ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اولین هدست واقعیت افزوده لنوو با الهام از «جنگ ستارگان» معرفی شد

شرکت لنوو که اخیراً اعلام کرده بود که قصد معرفی یک هدست واقعیت افزوده را دارد، امروز بالاخره در برلین از محصول تازه‌اش که هدست «Mirage» نام دارد رونمایی به عمل آورد. گویی این هدست ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۹ شهریور ۱۳۹۶ | ۲۳:۲۱

شرکت لنوو که اخیراً اعلام کرده بود که قصد معرفی یک هدست واقعیت افزوده را دارد، امروز بالاخره در برلین از محصول تازه‌اش که هدست «Mirage» نام دارد رونمایی به عمل آورد.

گویی این هدست هدیه‌ای از آسمان باشد برای طرفداران سری فیلم‌های جنگ ستارگان، چرا که لنوو در کنار خود هدست، یک شمشیر نورانی و هولوگرافیک را هم به شما ارائه می‌دهد که می‌توانید توسط آن به جنگ دشمنان فرضی خود بروید؛ دشمنانی که در البته آنها را به شکل افزوده در هدست خود مشاهده خواهید کرد.

لنوو خبر می‌دهد که هدست Mirage، از موبایل هوشمند شما توان پردازشی مورد نیازش را دریافت می‌کند و باید موبایل‌تان را درون آن قرار دهید. تفاوتی هم نمی‌کند که موبایل چیست. می‌تواند از درگاه‌های مایکرو USB، لایتینگ اپل و یا USB نوع C بهره مند باشد.

با توجه به ساختار این سیستم و نیاز به دانلود بازی‌ها روی موبایل، به نظر می‌رسد پیچیده‌ترین و تکنولوژیک‌ترین بخش دستاورد جدید لنوو، نه هدست واقعیت افزوده بلکه کنترلر شمشیر مانند هولوگرافیک آن باشد که به شما کمک می‌کند در بازی‌هایی که مقابل چشم‌تان می‌بینید، به جنگ دشمنان بروید.

استفاده از محصول تازه لنوو و بازی با آن قطعاً مفرح است ولی این هدست واقعیت‌ افزوده هم مانند تمام هم‌نسل‌هایش، حتی هولولنز، زاویه دید بسیار اندکی را برای کاربر به ارمغان می‌آورد که نهایتاً به ۶۰ درجه در حالت افقی و ۳۰ درجه در حالت عمودی می‌رسد. البته پیش از اینکه به این بخش انتقادی وارد کنیم، بهتر است به قیمت کل سیستمی که ارائه می‌شود نیز نگاهی داشته باشیم.

سازنده‌ی چینی می‌گوید که این هدست از ماه نوامبر جاری با قیمت ۱۹۹ دلار در فروشگاه‌ها عرضه خواهد شد، هر چند که لنوو از همین حالا در وب‌سایتش امکان پیش‌خرید کردن آن را نیز برای طرفداران فراهم آورده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Kashani
    Kashani | ۱۰ شهریور ۱۳۹۶

    زاویه دید 60 و 30 خیلی کمه..اما این تکنولوژی هنوز در ابتدای راهه.. با هزینه های کم انتظار بیشتر نمیشه داشت.

مطالب پیشنهادی