ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نرم افزار 3D Creator موبایل های اکسپریا XZ1، قادر به اسکن سه بعدی هر سوژه ای است

کمپانی سونی در کنار موبایل های Xperia XZ1 و XZ1 Compact از قابلیتی نوآورانه برای دوربین اسمارت فون های پرچمدار خود رونمایی کرد که با نام 3D Creator شناخته می شود. این قابلیت به کاربر ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۹ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۷:۲۰

کمپانی سونی در کنار موبایل های Xperia XZ1 و XZ1 Compact از قابلیتی نوآورانه برای دوربین اسمارت فون های پرچمدار خود رونمایی کرد که با نام 3D Creator شناخته می شود. این قابلیت به کاربر اجازه می دهد یک شی یا حتی چهره یک شخص را به صورت کامل اسکن کرده و سپس از مدل سه بعدی آن برای پرینت سه بعدی، واقعیت مجازی یا ساخت والپیپرهای تعاملی و انیمیشنی استفاده نماید.

3D Creator در حال حاضر تنها با دو موبایل XZ1 و XZ1 Compact سازگاری دارد و قدرت پردازشی مورد نیاز آن، به کمک چیپست اسنپدراگون 835 کوالکام تامین می شود. گفتنی است برای که استفاده از این قابلیت، تنها نیاز به دوربین وجود دارد و نیازی به وای فای یا اتصالات اینترنتی پر سرعت نیست.

هنگام اسکن، چهار گزینه مختلف در اختیار شما قرار می گیرد: چهره، سَر، فرم آزاد و غذا. می توانید از میان این گزینه ها یکی را انتخاب کنید و سپس دوربین را به آرامی پیرامون سوژه حرکت می دهید تا از زوایای گوناگون ثبت و ضبط شود. تمام این پروسه، تنها در 15 ثانیه صورت می گیرد و سپس 1 دقیقه طول می کشد تا اسکن سه بعدی کامل سوژه پردازش شده و در اختیارتان قرار گیرد؛ بنابراین لازم نیست زمان زیادی را به اسکن هر شی اختصاص دهید.

افزودن این قابلیت به موبایل های خانواده XZ1 نشان می دهد که سونی هم درست مانند برخی همتایانش همچون اپل و آیفون 8، به واقعیت افزوده علاقه مند شده و ممکن است در آینده گام های بیشتری برای تثبیت خود در این حوزه بردارد. با این همه، هنوز باید منتظر عرضه دو موبایل ماند و دید که کیفیت اسکن های سه بعدی پایانی و سهولت تهیه آنها دقیقاً چه میزان است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • Payam Jafari
    Payam Jafari | ۳ آذر ۱۳۹۶

    من روی z5 نصب کردم کاملا جواب داد

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی