ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

دوتوربوچارجر و یک سوپرچارجر الکتریکی؛ پیشرانه جدید مزدا

چند سال قبل ولوو یک موتور چهار سیلندر دو لیتری را ساخت که می توانست 450 اسب بخار قدرت تولید کند و این عدد اعجاب انگیز به کمک دو توربوشارژر عادی و یک توربوشارژر الکتریکی ...

تیم خودرو
نوشته شده توسط تیم خودرو | ۴ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۸:۴۵

چند سال قبل ولوو یک موتور چهار سیلندر دو لیتری را ساخت که می توانست 450 اسب بخار قدرت تولید کند و این عدد اعجاب انگیز به کمک دو توربوشارژر عادی و یک توربوشارژر الکتریکی حاصل می شد. این موتور هنوز به تولید انبوه نرسیده اما هنوز یک طرح مفهومی و اولیه بسیار جالب محسوب می شود.

با این وجود رقبا نیز بی کار ننشته اند و  طبق اطلاعاتی که چند روز پیش از مزدا منتشر شد ، مزدا نیز در حال کار بر روی پروژه ای تقریبا یکسان است که البته در نیمه راه توسعه آن هستند. درخواستی که از سوی مزدا برای ثبت اختراع ارائه شد ، نشان می دهد که با یک موتور با دو توربوشارژر و یک سوپرشارژر الکتریکی رو به رو هستیم و بر اساس توضیحات این موتور همان اساس موتور مفهومی ولوو را دنبال می کند. سوپرشارژر الکتریکی که از آن نام برده شد در زمان شروع حرکت از تاخیر یا اصطلاحا لگ توربو ها جلوگیری می کند و پس از آن که موتور به دور لازم برای راه اندازی توربو های رسید ، دو توربوشارژر اصلی وارد مدار می شوند و قدرت و گشتاور بیشتری تولید می کنند.

اما جالب ترین چیزی که در باره این موتور جدید وجود دارد ، شاید این باشد که این موتور تنها برای خودرو های دیفرانسیل عقب طراحی شده است. این خبر می تواند این احتمال را تقویت کند که در صورت تولید ، موتور برای مدل میاتا استفاده شود ، اما از طرفی به وضوح مشخص است که چنین موتوری با حجم بالایی از قدرت برای بدنه ای مانند میاتا کمی زیاده روی است و احتمال دیگری که وجود دارد، ساخت یک خودروی اسپرت جدید همانند RX8 است که بدنه ای مناسب با قدرت های بالا داشته باشد. البته برخی نیز حدس می زنند که مزدا یک SUV بزرگ را برای استفاده از این موتور در برنامه خود دارد. به هر حال ممکن است که مزدا نیز مانند ولوو دست از تولید این موتور بردارد، اما اگر مزدا بتواند آن را به تولید برساند، می تواند با مجوز ثبت اختراع خود، تا چندین سال از تولید این موتور و ایده توسط شرکت های دیگر جلوگیری کند و یکه تاز این تکنولوژی باشد و حتی بتواند موتور های خود را به شرکت های دیگر بفروشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Kiyarash Alinasab
    Kiyarash Alinasab | ۵ شهریور ۱۳۹۶

    مزدا داره از رقابت توی ماشین های الکتریکی عقب میوفته. به نظر من آینده از آن ماشین های الکتریکیه

مطالب پیشنهادی