ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مدیاتک چیپست های میان رده پریمیوم هلیو P23 و هلیو P30 را معرفی کرد

کمپانی مدیاتک چیپست های جدیدی را به نام های هلیو P23 و هلیو P30 معرفی کرد. این دو چیپ مجتمع که «میان رده پریمیوم» نام گرفته اند، در بالاترین سطح طیف سخت افزار میان رده ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۶ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۸:۱۵

کمپانی مدیاتک چیپست های جدیدی را به نام های هلیو P23 و هلیو P30 معرفی کرد. این دو چیپ مجتمع که «میان رده پریمیوم» نام گرفته اند، در بالاترین سطح طیف سخت افزار میان رده جای می گیرند.

دو چیپ مجتمع جدید مدیاتک از بسیاری جهات شبیه یکدیگرند، اما تفاوت های جزئی با هم دارند. مثلاً کلاک پردازنده گرافیکی Mali G71 MP2 در مدل P23 برابر 770 مگاهرتز و در مدل P30 روی 950 مگاهرتز تنظیم شده است.

یکی دیگر از تفاوت های اصلی این دو SoC در پشتیبانی از دوربین است. هلیو P30 می تواند دو دوربین 16 مگاپیکسلی یا یک دوربین 25 مگاپیکسلی را پشتیبانی نماید، اما هلیو P23 توان پردازش دو دوربین 13 مگاپیکسلی یا یک دوربین 24 مگاپیکسلی را دارد.

هر دو چیپست جدید مدیاتک از هشت هسته پردازشی از نوع Cortex-A53 با فرکانس کاری 2.3 گیگاهرتز تشکیل شده اند، که فناوری CorePilot 4.0 را نیز به همراه دارند. این فناوری امکان زمان بندی هسته ها و مدیریت حرارتی را فراهم می سازد.

مدیاتک می گوید این دو چیپ مجتمع میان رده، ارتباطی پایدار و عملکردی پر قدرت را همراه با مصرف بهینه انرژی تضمین می کنند. هلیو P23 نخستین چیپست در جهان است که از دو چیپست 4G VoLTE/ViLTE به صورت همزمان پشتیبانی می کند.

مودم های ارتباطی به کار رفته در این دو چیپ مجتمع با تمامی شبکه های مخابراتی دنیا سازگارند و حداکثر سرعت 150/300 مگابیت بر ثانیه را در حالت دانلود/آپلود به همراه می آورند.

یکی از ویژگی های جدید چیپست هلیو P30 مدیاتک، واحد پردازشی جدیدی به نام VPU است که نوعی پردازشگر سیگنال دیجیتال به شمار می رود و در فرکانس 500 مگاهرتز کار می کند. عملکرد این واحد، می تواند پردازشی اصلی دستگاه را آزاد کرده و تأثیر مثبتی بر کارکرد کلی و دوام باتری دستگاه داشته باشد.

مدیاتک هر دو چیپست مورد بحث را طی سه ماهه پایانی سال جاری میلادی وارد بازار می سازد، هرچند احتمالاً شروع این عرضه از کشور چین خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • علی موثق
    علی موثق | ۶ شهریور ۱۳۹۶

    چند نانومتریه?

    • علی موثق
      علی موثق | ۶ شهریور ۱۳۹۶

      اه فهمیدم 16نانو مترین

    • مصطفی راهزانی
      مصطفی راهزانی | ۶ شهریور ۱۳۹۶

      احتمالا 12 نانومتری هست

مطالب پیشنهادی