ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل پلتفرم واقعیت افزوده ARCore را معرفی کرد

چند ماه قبل در کنفرانس توسعه دهندگان WWDC اپل ARKit را معرفی کرد تا برای نخستین بار به عرصه واقعیت افزوده (Augmented Reality) قدم بگذارد. عرضه iOS 11 که سازگاری کاملی با این فناوری دارد هم ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۸ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۰:۳۰

چند ماه قبل در کنفرانس توسعه دهندگان WWDC اپل ARKit را معرفی کرد تا برای نخستین بار به عرصه واقعیت افزوده (Augmented Reality) قدم بگذارد. عرضه iOS 11 که سازگاری کاملی با این فناوری دارد هم می تواند راه را برای توسعه اپلیکیشن ها و کاربردهای بیشتر AR در محصولات اپل باز کند.

گوگل هم به خوبی از پتانسیل فوق العاده بالای AR آگاه است و به همین دلیل، امروز پلتفرم واقعیت افزوده جدید خودش را به نام ARCore معرفی کرده است.

در ابتدا باید بگوییم که ARCore با پروژه واقعیت افزوده دیگر گوگل یعنی تانگو (Tango) تفاوت دارد. تانگو به سخت افزار خاصی مانند حسگرها و دوربین ها نیازمند است، اما ARCore را می توان در موبایل های عادی نیز به کار گرفت.

ARCore از همین حالا در دسترس کاربران و توسعه دهندگان قرار گرفته و می توان از آن روی موبایل های پیکسل یا گلکسی اس 8 سامسونگ مجهز به اندروید 7.0 نوقا بهره گرفت. انتظار می رود این پلتفرم نهایتاً به میلیون ها دستگاه اندرویدی از سازندگان مختلف نیز راه یابد.

پلتفرم ARCore بر مبنای جاوا/OpenGL، یونیتی و آنریل توسعه یافته است

همانند ARKit، پلتفرم ARCore گوگل هم بر مبنای Java/OpenGL و موتورهای گرافیکی یونیتی و آنریل توسعه یافته و سه قابلیت مهم را در خود دارد: ردیابی حرکات (استفاده از دوربین موبایل برای تشخیص موقعیت در اتاق)، درک محیط (تشخیص سطوح افقی) و برآورد نور (برای نورپردازی و تشکیل سایه اشیاء مجازی روی محیط واقعی).

گوگل می گوید توسعه ابزارهای سه بعدی نظیر Blocks و Tilt Brush را هم در دستور کار قرار داده تا توسعه دهندگان بتوانند به خلق محتوای AR و استفاده از آنها در ARCore بپردازند.

زمانی که اپل در WWDC پلتفرم ARKit را معرفی کرد، «کرگ فدریکی» آن را «بزرگ ترین پلتفرم واقعیت افزوده در جهان» نامید، اما از آنجا که تعداد دیوایس های اندرویدی در مقایسه با محصولات مبتنی بر iOS بسیار بیشتر است، به نظر می رسد ادعای مدیر ارشد گوگل دیگر صحت نداشته باشد.

در ادامه ویدیوهایی از نحوه عملکرد پلتفرم واقعیت افزوده ARCore گوگل را مشاهده می کنید:

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Mr. Noom
    Mr. Noom | ۸ شهریور ۱۳۹۶

    چه باحاله ??????

مطالب پیشنهادی