ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دانشجویان آلمانی، برنده دور دوم رقابت هایپرلوپ اسپیس اکس شدند

دیروز مرحله دوم رقابت هایپرلوپ اسپیس اکس برگزار شد و تیم آلمانی WARP توانست دیگر رقبا را شکست دهد. نمونه اولیه پاد (pod) این تیم 30 نفره دانشجویی در این رقابت توانست به سرعت 324 کیلومتر ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۶ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۵:۳۰

دیروز مرحله دوم رقابت هایپرلوپ اسپیس اکس برگزار شد و تیم آلمانی WARP توانست دیگر رقبا را شکست دهد. نمونه اولیه پاد (pod) این تیم 30 نفره دانشجویی در این رقابت توانست به سرعت 324 کیلومتر بر ساعت دست یابد. ویدیوی ثبت شده توسط این پاد را در زیر مشاهده می کنید:

«وارپ هایپرلوپ» یکی از سه تیمی بود که به مرحله دوم این رقابت راه یافت. این مسابقه دیروز در مقر اصلی اسپیس اکس در شهر هاوتورن (Hawthorne) ایالت کالیفرنیا در آمریکا برگزار شد و تیم ها بایستی پادهای خودشان را برای پیمودن مسیر 1.2 کیلومتری مخصوص آماده می کردند.

این تونل مخصوص، بر اساس ویژگی های نهایی سیستم حمل و نقل انقلابی ایلان ماسک ساخته شده که جابجایی فوق سریع را در شرایط خلاء ممکن می سازد. در مرحله نهایی، تیمی که در این مسیر نه چندان طولانی بیشترین سرعت را کسب کرده به عنوان برنده اعلام شد.

پاد WARP که یک واگن سبک وزن از جنس الیاف کربنی است، به راحتی توانست بر تیم های دیگر از کشورهای سوئیس، کانادا و آمریکا غلبه کند. پاد WARP تنها 80 کیلوگرم وزن دارد و به موتور الکتریکی با توان 50 کیلووات مجهز شده است، ضمن اینکه چهار ترمز اصطکاکی پنوماتیک، این وسیله را تنها ظرف 5 ثانیه از حداکثر سرعت به حالت سکون می رسانند.

تیم مورد بحث که از دانشگاه فنی مونیخ (TUM) در این رقابت ها شرکت کرده، اوایل سال جاری میلادی هم توانست جایزه سریع ترین پاد هایپرلوپ را از آن خود کند. در آن زمان، پاد WARP توانست به سرعت 93 کیلومتر بر ساعت برسد.

ایلان ماسک در توییتر، موفقیت این تیم را تبریک گفته و اعلام کرد که تونل های هایپرلوپ، دسترسی به سرعت های مافوق صوت را نیز ممکن می سازند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی