ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پهپاد و هوش مصنوعی، ناجی شناگران استرالیایی در برابر کوسه ها می شوند

انسان ها در شناسایی کوسه ها از طریق تصاویر هوایی مهارت چندانی ندارند و در بهترین حالت، می توانند 30 درصد از آنها را تشخیص دهند که قطعاً تضمین خوبی برای شناگران و موج سواران ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۵ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۸:۱۵

انسان ها در شناسایی کوسه ها از طریق تصاویر هوایی مهارت چندانی ندارند و در بهترین حالت، می توانند 30 درصد از آنها را تشخیص دهند که قطعاً تضمین خوبی برای شناگران و موج سواران نخواهد بود.

حال استرالیا می خواهد روشی مطمئن تر را برای تشخیص این قاتلین زیر دریا در پیش بگیرد. پهپادهای شرکت Little Ripper قرار است سواحل این کشور را زیر نظر گرفته و تصاویر حاصل را به سامانه هوش مصنوعی ارسال کنند. این سیستم می تواند با دقت 90 درصد، کوسه ها را شناسایی نماید.

البته یک اپراتور انسانی هم برای تأیید نتایج حضور خواهد داشت، اما سیستم تا حد زیادی عملکرد خودکار دارد و می تواند جان بسیاری از انسان ها را نجات دهد.

سیستم تشخیص هوش مصنوعی در واقع یک الگوریتم یادگیری ماشین است که با استفاده از تصاویر هوایی برای شناسایی کوسه ها و تفکیک دیگر انواع جانوران، آموزش می بیند. این سامانه نه تنها کوسه ها را تشخیص می دهد، بلکه می تواند دلفین ها، وال ها و دیگر موجودات دریایی را نیز شناخته و به تحقیقات دانشمندان کمک نماید.

پهپادها علاوه بر کاهش هزینه و رفع نیاز به هلی کوپترها، می توانند جلیقه نجات و دیگر وسایل مورد نیاز را همراه داشته باشند تا در صورت نیاز به کمک شناگران بیایند. شرکت Little Ripper به دنبال تجهیز پهپادها به دستگاه دفع کوسه است تا به صورت موقت و تا سر رسیدن نیروهای امدادی، بتواند کوسه ها را از افراد در معرض خطر دور نگه دارد.

گفتنیست استرالیا علاوه بر پهپادها، تورهای بزرگی را هم در مناطق خاص نصب کرده تا مانع از ورود کوسه ها به سواحل اصلی و گردشگری این کشور شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی