ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل با افراطی گری در محیط یوتوب مبارزه خواهد کرد

گوگل دیروز رسما اعلام کرد که از این پس در یوتوب با افراطی گری و ویدیوهای مرتبط با تروریست ها که مردم را به پشتیبانی از باورهای افراط گرایانه تشویق می کنند، مبارزه خواهد کرد. ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۴ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۶:۳۰

گوگل دیروز رسما اعلام کرد که از این پس در یوتوب با افراطی گری و ویدیوهای مرتبط با تروریست ها که مردم را به پشتیبانی از باورهای افراط گرایانه تشویق می کنند، مبارزه خواهد کرد. در راستای رسیدن به این هدف، شرکت ساکن مانتین ویو نه تنها به تولیدکنندگان چنین ویدیوهایی هشدار می دهد بلکه دسترسی آنان به امکانات تبلیغاتی را هم قطع می کند تا نتوانند از طریق ویدیوهایشان درآمدزایی داشته باشند.

گوگل فعلا ترجیح داده که برای حذف ویدیوهای حاوی پیام های افراط گرایی اقدامی انجام ندهد، و در حال حاضر فقط به دادن اخطار به تولیدکنندگان آن ها بسنده کرده است. اما به گفته یکی از مقامات شرکت مادر گوگل یعنی آلفابت، در آینده نزدیک اقدامات جدی تری برای برخورد با این افراد صورت خواهد گرفت. گوگل برای تشخیص و پیدا کردن این ویدیوها ترکیبی از نیروی انسانی، هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی را به کار گرفته است.

کشف ویدیوهای محتوی پیام های افراط گرایانه در یوتوب کار چندان آسانی نیست

به گفته گوگل کشف ویدیوهای محتوی پیام های افراط گرایانه در یوتوب کار چندان آسانی نیست چرا که معمولا این ویدیوها بازدید زیادی ندارند و از آن ها استقبال زیادی به عمل نمی آید. یکی از مقامات گوگل اوایل امسال اعلام کرد که کمپانی به دنبال سانسور محتوا و پاک کردن ویدیوها نیست، بلکه از این پس معیارهای جدیدی را برای ایجاد تعادل میان دسترسی آزاد به اطلاعات و پشتیبانی از آزادی بیان در کنار جلوگیری از انتشار و ترویج عقاید افراط گرایانه به کار خواهد گرفت.

یوتوب از این پس نه تنها تولیدکنندگان ویدیوهای افراط گرایانه را از دسترسی به امکانات تبلیغاتی محروم می کند، بلکه قسمت نظرات ویدیوهای این چنینی را هم می بندد و از نمایش این ویدیوها در بخش ویدیوهای پیشنهادی یوتوب جلوگیری به عمل می آورد.

به نظر می رسد که به جز یوتوب، فیسبوک و توییتر هم به زودی برای مبارزه با افراط گرایی مجبور به ایجاد تغییراتی در معیارها و قوانین خود بشوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • mohamad seraj
    mohamad seraj | ۴ شهریور ۱۳۹۶

    کاملا کار درستیه

  • مجتبی محبی
    مجتبی محبی | ۴ شهریور ۱۳۹۶

    امثال همین سرکوب ها این افراطی گریهارو بوجود اورده... صد رحمت ب هر از گوگل انتظار نداشتم

مطالب پیشنهادی