ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

معرفی پروازهاب؛ راهی آسان برای جستجو و مقایسه قیمت بلیت های پرواز

در دورانی به سر می بریم که رزرو اینترنتی بلیت هواپیما بسیاری از مشکلات روش های سنتی این کار را از سر راه مسافران برداشته. در حال حاضر اکثر ایرلاین های کشور خدمات رزرو و ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۶ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۹:۰۰

در دورانی به سر می بریم که رزرو اینترنتی بلیت هواپیما بسیاری از مشکلات روش های سنتی این کار را از سر راه مسافران برداشته. در حال حاضر اکثر ایرلاین های کشور خدمات رزرو و تهیه بلیت شان را به صورت الکترونیکی ارائه می کنند، و کار مسافران را به حدی آسان کرده اند که پشت فرمان ماشین و در مسیر رسیدن به فرودگاه هم می توانند بلیت هایشان را تهیه کنند.

اما همین موضوع، یعنی آسان شدن رزرو بلیت از طرفی هم باعث شده که سرویس های فروش بلیت هواپیما با سرعتی زیاد و به شکل قارچی رشد کنند، و تعدد این سرویس ها مسافران را با چالش های جدیدی مواجه کرده: این که از کجا بلیت بخرند؟ چطور بدانند که قیمت بلیت های کدام ایرلاین منطقی تر است و در مورد کدام با اطمینان می توانند بگویند که پروازهایش تأخیر نمی خورد؟

نمایی از صفحه اصلی. رابط کاربری ساده و در عین حال زیبای پروازهاب شما را در سریع ترین زمان ممکن به بلیت مد نظرتان می رساند.

«پروازهاب» برای پاسخ به این سوالات طراحی شده؛ یک موتور جستجو و مقایسه پرواز که پروازهای سیستمی و چارتری داخلی را از سایت‌ های معتبر فروش بلیت جمع‌ آوری کرده و به شکل منظم به نمایش در می آورد، تا در سریع ترین زمان ممکن به بلیت دلخواهتان برسید.

تعدد ایرلاین هایی که بلیت آنلاین می فروشند مسافران را با چالش جدیدی مواجه کرده: این که از کجا بلیت بخرند؟

استارتاپ کوچک و مستقل پروازهاب توسط دو نفر از اعضای سابق وبسایت زورق راه اندازی شده که تجربیات خوبشان از سرویس های رزرو اینترنتی بلیت را به خوبی در پروژه جدیدشان پیاده سازی کرده و در تلاش بوده اند که نقص های چنین سرویس هایی را بپوشانند.

با ورود به صفحه اصلی پروازهاب، می توانید پروازهای هشت شهر ایران را جستجو کنید: تهران، کیش، مشهد، شیراز، اصفهان، تبریز، آبادان و اهواز؛ هشت شهری که مطابق آخرین آمار بیشترین ترافیک پروازی را دارند.

پروازهاب طوری طراحی شده که با کمترین کلیک به بهترین نتایج برسید.

هشت شهر تعداد خیلی زیادی نیست، حتی پروازهای شهرهای شمالی کشور را هم در پروازهاب نمی بینید. اما اگر کیفیت را به کمیت ترجیح می دهید، باید بگوییم که پروازهاب در مقایسه بلیت  همین پروازهای محدود هم عالی ظاهر می شود، و به گفته اعضای تیمش به زودی شاهد پشتیبانی از پروازهای بیشتری در آن خواهیم بود.

با ورود به پروازهاب، می توانید پروازهای هشت شهر ایران را جستجو کنید

پروازهاب مقایسه بلیت را برای دو دسته از افراد انجام می دهد: آن هایی که تاریخ مشخصی برای سفر ندارند، و آن هایی که باید رأس یک ساعت مقرر در هواپیما نشسته باشند. برای دسته اول، ارزان ترین بلیت های تهران به کیش، به مشهد و شیراز در یک جدول ساده و منظم مثل اسکرین شات بالا به نمایش در می آید.

در این حالت پروازهاب با مقایسه وبسایت های معتبر رزرو بلیت، ارزان ترین و بهترین بلیت های روز را به طور خلاصه و مفید در یک جدول برایتان منظم می کند. این ویژگی به شما کمک می کند که بهترین (و اقتصادی ترین) روز را برای سفرتان انتخاب کنید.

