ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

وزیر ارتباطات: اعمال سیاست های ایران در فضای تلگرام با مشکل مواجه است

پس از مطرح شدن مسئله انتقال سرورهای تلگرام به ایران و اظهارات وزیر ارتباطات قبلی و همچنین پاول دورف مدیر عامل تلگرام، حالا محمد جواد آذری جهرمی وزیر جوان ارتباطات و فناوری اطلاعات، اظهار داشته ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۷ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۶:۱۵

پس از مطرح شدن مسئله انتقال سرورهای تلگرام به ایران و اظهارات وزیر ارتباطات قبلی و همچنین پاول دورف مدیر عامل تلگرام، حالا محمد جواد آذری جهرمی وزیر جوان ارتباطات و فناوری اطلاعات، اظهار داشته که ایران نتوانسته در تفاهمات خود با مدیران تلگرام به جمع بندی صد در صدی برسد و از این رو، اعمال سیاست های کشور در این شبکه اجتماعی با مشکل مواجه است. وی در این باره گفت:

متأسفانه به دلیل عدم مدیریت، تلگرام تبدیل به وزنه ای برای ما شده و این امر برای حاکمیت و امنیت ملی ما خوب نیست؛ باید پیام رسان ها را به فضای داخلی بیاوریم و اگر نتوانیم این کار را انجام دهیم، کشور دچار خُسران بزرگی می شود. یکی از برنامه های جدی من این است که پیام رسان ها را با تغییر ذائقه مردم و ارائه خدمات بهتر به کانال های داخلی منتقل کنم.

جهرمی همچنین با اشاره به عدم اعتقاد به برخورد سلبی در فضای مجازی، عنوان کرد که دولت در مورد مسائل مستهجن و مبتذل در این فضا به هیچ عنوان تعارف نداشته و با انتشار چنین محتواهایی برخورد جدی خواهد کرد. البته وزیر ارتباطات از عملکرد کنونی در زمینه برخورد با مسائل مورد بحث انتقاد کرد و اظهار داشت:

سیکل جمع‌آوری و برخورد با کانال‌های مستهجن و مبتذل دچار مشکل، و فضای موجود در برخورد با این کانال‌ها منفعل است؛ یعنی در ابتدا جرم اتفاق می افتد و وزارت ارتباطات پس از وقوع جرم به دنبال برخورد با آن می رود؛ بنابراین یک عقب ماندگی وجود دارد.

اعتقاد نداریم که در فضای مجازی صرفاً باید به صورت سلبی عمل کرد، البته باید در مواقعی که حاکمیت تشخیص می دهد، از قوه سلب استفاده کنیم؛ همه کشورها دارای قدرت نظامی هستند اما همیشه از این قدرت استفاده نمی کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (45 مورد)
  • Robot
    Robot | ۱۴ شهریور ۱۳۹۶

    قبل از اینکه بیاد سر کار چی گفتم؟!
    یه آدم پررو و عقب مونده تر از قبلیه که نه تنها برای بهبود شرایط نیومده بلکه به عقیده خودشون میخوان این ولنگاری ها و کم نظارتی های حوزه ی مجازی و ارتباطات رو نیز سرو سامون بدن و با ارزش ترش کنن..
    حالا هی برین کف و سوت و بوق بزنین

  • Abtin Hamz
    Abtin Hamz | ۱۴ شهریور ۱۳۹۶

    متاسفانه کانال های پ.و.ر.ن و با محتوای غیر اخلاقی که برای همه افراد جامعه مخصوصا نوجوانان مضر هست تو تلگرام خیلی زیاد شدن و عده زیادی به اونا دسترسی دارن دولت باید با مدیران این کانال ها تا جای ممکن سخت برخورد کنه و مجازات های سنگینی مثل حبس ابد به اونا بده. ولی هیچ کانال دیگه ای نباید با بهانه های الکی حذف بشن متاسفانه به جای برخورد با کانال های غیراخلاقی دارن فقط با کانال های منتقد و مخالف جریان حاکم برخورد میکنن و این برخلاف آزادی بیانه

  • star golden
    star golden | ۱۰ شهریور ۱۳۹۶

    خخخخخ مردم بوق هستند توی تلگرامی که دست شماست پیام بدن به همه دوستان اگر فیلتر شد یا سرور تلگرام اومد ایران اپلیکیشن بعدی ما گوگل الو ولی نمیتونن فیلترش کنن سرورا خواب ببینن که بیاد ایران?

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی