ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اینتل پردازنده های سری Xeon-W را برای ورک استیشن های حرفه ای معرفی کرد

حدود شش ماه قبل، «فیل شیلر» مدیر ارشد اپل اعلام کرد که مک پرو زنده است و نسل جدید آن در اواخر سال 2017 با پردازنده های قدرتمند زئون اینتل معرفی خواهد شد. البته همواره این ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۸ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۲:۰۰

حدود شش ماه قبل، «فیل شیلر» مدیر ارشد اپل اعلام کرد که مک پرو زنده است و نسل جدید آن در اواخر سال 2017 با پردازنده های قدرتمند زئون اینتل معرفی خواهد شد. البته همواره این سؤال وجود داشت که کدام چیپ پردازشی اینتل در این دستگاه به کار می رود، چون مشخصات اعلام شده با هیچکدام از پردازنده های زئون سری Purley هم مطابقت نداشت.

حالا در جریان نمایشگاه بین المللی IFA امسال که در شهر برلین آلمان در حال برگزاریست، اینتل احتمالاً به این سؤال پاسخ داده است. این کمپانی از سری جدید پردازنده های زئون به نام Xeon W پرده برداشته که ورک استیشن های گرافیکی قدرتمند تک پردازنده ای را هدف می گیرد.

پردازنده 18 هسته ای جدید اینتل احتمالاً در مک پرو به کار خواهد رفت

قوی ترین عضو این مجموعه، مدل 18 هسته ای W-2195 است که به احتمال زیاد، مغز متفکر مک پرو های جدید اپل را تشکیل خواهد داد. پس از آن مدل های دیگری را با 14، 10، 8، 6 و 4 هسته ای را می بینیم. قیمت پایه این سری پردازنده 294 دلار است و مدل 10 هسته ای آن 1440 دلار قیمت دارد، ضمن اینکه هنوز قیمت مدل های 14 و 18 هسته ای مشخص نشده است. در جدول زیر مشخصات این خانواده جدید را مشاهده می کنید:

پردازنده های زئون جدید اینتل تا 512 گیگابایت حافظه رَم از نوع DDR4-2666 ECC و 48 لاین PCI Express 3.0 را پشتیبانی می کنند و به گفته سازنده، تا 38 درصد عملکرد بهتری نسبت به نسل کنونی Xeon E5 دارند.

پردازنده های زئون در حوزه گیمینگ کارآیی ندارند

لازم به یادآوریست که این پردازنده ها با هدف خلق محتوای ویدیویی، گرافیکی و واقعیت مجازی ساخته شده اند و در حوزه گیمینگ کارآیی نخواهند داشت. کاربرانی که قصد تهیه سیستم گیمینگ حرفه ای را دارند، باید نسبت به خرید مدل های Core i9 اقدام کنند.

اینتل هنوز اطلاعاتی در مورد محصولات مجهز به این پردازنده های جدید ارائه نکرده، اما احتمالاً در جریان نمایشگاه IFA خبرهای بیشتری در این رابطه خواهیم شنید. از طرفی رویداد خبری اپل برای معرفی آیفون های جدید هم در تاریخ 12 سپتامبر برگزار می شود که مطمئناً خبرهایی را در مورد نسل جدید مک پرو به همراه خواهد داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • PythonRules
    PythonRules | ۸ شهریور ۱۳۹۶

    لطفا بنچمارک های این پردازنده رو منتشر کنید...

مطالب پیشنهادی