اما اگر برنامه دقیقی برای سفر داشته باشید چطور؟ خوشبختانه در این قسمت به امکانات بیشتری دسترسی دارید.

فیلترهای مختلف جستجو و نمایش «سابقه تأخیر» برای هر ایرلاین شما را در انتخاب بهترین بلیت یاری می کنند.

اینجا پروازهاب نتایج را بر حسب ایرلاین، ساعت، هواپیما و قیمت تفکیک بندی می کند. این تفکیک به شکلی انجام شده که امکان مقایسه برایتان فراهم بشود و در یک نظر بتوانید پرواز مناسب تان را بیابید. این ها قابلیت هایی هستند که احتمالا در دیگر سرویس های مقایسه قیمت بلیت هم دیده بودید.

اما دو قابلیت در پروازهاب هست که در مقایسه با رقبا برگ های برنده اش محسوب می شوند: یکی این که سابقه تأخیر در پروازهای هر ایرلاین را هم به نمایش در می آورد و دیگری نمایش نمودار تغییر قیمت هاست.

پروازهاب به لطف این دو برای آنکه بفهمید کدام ایرلاین بلیت هایش را با قیمت منصفانه تری می فروشد، یا به کدام ایرلاین می شود بابت پرواز «رأس ساعت مقرر» اعتماد کرد کمک بزرگی می کند. وبسایت پروازهاب در حال حاضر برای مقایسه قیمت بلیت ها هشت وبسایت معتبر را پوشش می دهد، که احتمالا در آینده نزدیک به این تعداد اضافه خواهد کرد.

نمودار تغییرات قیمتی قابلیت خوبی است که امکان پیش بینی بهترین زمان خرید بلیت را برای مسافر فراهم می کند.

در مجموع اگر به دنبال راه سریع و آسانی برای رزرو بلیت هواپیما می گردید، استفاده از پروازهاب می تواند یکی از ایده آل ترین ها باشد. رابط کاربری ساده، به دور از پیچیدگی های غیر ضروری و سرعت بالای دسترسی به نتایج باعث شده که در پروازهاب در مقایسه با سرویس های مشابه سریع تر به نتیجه دلخواهتان برسید و این پوئن مثبتی است که ما را به عملکرد موفقیت آمیز این استارتاپ دو نفره در آینده امیدوار می کند.

پروازهاب در حال حاضر برای مقایسه قیمت بلیت ها هشت وبسایت معتبر را پوشش می دهد

هر چند کم و کاستی هایی در رویه فعلی پروازهاب هم وجود دارند؛ مثلا این که تعداد محدودی از پروازهای داخلی را پوشش می دهد و هنوز امکان مقایسه قیمت پروازهای خارجی به آن اضافه نشده. اما با توجه به عملکرد مطلوب فعلی و امکانات خوب آن هیچ بعید نیست که در آینده شاهد اضافه شدن چنین امکاناتی هم در آن باشیم. حتی تصور می کنیم که توسعه یک اپ موبایل هم تصمیم خوبی از سوی گردانندگان پروازهاب باشد تا کاربران بیشتری را به سوی خود جلب کنند.

اگر این روزها برای سفرهایتان به دنبال بلیت هواپیما می گردید، شاید بد نباشد که برای یافتن مقرون به صرفه ترین بلیت سری هم به پروازهاب بزنید. شاید با جستجوی بلیت در این وبسایت توانستید هم در هزینه های سفر صرفه جویی کنید و هم پرواز لذت بخش تری داشته باشید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • ahmad156
    ahmad156 | ۲ آبان ۱۳۹۷

    ریپورتاژ آگهی نیست پس ؟!!!!

  • reza_zarchi
    reza_zarchi | ۶ شهریور ۱۳۹۶

    اول که تیتز مطلب رو خوندم، فکر کردم رپورتاژ آگهی یه وبسایت فروش بلیط باشه ولی وقتی که سایت رو دیدم متوجه شدم که یه چیز متفاوت و کاربردیه... تشکر

مطالب پیشنهادی