ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

هفت چالش تویوتا برای طراحی RAV4 جدید

تردیدی وجود ندارد که تویوتا کمری یکی از محبوب ترین تولیدات تویوتا بوده و طرفداران بسیار زیادی در نقاط مختلف جهان دارد. این سدان سایز متوسط در طول سالیان گذشته همواره توانسته لقب پرفروش ترین ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۴ شهریور ۱۳۹۶ | ۲۱:۰۰

تردیدی وجود ندارد که تویوتا کمری یکی از محبوب ترین تولیدات تویوتا بوده و طرفداران بسیار زیادی در نقاط مختلف جهان دارد. این سدان سایز متوسط در طول سالیان گذشته همواره توانسته لقب پرفروش ترین خودروی بازار آمریکای شمالی را از آن خود کند، اما ظاهرا امسال وضعیت به شکل دیگری بوده و در صورت ادامه روند کنونی، کراس اوور RAV4 به پرفروش ترین خودروی تویوتا در ایالات متحده بدل خواهد شد.

در نیمه نخست امسال، آمار فروش RAV4 از کمری پیشی گرفته و هیچ بعید نیست که در پایان سال این کراس اوور محبوب به سلطه کمری در بخش خودروهای خانوادگی خاتمه دهد.

تویوتا با معرفی نسل هشتم از کمری در نمایشگاه خودروی دیترویت امسال، نشان داد که کاملا به ضعف های نسل قبلی پی برده و در راستای برطرف کردن آنها گام برداشته است. اما آیا این اتفاق برای نسل بعدی RAV4 نیز که برای سال 2019 برنامه ریزی شده، رخ خواهد داد؟ در مطلب حاضر به برخی از مشکلاتی که امید می رود در نسل بعدی از این کراس اوور پرطرفدار برطرف شوند، پرداخته شده است.

قدرت بیشتر

RAV4 بعدی احتمالا با یک موتور چهار سیلندر قوی تر ارایه خواهد شد، اما از آنجایی که تویوتا در سال های اخیر در برابر پیشرانه های توربو مقاومت کرده، گمانه زنی ها از عدم استفاده از چنین پیشرانه هایی حکایت دارند.

نسل کنونی از این کراس اوور ژاپنی با یک موتور 2.5 لیتری چهار سیلندر که 176 اسب بخار قدرت و 233 نیوتن متر گشتاور دارد، به فروش می رسد. نیروی تولیدی توسط این موتور از طریق یک گیربکس شش سرعته خودکار به چرخ ها ارسال می شود.

با توجه به اینکه موتور 2.5 لیتری جدید در مدل پایه کمری 206-203 اسب بخار قدرت و حدود 250 نیوتن متر گشتاور تولید می کند، برخی پیش بینی می کنند که تویوتا احتمالا از ترکیب این موتور با یک گیربکس هشت سرعته در نسل بعدی RAV4 نیز استفاده خواهد کرد.

با افزایش قدرت RAV4، دور از انتظار نیست که شتاب آن بهبود یافته و شاهد عملکردی سریع تر باشیم. در تست های انجام شده، RAV4 مدل 2017 در نسخه دیفرانسیل جلو شتاب صفر تا 60 مایل را در عرض 9.3 ثانیه و نسخه دو دیفرانسیل مدل 2016 در عرض 8.7 ثانیه محقق کرده است.

این رکوردها برای یک کراس اوور خانوادگی بد نیستند، اما باید در نظر گرفت که هوندا CR-V مدل 2017 با موتور 1.5 لیتری توربو شتابی برابر با 7.5 ثانیه دارد و مصرف سوخت آن نیز بهتر از اکثر رقباست؛ بنابراین نسل بعدی RAV4 برای متقاعد کردن مشتریان، باید عملکردی مشابه یا بهتر از نسل فعلی داشته باشد..

آیا تویوتا نسخه ای 6 سیلندر از RAV4 ارایه خواهد کرد؟ روی این مساله چندان حساب نکنید؛ در کنار مدل پایه چهار سیلندر، نسل بعدی این خودرو احتمالا با پیشرانه هیبریدی نیز وارد عرصه خواهد شد تا به مصاف رقبایی مثل نیسان روگ (اکس تریل) هیبریدی و CR-V هیبریدی - که احتمالا اواخر امسال پس از چین وارد خاک آمریکا می شود – برود.

