ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

اسکلت رباتیک جدید نحوه راه رفتن کودکان مبتلا به فلج مغزی را بهبود می دهد

در سال های اخیر استفاده از اسکلت های رباتیک خارجی برای کمک به افرادی که از مشکلات حرکتی رنج می برند به خوبی رواج یافته و باعث شده امید به زندگی در این افراد افزایش ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۶ شهریور ۱۳۹۶ | ۰۸:۳۰

در سال های اخیر استفاده از اسکلت های رباتیک خارجی برای کمک به افرادی که از مشکلات حرکتی رنج می برند به خوبی رواج یافته و باعث شده امید به زندگی در این افراد افزایش چشمگیری پیدا کند.

البته تفاوت های عمده در علت بروز اختلالات حرکتی باعث شده که روش های به کار رفته برای هر گروه از بیماران یا معلولان متفاوت باشد؛ از همین رو دانشمندان مؤسسه ملی سلامت آمریکا با طراحی اسکلت رباتیک جدیدی، امکان اصلاح طرز راه رفتن در کودکان مبتلا به فلج مغزی (CP) را فراهم کرده اند.

به گفته دکتر «توماس بولا» که یکی از پژوهشگران حاضر در پروژه است، اسکلت خارجی مورد بحث با پایش و پیش بینی حرکات اندام کودکان، در زمان مناسب وارد عمل شده و با حمایت از زانو، حالت خمیده در هنگام راه رفتن را اصلاح می کند.

اسکلت رباتیک جدید احتمال جا افتادن الگوی راه رفتن صحیح را در بیماران افزایش می دهد

لازم به ذکر است که از میان 7 کودکی که مورد آزمایش قرار گرفتند، 6 کودک به خوبی با سیستم مورد بحث ارتباط برقرار کرده و موفق شدند الگوی راه رفتن خود را اصلاح کنند. همچنین به گفته محققان، اسکلت رباتیک جدید علاوه بر حمایت از زانو و کمک به راه رفتن، عضلات اندام حرکتی را نیز درگیر کرده و احتمال جا افتادن الگوی گام برداری صحیح را در بیماران افزایش می دهد.

از همین رو با توجه به این که نیمی از مبتلایان به فلج مغزی در دوران بزرگسالی کاملاً از راه رفتن محروم می شوند، روش اصلاحی جدید شانس بیماران را برای راه رفتن در دوره های بعدی زندگی افزایش می دهد. دکتر بولا در این رابطه می گوید:

گام بعدی، مطالعه تأثیرات اسکلت رباتیک خارجی روی نحوه راه رفتن کودکان مبتلا به CP در بلندمدت خواهد بود. هدف نهایی ما اصلاح واقعی الگوی حرکتی بیماران بوده به طوری که آنها بتوانند در آینده، بدون نیاز به اسکلت رباتیک خارجی به راحتی راه بروند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی