ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

لوازم خانگی هوشمند ال جی به دستیار صوتی الکسا مجهز می شوند

شرکت ال جی قصد دارد دستیار هوشمند آمازون یعنی الکسا (Alexa) را درون لوازم خانگی خودش تعبیه کند. این کمپانی کره ای طی روزهای آتی، قابلیت های الکسا در محصولاتش را در جریان نمایشگاه IFA ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۷ شهریور ۱۳۹۶ | ۲۳:۵۹

شرکت ال جی قصد دارد دستیار هوشمند آمازون یعنی الکسا (Alexa) را درون لوازم خانگی خودش تعبیه کند. این کمپانی کره ای طی روزهای آتی، قابلیت های الکسا در محصولاتش را در جریان نمایشگاه IFA امسال در برلین به نمایش خواهد گذاشت.

از جمله مواردی که از ال جی در برلین خواهیم دید، سازگاری اسپیکر آمازون اکو با چند محصول مبتنی بر اینترنت اشیاء است که نحوه کنترل لوازم خانگی از طریق فرامین صوتی را به واسطه دستیار دیجیتالی آمازون نشان خواهد داد.

تقریباً سه ماه قبل بود که این کمپانی خوشنام کره ای، از تجهیز لوازم خانگی اش به دستیار هوشمند گوگل یعنی Assistant خبر داده بود. هنوز مشخص نیست آیا پشتیبانی از الکسا در پلتفرم اینترنت اشیاء ال جی هم به صورت جهانی خواهد بود یا تنها بخشی از محصولات بازارهای خاص به چنین قابلیتی مجهز می شوند.

طبق اعلام ال جی، تمام محصولاتی که از گوگل اسیستنت پشتیبانی می کنند، با سامانه هوش مصنوعی آمازون نیز سازگار خواهند بود که وسایلی همچون یخچال، سیستم تهویه مطبوع، اجاق گاز، جاروبرقی رباتیک، ماشین لباسشویی و خشک کن را در بر می گیرند.

ال جی می گوید پشتیبانی از الکسا بدین معناست که مشتریان روز به روز گزینه های بیشتری برای تعامل هوشمند با لوازم خانگی هوشمند پیدا می کنند و اکوسیستم IoT این کمپانی به مرور، تقویت خواهد شد.

گفتنیست علی رغم اعلام این خبر، ال جی همچنان به تقویت همکاری با یکی از رقبای اصلی آمازون، یعنی گوگل مشغول است. این کمپانی قصد دارد نسخه کره ای دستیار گوگل را همزمان با معرفی موبایل V30 عرضه کند و وظیفه تولید پیکسل 2 اکس ال را نیز بر عهده گرفته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • جگوار
    جگوار | ۸ شهریور ۱۳۹۶

    الکسا عجیب موفق ظاهر شد!
    من که از ابتدا باورم نمیشد.
    ولی انقدر عالی کار کردن که جای حرف و حدیث نذاشتن.

مطالب پیشنهادی