مصرف سوخت بهتر

نسل بعدی RAV4 اصولا باید مصرف سوخت بهینه تری داشته باشد. نسخه دیفرانسیل جلو 2017 در شهر و اتوبان به ترتیب 10 و 8.1 لیتر سوخت مصرف می کند؛ این ارقام برای نسخه دو دیفرانسیل 10.6 و 8.4 لیتر اعلام شده، مدل هیبریدی چهار چرخ متحرک نیز در شهر به 7.8 و در اتوبان به 6.9 لیتر سوخت نیاز دارد.

از آنجایی که کمری 2018 با موتور چهار سیلندر در شهر و جاده به ترتیب 8.4 و 6 لیتر سوخت مصرف می کند، انتظار بر اینست که RAV4 نیز مصرف مشابه یا حتی بهتری داشته باشد.

نسخه اسپرت TRD

قبل از خداحافظی کامل نسل فعلی، مدل 2018 با یک تریم جدید می شود. این تریم که RAV4 Adventure نام دارد، از لحاظ ظاهری ارتقا یافته و از پکیج Top Prep بهره می برد.

با تکیه بر این ویژگی ها، تریم جدید اگر چه تفاوت هایی با نسخه های استاندارد دارد، اما در عمل اینطور نبوده و نباید انتظار زیادی از آن داشت.

شاید در نسل بعدی، تویوتا با ارایه ی تریم RAV4 TRD Sport بتواند مشتریان بیشتری را که خواهان هیجان و تمایز هستند، جذب کند.

فضای کافی برای همه

یکی از نقاط قوت RAV4 کنونی، فضایی است که برای سرنشینان و حمل وسایل مختلف در نظر گرفته شده است.

چنانچه برای اولین بار در عقب این کراس اوور را باز کنید، احتمالا با مشاهده فضای گسترده شگفت زده خواهید شد.

امیدواریم نسل بعدی نیز که بر اساس پلتفرم یکپارچه تویوتا موسوم به TNGA تولید می شود، دارای مزیت فضای کافی برای همه باشد.

نسل جدید کمری که با استفاده از این پلتفرم ساخته شده، فضای داخلی بزرگ و گسترده ای دارد، اما فضای پا و شانه در قسمت عقب آن چندان زیاد نیست. انتظار بر این است که RAV4 2019 از لحاظ فضای کابین حداقل پس رفت نکند.

تجربه ای بهتر در تریم پلاتینوم

نسخه پلاتینوم از نسل فعلی RAV4 از قابلیت های بیشتر و رنگ آمیزی متمایزتری نسبت به مدل معمولی برخوردار است، اما انتظار داریم در نسل آتی لیست آپشن های آن طولانی تر شده و همانند کمری 2018 امکاناتی مثل سقف پانورامیک، هداپ دیسپلی رنگی و ترمز خودکار هنگام حرکت به عقب ارایه کند.

کیفیت سواری بهتر

درست است که کمری 2018 هنوز نمی تواند همانند یک خودروی دیفرانسیل عقب، لذت رانندگی زیادی داشته باشد، اما با این حال کیفیت سواری آن تا حد قابل ملاحظه ای افزایش پیدا کرده است. این مساله می تواند درباره نسل بعدی RAV4 نیز صادق باشد، به خصوص اینکه مزدا CX-5 و هوندا CR-V به عنوان دو رقیب اصلی  RAV4 از این لحاظ در وضعیت بهتری قرار دارند.

نسخه دو در RAV4

اگر چه تولید چنین نسخه ای تایید نشده، اما تویوتا در صورت ارایه می تواند طیف بیشتری از مشتریان را به سمت خود جذب کند. نسخه دو در از RAV4 جذاب تر به نظر رسیده و برای افراد جوان مناسب تر ارزیابی می شود.

برای نسل بعدی RAV4، در کل امیدواریم تویوتا فضای بزرگ و کابین جادار را قربانی طراحی جدید ننموده و زمان بیشتری را صرف بهبود فاکتورهایی مثل هیجان رانندگی و طراحی ظاهری کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Mohammad
    Mohammad | ۵ شهریور ۱۳۹۶

    راو۴ یه مشکلی داره اونم اینکه هیچ مشکلی نداره :))
    خیلی سخت میشه در این شرایط آپدیت کردن وسیله و اگه فشار زیادی روی سازنده برای ساخت خودروی خیلی متفاوت از نسل قبل باشه معمولا کیفیت و موفقیت سری قبل رو نمیتونه تکرار کنه.

  • amin_jhr
    amin_jhr | ۵ شهریور ۱۳۹۶

    بخش فضای کافی اشتباها به جای ۲۰۱۸ که منظورتون سال جدید بود نوشتید۲۰۱۹ اصلاحش کنید لطفا،با تشکر و خسته نباشید به تیم موفق دیجیاتو

مطالب پیشنهادی