ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

فناوری جدیدی که حرکات صورت شما را به صورت همزمان در بازی شبیه سازی می کند

بشریت به زودی یک گام بزرگ دیگر در متصل کردن تمام ارتباطات انسانی به فضای مجازی بر خواهد داشت. استودیوی Cloud Imperium Games که پروژه به ظاهر توسعه ناپذیر Star Citizen را در دست کار ...

شایان کرمی
نوشته شده توسط شایان کرمی | ۵ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۳:۴۵

بشریت به زودی یک گام بزرگ دیگر در متصل کردن تمام ارتباطات انسانی به فضای مجازی بر خواهد داشت. استودیوی Cloud Imperium Games که پروژه به ظاهر توسعه ناپذیر Star Citizen را در دست کار دارد، در حال توسعه دادن تکنولوژی تازه ای است که حالات چهره شما را به صورت همزمان در بازی پیاده سازی می کند.

به نظر می رسد که هدف از این کار، برداشتن قدمی دیگر در واقعی تر شدن ارتباط میان کاربران در بازی است. برند Faceware Technologies، طرف دیگر توسعه این تکنولوژی در بازی خواهد بود؛ شرکتی که تجربه کار بر انیمیشن صورت و ثبت حرکات در بازی هایی مثل «جی تی ای 5» و «دستینی» را داشته است.

برای بهره بردن از این فناوری، شما حتی امکان استفاده از یک وب کم عادی را خواهید داشت. البته کمپانی Faceware یک حسگر حرکتی که عملکرد دقیق تری دارد را برای انجام این کار در نظر گرفته است.

اگر در مورد تفاوت میان استفاده از وب کم معمولی و سنسور اختصاصی این شرکت کنجکاو هستید، آقای پیتر بوش، معاون اجرایی Faceware می گوید که مزایای استفاده از حسگر آن ها، در سه مورد احساس می شوند.

تفاوت اول در نرخ فریم است. فریم ریت مورد نیاز برای ثبت حرکات لب، چیزی بین 40-45 فریم بر ثانیه است؛ اما اکثر دوربین های معمولی به نرخ 30 فریم در ثانیه محدود شده اند.

سنسور Faceware برای کار در نور کم نیز طراحی شده است. عنصر روشنایی در میزان خواندن حرکات و عبارات تاثیر گذار بوده و به این جهت مهم است تا به دوربینی دسترسی داشته باشیم که عملکرد مناسبی حتی در زمان محدود شدن نور اتاق به نور صفحه نمایش، داشته باشد.

موردی که باعث می شود سنسور Faceware را به عنوان یک وب کم استاندارد قبول داشته باشیم، استفاده از لنزی مناسب در آن است.

اکثر دوربین های ساخته شده دارای لنزهایی با زاویه عریض هستند که برای اتاق های بزرگ تر مناسب اند، این لنز ها روی کاربر خاص متمرکز نشده و در نتیجه چهره کاربر در تصویر بسیار کوچکتر (با پیکسل کمتر) خواهد بود.

Faceware هنوز زمان عرضه یا قیمت سنسور خود را منتشر نکرده است. اما به نظر می رسد که عرضه این سنسور با بروزرسانی نسخه 3.0 استار سیتیزن همزمان شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • agha
    agha | ۷ شهریور ۱۳۹۶

    feature creep

مطالب پیشنهادی