقلیه را در دست بگیرند. در این تصاویر نیز دیده می‌شود که هم یک راننده، و هم یک شخص دیگر در خودرو حضور دارند تا تمام حرکات پلتفرم هوشمند را پایش کنند.

پیش از این اپل در حال توسعه پروژه‌ای به نام «تایتان» بود که گفته می‌شد مربوط به توسعه یک خودرو است. حالا اما بر اساس گفته‌های «تیم کوک» این شرکت در پی طراحی نرم‌افزاری برای استفاده در سیستم‌های خودران است که البته گویا فقط مربوط به خودروها نیست و اپل اهداف بزرگتری را در سر می‌پروراند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی